Gå til innhold

NHD: behandler's tanker om sære ting pasienter forteller

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når du snakker med pasientene dine og de forteller deg om sine innerste tanker og/eller om ting de har gjort eller gjør. Har du noen gang tenkt at dette var dumme eller rare tanker - og har du forståelse for absolutt alt mennesket tenker uansett om det er rart eller ikke? Er den profesjonelle åpen for alt? Er dette en evne alle behandlere bør ha? Skammer behandlere seg på pasientens vegne? 

Anonymkode: 832d9...f8b

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Den profesjonelle er åpen for alt. Det skal mye til for at noen forteller meg noe jeg ikke har hørt før.

Ja, en kan høre mye rart. Men i mitt hode er det ingen sammenheng mellom "rart" og noe negativt.

Dessuten er tanker aldri negative. Det er kun handlinger (inkl utsagn) som kan være negative.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...