Gå til innhold

NHD - vær så snill og svar - det haster

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bråseponerte alle medisiner for 2 uker siden. I går snakket jeg lenge med minstemann og det viser seg at han lider under dette. Han sier at atmosfæren her hjemme har forandret seg. Jeg er fjern og humørsyk og alt går fortere. Jeg kan ikke tillate meg dette eksperimentet og må begynne med medisiner igjen. Jeg har det veldig veldig vondt, men orker ikke å legge ut om det. Jeg har ikke livets rett som den jeg er nå. Kan jeg begynne med full dose eller skal jeg øke gradvis? Jeg stod på 500 mg lamictal, 300 mg wellbutrin, 10 mg cipralex og 4 mg fluanxol.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet
45 minutter siden, Gondor skrev:

Jeg bråseponerte alle medisiner for 2 uker siden. I går snakket jeg lenge med minstemann og det viser seg at han lider under dette. Han sier at atmosfæren her hjemme har forandret seg. Jeg er fjern og humørsyk og alt går fortere. Jeg kan ikke tillate meg dette eksperimentet og må begynne med medisiner igjen. Jeg har det veldig veldig vondt, men orker ikke å legge ut om det. Jeg har ikke livets rett som den jeg er nå. Kan jeg begynne med full dose eller skal jeg øke gradvis? Jeg stod på 500 mg lamictal, 300 mg wellbutrin, 10 mg cipralex og 4 mg fluanxol.

Du kan gå rett på Cipralex 10 mg og Fluanxol 4 mg.

Hvis det er mulig, tar du Wellbutrin 150 mg noen dager før du øker til 300 mg. Hvis du ikke har 150 mg tabletter eller det er mulig å dele 300, kan du gå rett på 300 mg.

Etter to uker uten må du dessverre begynne helt på nytt med Lamictal 25 mg i to uker osv.

Skrevet

Takk, NHD, for at du svarer her.

Anonymkode: fd74c...658

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...