Fionys Skrevet 30. september 2016 Del Skrevet 30. september 2016 Jeg har nå vært plaget i et par mnder av konstant indre uro og jeg kjenner at jeg bare blir mer og mer utmattet. Trenger utrolig mye søvn, men jeg våkner aldri opp uthvilt. Begynner å bli ganske lei for dette for det ødelegger dagene min. Jeg har til nå klart å arbeide 50% som er en del av behandlingen, men etter arbeid har jeg vært nødt til å sove 2-3 timer for å komme meg igjennom resten av dagen. Blir sint, fortvilt, oppgitt og skuffet over meg selv. Tidligere kunne diverse aktiviteter hjelpe for å dempe uroen, men dette virker ikke lenger. Har til nå bare holdt ut, men tror det er på tide å ta tak i dette før jeg går på en ny smell. Jeg går til terapi og har tidligere brukt Escitalopram mot depresjon. Escitalopram hjalp meg å komme meg igjennom depresjon, men ønsker ikke å starte opp meg det igjen for følelsen flatet helt ut. Vil jo helst klare meg uten medisin, men hvis det kan hjelpe meg så er det kanskje et alternativ. Hvilke medisiner kan hjelpe mot indre uro? Hva annet kan hjelpe? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/413873-indre-uro-stjeler-all-energi-hva-kan-gj%C3%B8res/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. september 2016 Del Skrevet 30. september 2016 16 minutter siden, Fionys skrev: Jeg har nå vært plaget i et par mnder av konstant indre uro og jeg kjenner at jeg bare blir mer og mer utmattet. Trenger utrolig mye søvn, men jeg våkner aldri opp uthvilt. Begynner å bli ganske lei for dette for det ødelegger dagene min. Jeg har til nå klart å arbeide 50% som er en del av behandlingen, men etter arbeid har jeg vært nødt til å sove 2-3 timer for å komme meg igjennom resten av dagen. Blir sint, fortvilt, oppgitt og skuffet over meg selv. Tidligere kunne diverse aktiviteter hjelpe for å dempe uroen, men dette virker ikke lenger. Har til nå bare holdt ut, men tror det er på tide å ta tak i dette før jeg går på en ny smell. Jeg går til terapi og har tidligere brukt Escitalopram mot depresjon. Escitalopram hjalp meg å komme meg igjennom depresjon, men ønsker ikke å starte opp meg det igjen for følelsen flatet helt ut. Vil jo helst klare meg uten medisin, men hvis det kan hjelpe meg så er det kanskje et alternativ. Hvilke medisiner kan hjelpe mot indre uro? Hva annet kan hjelpe? Hvis du ikke vil bruke SSRI er vel benzo det eneste som hjelper. Anonymkode: 85a8a...226 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/413873-indre-uro-stjeler-all-energi-hva-kan-gj%C3%B8res/#findComment-3724207 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fionys Skrevet 30. september 2016 Forfatter Del Skrevet 30. september 2016 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis du ikke vil bruke SSRI er vel benzo det eneste som hjelper. Anonymkode: 85a8a...226 Sa ikke at jeg ikke vil bruke SSRI, men Escitalopram. Jeg vil helst klare meg uten medisiner, men er villig til å gjøre alt for å få bedre. Jeg kjører ca. 80 mil hver uke for å følge opp terapi og følger opp alt jeg blir bedt om. Har fremdeles håp om at jeg kan bli bedre. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/413873-indre-uro-stjeler-all-energi-hva-kan-gj%C3%B8res/#findComment-3724209 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fionys Skrevet 30. september 2016 Forfatter Del Skrevet 30. september 2016 Rettelser: ca. 80 mil hver mnd. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/413873-indre-uro-stjeler-all-energi-hva-kan-gj%C3%B8res/#findComment-3724210 Del på andre sider Flere delingsvalg…
