Gå til innhold

DID og medisiner

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det mulig å medisinere bort DID, som stemmene,hukommelseshullene og de det skiftende humøret uten kontroll?

De har forsøkt Zyprexa, Truxal og Seroquel i høyere doser enn maksimalt anbefalt døgndoser, men det hjelper ikke. Jeg går på antidepressiva og dette hjelper, men ikke stemningsstabiliserende. Alt jeg gjør uten å huske det og hvordan jeg oppfører meg vet ingen noe medisiner mot.

Traumepsykologen vil plukke bort alt av medisiner, bortsett fra antidepressivaen, for hn mener at mine stemmer er dissosiative og følger med diagnosen DID. Stemningsstabiliserende skyldes alters som er fremme.

Noen synspunkter her? Jeg skulle så gjerne ønske at det fantes medisiner, for det er en tøff hverdag med DID...

Anonymkode: 47090...0c0

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Med noe forbehold og generelt (ikke spesielt om deg som jeg ikke kjenner): Stemmer hos traumatiserte er vanligvis ikke hallucinasjoner, men psudohallusinasjoner (pseudo=falske). For dette hjelper det ikke med antipsykotika. Slik sett er jeg tilbøyelig til å være enig med psykologen din. Men siden du allerede bruker AP i store doser, ville jeg gjort det forsiktig i form av en langsom nedtrapping og ikke ved å fjerne de brått.

En skal aldri fortsette å bruke en medisin som pasient og lege er enige om ikke virker. Stemningsstabiliserende kan faktisk svekke hukommelsen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...