Tandorini Skrevet 1. oktober 2016 Skrevet 1. oktober 2016 (endret) Hei! Jeg startet opp med Lithionit 42 mg x 2 på tirsdag. Begynte i går ettermiddag å kjenne noe rykninger i munnregionen. Bare helt svakt, og ikke konstant. Merker også at jeg må anstrenge/konsentrere meg når jeg skal svelge. Det har jeg kjent siden i formiddag. Jeg opplever ingen andre bivirkninger. Lithionit kan vel gi sånne bivirkninger, så vidt jeg har skjønt (dysfagi også?). Spørsmålet mitt er - er disse fullt reversible? Samme spørsmål gjelder for stoffskifte og nyreskader. Hvor lang tid på Lithionit tar det før slike skader ikke lenger er reversible? Jeg har lest en del om Lithium og ser mange steder at en bør unngå bruk av NSAIDs. Psykiateren jeg fikk Lithium av sa derimot at det ikke spilte noen rolle. Kan jeg slå meg til ro med det svaret? (Det dreier seg i så fall om sporadisk bruk av Ibuprofen.) Tillegg: Jeg forandret også dosering på Seroquel fra 200 mg vanlige tabletter til 200 mg vanlig + 200 mg depot i går kveld. Endret 1. oktober 2016 av Tandorini 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 1. oktober 2016 Skrevet 1. oktober 2016 Nyreskadene (hvis en får det i alvorlig form ved overdosering) er vanligvis ikke reversible. Resten er reversibelt. NSAID: Det kommer an på hvor ofte, hvor lenge og hvilken dose. 0 Siter
Tandorini Skrevet 1. oktober 2016 Forfatter Skrevet 1. oktober 2016 Takk for svar! Jeg pleier å ta 600 mg ibuprofen 2-3 ganger daglig de første to dagene i løpet av en menstruasjonsperiode, altså en gang pr. månd. Opptil 3.600 mg totalt på 2-3 dager. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 1. oktober 2016 Skrevet 1. oktober 2016 Der er jeg enig med legen din. Det er sgs uten betydning for litiumbruken. 1 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.