emilie321 Skrevet 30. september 2016 Del Skrevet 30. september 2016 1 time siden, Fionys skrev: Jeg har nå vært plaget i et par mnder av konstant indre uro og jeg kjenner at jeg bare blir mer og mer utmattet. Trenger utrolig mye søvn, men jeg våkner aldri opp uthvilt. Begynner å bli ganske lei for dette for det ødelegger dagene min. Jeg har til nå klart å arbeide 50% som er en del av behandlingen, men etter arbeid har jeg vært nødt til å sove 2-3 timer for å komme meg igjennom resten av dagen. Blir sint, fortvilt, oppgitt og skuffet over meg selv. Tidligere kunne diverse aktiviteter hjelpe for å dempe uroen, men dette virker ikke lenger. Har til nå bare holdt ut, men tror det er på tide å ta tak i dette før jeg går på en ny smell. Jeg går til terapi og har tidligere brukt Escitalopram mot depresjon. Escitalopram hjalp meg å komme meg igjennom depresjon, men ønsker ikke å starte opp meg det igjen for følelsen flatet helt ut. Vil jo helst klare meg uten medisin, men hvis det kan hjelpe meg så er det kanskje et alternativ. Hvilke medisiner kan hjelpe mot indre uro? Hva annet kan hjelpe? Quetiapin har hjulpet meg. Den tar ikke all uro, men demper godt. Benzo er jeg redd for å bruke pga faren for avhengighet. Bruker litt vival som brannslukking av og til. Har fått råd av legen til å begynne på yoga. Det fungerte bra for meg. Ble betydelig roligere den dagen. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/413873-indre-uro-stjeler-all-energi-hva-kan-gj%C3%B8res/#findComment-3724214 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. september 2016 Del Skrevet 30. september 2016 Truxal eller nosynan. Ikke avhengighetsskapende Anonymkode: 92919...0d8 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/413873-indre-uro-stjeler-all-energi-hva-kan-gj%C3%B8res/#findComment-3724215 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fionys Skrevet 30. september 2016 Forfatter Del Skrevet 30. september 2016 42 minutter siden, emilie321 skrev: Quetiapin har hjulpet meg. Den tar ikke all uro, men demper godt. Benzo er jeg redd for å bruke pga faren for avhengighet. Bruker litt vival som brannslukking av og til. Har fått råd av legen til å begynne på yoga. Det fungerte bra for meg. Ble betydelig roligere den dagen. Er litt begrenset med yoga og slike ting siden jeg bor langt ute i ødemarken. Vil helst ikke ta noe avhengighetsskapende medisin og heller ikke noe som sløver meg ned. Er avhengig av å kunne fungere sånn noenlunde greit siden jeg er alenemor. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/413873-indre-uro-stjeler-all-energi-hva-kan-gj%C3%B8res/#findComment-3724227 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fionys Skrevet 30. september 2016 Forfatter Del Skrevet 30. september 2016 Tro om det er noen spesielle medisiner som brukes ved kompleks ptsd. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/413873-indre-uro-stjeler-all-energi-hva-kan-gj%C3%B8res/#findComment-3724228 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Xtra Skrevet 30. september 2016 Del Skrevet 30. september 2016 4 minutter siden, Fionys skrev: Er litt begrenset med yoga og slike ting siden jeg bor langt ute i ødemarken. Vil helst ikke ta noe avhengighetsskapende medisin og heller ikke noe som sløver meg ned. Er avhengig av å kunne fungere sånn noenlunde greit siden jeg er alenemor. Det finnes mye bra på nett når det gjelder yoga og mindfulness. Har selv glede av app'er til telefonen når det gjelder mindfulness, og det finnes massevis av gode youtube-filmer med yoga. Kan også anbefale boken (og CD'en som følger med) "Stress" av Andries Kroese. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/413873-indre-uro-stjeler-all-energi-hva-kan-gj%C3%B8res/#findComment-3724229 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fionys Skrevet 30. september 2016 Forfatter Del Skrevet 30. september 2016 43 minutter siden, Xtra skrev: Det finnes mye bra på nett når det gjelder yoga og mindfulness. Har selv glede av app'er til telefonen når det gjelder mindfulness, og det finnes massevis av gode youtube-filmer med yoga. Kan også anbefale boken (og CD'en som følger med) "Stress" av Andries Kroese. Nå har jeg begynt på stabiliseringskurs så jeg lærer en del om mindfulness og grunning. Håper jo at jeg etter hvert kan lære meg å slappe bedre av. Slitsomt med en kropp som jobber på spreng nesten hele tiden. