AnonymBruker Skrevet 26. september 2016 Skrevet 26. september 2016 Jeg har tatt lithium før, men medisinen ble tatt bort da jeg fikk en alvorlig forgiftning med nyresvikt. Tar nå zyprexa og quetiapin. Psykiateren vil at jeg skal ta lithium mot mani, men jeg har ikke forstått om han vil at jeg skal ta dette i tillegg til zyprexa. Hadde en alvorlig manisk episode då lithium og clozapin ble kuttet brått. Er det vanlig å kombinere lithium med zyprexa? Anonymkode: 1db94...1eb 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 26. september 2016 Skrevet 26. september 2016 Litium er nok den beste medisinen ved schizoaffektiv lidelse. En velger de kombinasjoner som må velges for å nå målet. Det inkl også Zyprexa og litium. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 26. september 2016 Skrevet 26. september 2016 35 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har tatt lithium før, men medisinen ble tatt bort da jeg fikk en alvorlig forgiftning med nyresvikt. Tar nå zyprexa og quetiapin. Psykiateren vil at jeg skal ta lithium mot mani, men jeg har ikke forstått om han vil at jeg skal ta dette i tillegg til zyprexa. Hadde en alvorlig manisk episode då lithium og clozapin ble kuttet brått. Er det vanlig å kombinere lithium med zyprexa? Anonymkode: 1db94...1eb Hei. Bare lurte på om du vet hvorfor du ble forgiftet og fikk nyresvikt på litium? Sto du på veldig høy dose, eller tok overdose? Eller kom det helt ut av det blå? Anonymkode: 49201...5d7 0 Siter
GT1 Skrevet 27. september 2016 Skrevet 27. september 2016 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei. Bare lurte på om du vet hvorfor du ble forgiftet og fikk nyresvikt på litium? Sto du på veldig høy dose, eller tok overdose? Eller kom det helt ut av det blå? Anonymkode: 49201...5d7 Det kom annsynligvis som en følge av en infeksjon jeg fikk av clozapin. Jeg tok ikke for høy dose av litium. 0 Siter
Gjest franklyscarlet Skrevet 27. september 2016 Skrevet 27. september 2016 6 timer siden, GT1 skrev: Det kom annsynligvis som en følge av en infeksjon jeg fikk av clozapin. Jeg tok ikke for høy dose av litium. Huff, så skummelt :s Går på litium selv, men er ikke helt komfortabel med det, kjenner jeg. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 27. september 2016 Skrevet 27. september 2016 10 minutter siden, franklyscarlet skrev: Huff, så skummelt :s Går på litium selv, men er ikke helt komfortabel med det, kjenner jeg. Pass på at nyrefunksjon blir målt jevnlig. Finn ut av om det er fastlege eller psykiater som skal ta ansvar for dette. Hvis kreatininverdien begynner å stige, bør det følges nøye med. Anonymkode: 1ae6a...144 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.