Gå til innhold

Lithium, hypomani og depresjon? NHD? Jeg tør ikke snakke om dette!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Serumspeilet på lithium hos meg er 0,7. Det har det vært lenge. Jeg har også vært både laangvarig depressiv og nå på 10 uken med hypomani/mani. Jeg klarer ikke sitte stille, og er rimelig hyper nesten hele døgnet, bortsett fra de få timene jeg får med søvn. Jeg klager ikke. Energien er der. Nå skal lithium økes. Jeg står på 83x2 og skal opp en halv tablett til. Håper dette vil hjelpe.

jeg undrer, nå har jeg akkurat vært på øving og dirigert det ene korpset jeg er med i. Jeg står på, og Gjør mitt beste, og får gode tilbakemeldinger. Saken er, at jeg går igjen når jeg kommer hjem med en følelse av at jeg ikke får til noen ting. Jeg er talentløs. Jeg blir rett og slett deprimert etter øving. Det skjedde etter øving med det korpset jeg spiller i også. Helt surrealistisk. Fra å være helt kokko bananas hyper hele dagen, til å gå rett i kjelleren. Jeg spiller solo i korpset, og får gode tilbakemeldinger på det også. Men følelsen av å ikke være bra nok og å føle seg kanskje dum??? Etter øving...

det samme skjer etter samtale med fastlege, psykepleier og terapeut. Akkurat som om jeg knekker sammen noen timer. Hva feiler det meg?

Og det har hendt at jeg etter øving har vært så dårlig at jeg har kutta meg, hatt suicidale planer eller bare tatt en rikelig stor dose med sobril og imovane for å slippe alle disse destruktive tankene. 

Hva feiler det meg? Er jeg deprimert eller hypoman? Hva skjer?

Anonymkode: 7dee1...f52

Skrevet (endret)

Da jeg hadde manisk psykose hadde jeg gråteanfall hver formiddag for tankene surret ang Åssen livet mitt var ødelagt 

Endret av Annkarin
Gjest Kanuttius
Skrevet

Det er ikke alle som opplever maniske perioder som positive perioder etter som jeg har lest. 

Skrevet

Denne maniske perioden kommer av at jeg ble voldtatt i slutten av juli. Den startet før det, men eskalerte etter det skjedde....det er langt ifra en positiv periode. Jeg er blitt en kontrollfrik og må kontrollere alt og alle rundt meg...

Anonymkode: 7dee1...f52

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...