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/413873-indre-uro-stjeler-all-energi-hva-kan-gj%C3%B8res/#findComment-3724233 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kalevaala Skrevet 30. september 2016 Del Skrevet 30. september 2016 6 timer siden, Fionys skrev: Har til nå bare holdt ut, men tror det er på tide å ta tak i dette før jeg går på en ny smell. Jeg går til terapi og har tidligere brukt Escitalopram mot depresjon. Escitalopram hjalp meg å komme meg igjennom depresjon, men ønsker ikke å starte opp meg det igjen for følelsen flatet helt ut. Når du sier at følelsene flatet helt ut, betyr det at de var flate på et lavt nivå, dvs. at du alltid var litt nedstemt? Jeg opplever også at følelsene mine er ganske jevne, men det er et stabilt følelsesliv bestående av hovedsaklig positive følelser. Det er ikke jubel, men heller ikke depresjon. Ingen grubling og uro lenger. Tårer kommer sjelden, og jeg setter så pris på denne stabiliteten. Det er forutsigbart, trygt og godt, og bidrar til at jeg kan fungere i 100% jobb og i familien min. Jeg bruker Cipralex (Escitalopram) på tredje året nå, etter en depresjon med angst og uro. Benytter sjansen til å spørre deg, siden jeg har lurt på dette en stund sånn generelt. Det er jo flere som sier det samme som deg og jeg tenker at det du beskriver som flatt må være et nivå eller flere under mitt flate nivå, og at det derfor oppleves negativt? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/413873-indre-uro-stjeler-all-energi-hva-kan-gj%C3%B8res/#findComment-3724259 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fionys Skrevet 30. september 2016 Forfatter Del Skrevet 30. september 2016 20 minutter siden, Kalevaala skrev: Når du sier at følelsene flatet helt ut, betyr det at de var flate på et lavt nivå, dvs. at du alltid var litt nedstemt? Jeg opplever også at følelsene mine er ganske jevne, men det er et stabilt følelsesliv bestående av hovedsaklig positive følelser. Det er ikke jubel, men heller ikke depresjon. Ingen grubling og uro lenger. Tårer kommer sjelden, og jeg setter så pris på denne stabiliteten. Det er forutsigbart, trygt og godt, og bidrar til at jeg kan fungere i 100% jobb og i familien min. Jeg bruker Cipralex (Escitalopram) på tredje året nå, etter en depresjon med angst og uro. Benytter sjansen til å spørre deg, siden jeg har lurt på dette en stund sånn generelt. Det er jo flere som sier det samme som deg og jeg tenker at det du beskriver som flatt må være et nivå eller flere under mitt flate nivå, og at det derfor oppleves negativt? Følelsene min var stabile, ingen svingninger verken den en eller andre veien. Jeg var ble ikke trist og sint, og jeg klarte heller ikke å glede meg over ting slik jeg pleide før. Følte meg rett og slett litt dø innvendig og det gjorde også at jeg ble likegyldig til ting. I tillegg var det vanskelig å jobbe med følelsene min i terapien fordi jeg de var flatet ut. Det var helt greit å ha det slik en periode, men jeg hadde ikke klart å ha det slik i flere år. Det er de små gledene i hverdagen som gjør at jeg føler at livet er meningsfullt, uten de små gledene blir livet meningsløst. Etter at jeg sluttet med medisin så fikk jeg de positive følelsene tilbake, men også noen av de negative. For eksempel så fikk jeg igjen gleden og lysten til å være sammen med venner da jeg sluttet, noe som hadde forsvunnet da jeg begynt på Escitalopram. I begynnelsen brukte jeg Sarotex og den gjorde meg stabil uten at følelsene flatet ut. Dessverre så måtte jeg slutte med den fordi jeg fikk flere uheldige bivirkninger som økt blodtrykk, skjelvinger m.m. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/413873-indre-uro-stjeler-all-energi-hva-kan-gj%C3%B8res/#findComment-3724262 Del på andre sider Flere delingsvalg…
