Gå til innhold

På tur i dag.

Anbefalte innlegg

Skrevet
3 minutter siden, stjernestøv skrev:

Nei og vi gikk ganske fort oppoverbakke :) Ble helt andpusten. 

Så bra :) Det er sunt å bli andpusten. Jeg går opp en bratt skråning nesten hver dag. De første gangene tenkte jeg "herregud, jeg har mistet all bakke-kondis" Før bodde jeg et sted det er veldig bratt, her jeg bor nå er det relativt flatt. Men de to siste gangene jeg har gått opp den skråningen nå så har det gått mye lettere. Hjelper så klart at det ikke er 100 varmegrader lenger, men all grunnen ligger ikke der.

Skrevet
1 minutt siden, Trine skrev:

Så bra :) Det er sunt å bli andpusten. Jeg går opp en bratt skråning nesten hver dag. De første gangene tenkte jeg "herregud, jeg har mistet all bakke-kondis" Før bodde jeg et sted det er veldig bratt, her jeg bor nå er det relativt flatt. Men de to siste gangene jeg har gått opp den skråningen nå så har det gått mye lettere. Hjelper så klart at det ikke er 100 varmegrader lenger, men all grunnen ligger ikke der.

Ja det kommer seg vel etterhvert her og. Savner varmen jeg, men er enig i at det ikke er noe særlig å gå da. 

Skrevet
15 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ja det kommer seg vel etterhvert her og. Savner varmen jeg, men er enig i at det ikke er noe særlig å gå da. 

Gleder meg til frosten jeg :) Nå er det egentlig fin gå-temperatur. På sommeren blir man jo svett bare av å se ut av vinduet :P

Skrevet
Et øyeblikk siden, Trine skrev:

Gleder meg til frosten jeg :) Nå er det egentlig fin gå-temperatur. På sommeren blir man jo svett bare av å se ut av vinduet :P

Brrrr! Nei, vil ha lang høst! Liker ikke når det er kaldt inne, blir så kaldt her. Må fyre...

Skrevet
4 minutter siden, stjernestøv skrev:

Brrrr! Nei, vil ha lang høst! Liker ikke når det er kaldt inne, blir så kaldt her. Må fyre...

Det er kos å fyre da :) Bortsett fra at jeg alltid setter igang brannalarmen da :P

Skrevet
18 minutter siden, Trine skrev:

Det er kos å fyre da :) Bortsett fra at jeg alltid setter igang brannalarmen da :P

Du gjør det ja hehe :) Nei det er kjedelig å fyre med denne gamle kaminen, tar sin tid å få fyr. 

Skrevet
1 time siden, stjernestøv skrev:

Nei det var vel ikke så langt, en halv time kanskje. Var jeg som bestemte ruten hehe ;) Da blir det ikke langt...

Det er jo kjempebra! :) 

Skrevet
1 minutt siden, Lillemus skrev:

Det er jo kjempebra! :) 

Bedre enn ingenting ;) 

Skrevet
4 timer siden, stjernestøv skrev:

Du gjør det ja hehe :) Nei det er kjedelig å fyre med denne gamle kaminen, tar sin tid å få fyr. 

Ja, jeg tror det er litt dårlig trekk i pipa så når jeg åpner døra for å slenge inn mer ved så begynner alarmen å hyle som en gal. Jammen godt jeg ikke  har direkteoverføring :D 

Nicklusheletida
Skrevet

Synes å merke en gradvis og postiv endring. Så bra :):)

Gjest Kanuttius
Skrevet

Har du gått mere tur nå Stjernesol? Jeg gikk tur i går kveld. Det regnet sidelengs så jeg måtte ha regntøy OT refleksvest. Ingen kunne se hvem jeg var da og ikke kunne jeg se stort heller med hetta nedi nesa. Mørkt var det og. Begge hundene var med. Det var deig faktisk og spesielt K hunden likte seg. 

Skal du prøve ny tur snart? Si ifra så får jeg flere dytt til å komme meg ut jeg og. 

Skrevet
1 time siden, BamseLiten skrev:

Har du gått mere tur nå Stjernesol? Jeg gikk tur i går kveld. Det regnet sidelengs så jeg måtte ha regntøy OT refleksvest. Ingen kunne se hvem jeg var da og ikke kunne jeg se stort heller med hetta nedi nesa. Mørkt var det og. Begge hundene var med. Det var deig faktisk og spesielt K hunden likte seg. 

