Gå til innhold

Sammenligne seg med andre...?

Anbefalte innlegg

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke meningen at vi skal sammenligne oss med hverandre.

Ingen er like, og alle er gode og dårlige på noe.

Anonymkode: 0a316...fbf

Nei, du har vel rett. Men det er vanskelig å ikke sammenligne når det kjennes ut som jeg ikke får til noe...

Skrevet
3 minutter siden, umakenverdt skrev:

Nei, du har vel rett. Men det er vanskelig å ikke sammenligne når det kjennes ut som jeg ikke får til noe...

Du er alt for streng og kritisk med deg selv. 

Skrevet
1 time siden, Trine skrev:

Nei, det tror jeg ikke. Om du skulle bli så forbanna på noen at du et øyeblikk skulle ønske de døde i en tragisk ulykke, så er det fortsatt bare en tanke, du arrangerer jo ikke en ulykke. I ditt tilfelle så er det jo ikke det at du syns det er så jævlig at andre får til ting, men at du skulle ønske du fikk til det samme. Hva er det som er så ondt med det? Du er da bare et menneske du også, mennesker får noen ganger tanker som ikke bare er søte og snille. Så lenge du ikke gjør noe med det, f.eks saboterer for andre, så er det ingenting galt med slike tanker.

Nei, jeg tenker at jeg burde klare å bare være glad på andres vegne, ikke bli lei meg for at jeg selv får til så lite. Nei, jeg gjør jo ikke noe med tankene, men jeg lever jo mye oppe i hodet mitt generelt også.

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du er alt for streng og kritisk med deg selv. 

Jeg er klar over at jeg har mange feil og mangler, og synes det er vanskelig hva som er for strengt eller kritisk... Men det hjelper ikke når jeg ikke gjør noe med det...

Skrevet

Hvorfor skal du kaste bort livet ditt på å måle deg med alle andre? Du er bra nok akkurat som du er. Prøv å erkjenn og aksepter det og det jeg skrev. Når du klarer det vil livet ditt bli betydelig lettere og bedre. Har vært der selv, og skulle ønske jeg hadde sett det sammr for 20 år siden.

Skrevet
4 minutter siden, umakenverdt skrev:

Nei, jeg tenker at jeg burde klare å bare være glad på andres vegne, ikke bli lei meg for at jeg selv får til så lite. Nei, jeg gjør jo ikke noe med tankene, men jeg lever jo mye oppe i hodet mitt generelt også.

Kjære, søte du, du er bare et menneske. Du kan ikke være noe mer enn det. Dine tanker er helt normale. Selvfølgelig burde man være glad på andres vegne, men når man føler at alt butter i sitt eget liv så er det helt normalt å bli lei seg for at andre får til så mye mens man selv føler at man ikke får til noe som helst.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...