aa-k-j Skrevet 30. september 2016 Del Skrevet 30. september 2016 9 timer siden, Fionys skrev: Jeg har nå vært plaget i et par mnder av konstant indre uro og jeg kjenner at jeg bare blir mer og mer utmattet. Trenger utrolig mye søvn, men jeg våkner aldri opp uthvilt. Begynner å bli ganske lei for dette for det ødelegger dagene min. Jeg har til nå klart å arbeide 50% som er en del av behandlingen, men etter arbeid har jeg vært nødt til å sove 2-3 timer for å komme meg igjennom resten av dagen. Blir sint, fortvilt, oppgitt og skuffet over meg selv. Tidligere kunne diverse aktiviteter hjelpe for å dempe uroen, men dette virker ikke lenger. Har til nå bare holdt ut, men tror det er på tide å ta tak i dette før jeg går på en ny smell. Jeg går til terapi og har tidligere brukt Escitalopram mot depresjon. Escitalopram hjalp meg å komme meg igjennom depresjon, men ønsker ikke å starte opp meg det igjen for følelsen flatet helt ut. Vil jo helst klare meg uten medisin, men hvis det kan hjelpe meg så er det kanskje et alternativ. Hvilke medisiner kan hjelpe mot indre uro? Hva annet kan hjelpe? Fluanxol i små doser er fin på det. Den "flater" deg ikke ut, demper uro og depresjon. Vet om flere som har hatt god nytte av den. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/413873-indre-uro-stjeler-all-energi-hva-kan-gj%C3%B8res/#findComment-3724273 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kalevaala Skrevet 1. oktober 2016 Del Skrevet 1. oktober 2016 21 timer siden, Fionys skrev: Følelsene min var stabile, ingen svingninger verken den en eller andre veien. Jeg var ble ikke trist og sint, og jeg klarte heller ikke å glede meg over ting slik jeg pleide før. Følte meg rett og slett litt dø innvendig og det gjorde også at jeg ble likegyldig til ting. I tillegg var det vanskelig å jobbe med følelsene min i terapien fordi jeg de var flatet ut. Det var helt greit å ha det slik en periode, men jeg hadde ikke klart å ha det slik i flere år. Det er de små gledene i hverdagen som gjør at jeg føler at livet er meningsfullt, uten de små gledene blir livet meningsløst. Etter at jeg sluttet med medisin så fikk jeg de positive følelsene tilbake, men også noen av de negative. For eksempel så fikk jeg igjen gleden og lysten til å være sammen med venner da jeg sluttet, noe som hadde forsvunnet da jeg begynt på Escitalopram Takk for svar, som gjorde meg litt klokere. Jeg kjenner igjen fraværet av svingninger, men klarer å glede meg over ting i hverdagen, og gleder meg også til ting som skal skje i fremtid. Da har jeg åpenbart vært en av de heldige. Håper du får noe annet som fungerer bedre for deg. Masse lykke til. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/413873-indre-uro-stjeler-all-energi-hva-kan-gj%C3%B8res/#findComment-3724405 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fionys Skrevet 1. oktober 2016 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2016 8 timer siden, Kalevaala skrev: Takk for svar, som gjorde meg litt klokere. Jeg kjenner igjen fraværet av svingninger, men klarer å glede meg over ting i hverdagen, og gleder meg også til ting som skal skje i fremtid. Da har jeg åpenbart vært en av de heldige. Håper du får noe annet som fungerer bedre for deg. Masse lykke til. Takk 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/413873-indre-uro-stjeler-all-energi-hva-kan-gj%C3%B8res/#findComment-3724487 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.