Skal du prøve ny tur snart? Si ifra så får jeg flere dytt til å komme meg ut jeg og. 

Så flott at du kom deg ut :)

Hatt besøk av sykepleier i dag og er full i tanker, men sånn må det vel være. Vi har ulik forståelse av ting, det er jo klart. 

Har avlyst svømmingen, er ikke klar for det!

Skrevet
3 minutter siden, stjernestøv skrev:

Hatt besøk av sykepleier i dag og er full i tanker, men sånn må det vel være.

Har avlyst svømmingen, er ikke klar for det!

Da håper jeg dere avtalte en ny dag for et nytt forsøk?  Du vil ha større utbytte av å komme i gang med svømmingen enn av å gruble ;)

Skrevet
1 minutt siden, laban skrev:

Da håper jeg dere avtalte en ny dag for et nytt forsøk?  Du vil ha større utbytte av å komme i gang med svømmingen enn av å gruble ;)

Vi avtalte å utsette det litt, så får vi se. Er ikke helt klar for det kjenner jeg. 

Skrevet
1 minutt siden, stjernestøv skrev:

Er ikke helt klar for det kjenner jeg. 

Husk overskriften på ditt eget innlegg: Hopper ut i det nå.  Kjenn litt mindre etter, så blir du nok klar ;) 

Noe av fordelen ved faste avtaler / aktiviteter er at man ganske raskt tenker "i dag er det onsdag, så da skal jeg xxxx", i stedet for "i dag er det onsdag, så da kan jeg xxxx dersom jeg har sovet godt, været er perfekt, jeg føler meg opplagt og det ikke dukker opp noe mer fristende". 

...der xxxx står for "dra i svømmehallen / på korøvelse / på håndballtrening / gå tur med venninna mi" eller hva det nå måtte være.

Skrevet
3 minutter siden, laban skrev:

Husk overskriften på ditt eget innlegg: Hopper ut i det nå.  Kjenn litt mindre etter, så blir du nok klar ;) 

Noe av fordelen ved faste avtaler / aktiviteter er at man ganske raskt tenker "i dag er det onsdag, så da skal jeg xxxx", i stedet for "i dag er det onsdag, så da kan jeg xxxx dersom jeg har sovet godt, været er perfekt, jeg føler meg opplagt og det ikke dukker opp noe mer fristende". 

...der xxxx står for "dra i svømmehallen / på korøvelse / på håndballtrening / gå tur med venninna mi" eller hva det nå måtte være.

Jo litt mindre tenking og mer do it hadde hjelpt på...

Skrevet

Du skal ikke hoppe bakover da!!! Kan ikke drive sånn og snu i lufta hele tiden. Dersom du vil ha hjelp til å bli mer aktiv så må du følge opp, ellerså er det ingen som gidder å hjelpe deg.

Skrevet
3 timer siden, BamseLiten skrev:

I går kveld var det deilig å gå tur. Skikkelig høstvær. Og så utrolig godt det er å komme hjem, hoppe i daffeklærne og krype under pleddet. Jeg gikk i skogen så jeg måtte ha hodelykt. Lærte at hodelykt, ørevarmere og hette er dårlig kombinasjon når man velger den lykta som ikke har stropp over hodet. Gikk for det meste med ørevarmerene i øya :P Var bare en annen som hadde hund i går kveld. Merkelig det der, hvordan folk plutselig ikke har hund når det er såkalt drittvær. Den hunden var like hakke gal som min da vi passerte hverandre. Sikkert en grunn til at hun valgte å gå med hunden sin etter at alle forlengst har kommet seg hjem og inn i varmen  ;)

Skrevet
14 minutter siden, Trine skrev:

Du skal ikke hoppe bakover da!!! Kan ikke drive sånn og snu i lufta hele tiden. Dersom du vil ha hjelp til å bli mer aktiv så må du følge opp, ellerså er det ingen som gidder å hjelpe deg.

Har ikke fått noen fra dagsenteret til å gå tur med meg enda, var jo det som var min plan. 

Skrevet
7 minutter siden, stjernestøv skrev:

Har ikke fått noen fra dagsenteret til å gå tur med meg enda, var jo det som var min plan. 

Har du snakket med dem om det da?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...