Gå til innhold

Takk.

stjernestøv

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her er det mange folk med mange meninger, og det har lært meg noe. Det er ikke viktig å ha rett, alle har sin vei og sin sannhet. Sin oppfatning av verden, og vi tolker det forskjellig alle sammen. Min vei er ikke rett for alle, din vei er ikke rett for alle. Min sannhet er ikke din sannhet, din sannhet er ikke min sannhet. Og sånn er det med den saken :) 

Skrevet

Er det flere som er enig i at dette er en bra erkjennelse å komme til?

Det er litt som å gi slipp!

Skrevet
18 minutter siden, stjernestøv skrev:

Er det flere som er enig i at dette er en bra erkjennelse å komme til?

Nei, hvis du mener 2+2 = 5 er ikke det sannheten uansett hvor mye du måtte mene det. ;)

Anonymkode: aa6d8...99d

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nei, hvis du mener 2+2 = 5 er ikke det sannheten uansett hvor mye du måtte mene det. ;)

Anonymkode: aa6d8...99d

Takk, bless you :) 

Jeg mener at noen er i tredje dimensjon mens andre er i fjerde, derfor forskjellen...trur eg! 

Skrevet
3 timer siden, stjernestøv skrev:

Her er det mange folk med mange meninger, og det har lært meg noe. Det er ikke viktig å ha rett, alle har sin vei og sin sannhet. Sin oppfatning av verden, og vi tolker det forskjellig alle sammen. Min vei er ikke rett for alle, din vei er ikke rett for alle. Min sannhet er ikke din sannhet, din sannhet er ikke min sannhet. Og sånn er det med den saken :) 

Legg slike innlegg som dette på forum på meldinger neste gang. Hører ikke hjemme her på psykiatri etter min mening..

Anonymkode: 54fb9...4f0

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Legg slike innlegg som dette på forum på meldinger neste gang. Hører ikke hjemme her på psykiatri etter min mening..

Anonymkode: 54fb9...4f0

Men det er jo en erkjennelse på et psykisk plan og, er jo her jeg har skrevet mye. Men admin kan jo flytte det hvis det ikke passer, verre er det ikke :) 

Skrevet (endret)

Jeg er enig i at alle har rett til sin mening, selv om den objektivt sett er gal, med mindre en av følgende finner sted:

1. Den gale meningen går ut over ens egen funksjon og plikt eller andre på noen som helst vis.

2. Man ser et enormt behov for å "misjonere" for meningen sin.

F.eks om man inderlig mener at månen er en gul ost, så er det greit så lenge man ikke forsøker å overbevise alle andre om det. Om man tilsvarende ser et behov for å utøve terror pga feilaktige meninger, er det virkelig ikke OK. At man reiser til alle verdens hjørner for å overbevise mennesker om at deres religion er den beste, synes jeg heller ikke er greit. 

Endret av issomethingwrong
Skrevet
29 minutter siden, issomethingwrong skrev:

Jeg er enig i at alle har rett til sin mening, selv om den objektivt sett er gal, med mindre en av følgende finner sted:

1. Den gale meningen går ut over ens egen funksjon og plikt eller andre på noen som helst vis.

2. Man ser et enormt behov for å "misjonere" for meningen sin.

F.eks om man inderlig mener at månen er en gul ost, så er det greit så lenge man ikke forsøker å overbevise alle andre om det. Om man tilsvarende ser et behov for å utøve terror pga feilaktige meninger, er det virkelig ikke OK. At man reiser til alle verdens hjørner for å overbevise mennesker om at deres religion er den beste, synes jeg heller ikke er greit. 

Ok. Verken 1 eller 2 :) 

Jeg prøver ikke å misjonere, ville bare at noen skulle tro på meg. Men ser det nytter ikke her inne, så det er som det er. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...