Gå til innhold

Overvektig, ikke gå ned i vekt

Anbefalte innlegg

Skrevet

http://www.tv2.no/nyheter/8617149

Jeg velger å legge dette på psykiatri da nhd også kanskje leser det.

De har nok valgt en overskrift for å få flest mulig til å lese.

Men det er et interresant tema, og mye av det har jeg selv ment etter erfaringer fra periodevis slanking i løpet av 40 år.

Det viktigste og det vi har størst mulighet til å lykkes i er å unngå å legge mer på oss.

Anonymkode: 4947b...27c

Skrevet

Kan jo si meg delvis enig. Jeg slanket meg av forfengelighetsårsaker når jeg var 18 år gammel. Var ikke spesielt overvektig. Hadde vel bmi innenfor normalen, men så på meg selv som tjukk. Det angrer jeg på den dag i dag. Fra den dagen har jeg sliti med jojo slanking og veier nå 15 kg mer enn den gang. Og da var jeg en sunn frisk og når jeg ser på det nå, en helt normal jente... Det dummeste jeg har gjort. Den slankingen satte i gang en ond sirkel med overspising osv. 

Anonymkode: 303ee...3dc

Skrevet

Det er interessant at kroppen innstiller seg på en høy vekt og stritter i mot nedgang.

Jeg lurer på hvor lenge kroppen husker. Jeg mistenker at kroppen kan få et nytt setpunkt hvis man går veldig sakte ned og holder seg der en stund.

Skrevet
10 minutter siden, Gargamel skrev:

Det er interessant at kroppen innstiller seg på en høy vekt og stritter i mot nedgang.

Jeg lurer på hvor lenge kroppen husker. Jeg mistenker at kroppen kan få et nytt setpunkt hvis man går veldig sakte ned og holder seg der en stund.

Min erfaring er at kilo som går sent av, går sent på igjen. Er også enklere å holde.

Kilo som går fort av, går fortere opp igjen, og har tendens til å gå høyere en de var før. 

Anonymkode: 4947b...27c

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...