Gå til innhold

NHD Unipolar depresjon vs bipolar depresjon

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen kjente forskjeller på disse depresjonene.

Tenker spesielt ifht årsak til depresjon, symptomtrykk under depresjon og hva som er best behandling.

Jeg har bipolare depresjoner og disse kommer helt uavhengig av livssituasjon. Opplever heller ikke noen spesiell grunn for å ha et intenst ønske om å få dø, annet enn at jeg kjenner at jeg ikke makter å leve mer. Det er en intens smerte langt verre enn fødsel. 

Så kan noen spørre, men hvorfor føler du sånn, hva gjør at du ikke makter livet. Nei det vet jeg ikke. Men jeg greier rett å slett ikke tanken på å måtte leve videre. Hvert et pust er intens psykisk smerte.

Så plutselig, ut av intet, forsvinner smerten. Og da står jeg igjen å ikke skjønner noe av hva som var så vondt og smertefullt. Forstår det rett og slett ikke.

Anonymkode: 74e50...bfe

Gjest Kanuttius
Skrevet

Samme her. Jeg kan ha slike episoder gjerne to og tre ganger til dagen og mellom der kan jeg være "normal" eller på farten med ett eller annet. Aner ikke hvorfor jeg vil dø når det står på (har heller ingen tanker om hvordan eller når) men jeg har lest at det er en tanke mange har hvis de har blandet episode bipolar. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...