Gå til innhold

Uføretrygd ved psykiske lidelser

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan noen ha fått uføretrygd for en psykisk lidelse, uten at vedkommende er psyk i en grad av betydning?

Anonymkode: acd8c...779

Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan noen ha fått uføretrygd for en psykisk lidelse, uten at vedkommende er psyk i en grad av betydning?

Da skal man ha jobbet hardt for å lure systemet.

Anonymkode: 5c67b...3b3

Skrevet
4 minutes ago, AnonymBruker said:

Da skal man ha jobbet hardt for å lure systemet.

Hvordan vet man om man ikke har det? Kan jo være ubevisst. Er mange som juger ubevisst.

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan vet man om man ikke har det? Kan jo være ubevisst. Er mange som juger ubevisst.

Man vet vel litt hvordan man fungerer, og tidligere har fungert, i hverdagen. Hvordan funsjonsnivået har vært?

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hadde det vært såpass enkelt hadde man vel ikke trengt leger og saksbehandlere, kunne vel bare trygda seg selv?

Jeg har ikke sagt at det er enkelt, uføretrygd i dag er ikke en "enkel" stønad å få. Om dette skal bli enda en "tror jeg har lurt nav i å få stønad jeg ikke har krav på"-tråd foreslår jeg at du leser de snart 1 million andre trådene om samme emne som alt er postet på forumet. 

Skrevet

Tror folk mener jeg ikke har krav på trygd, eller er psyk.

Skrevet (endret)

Og det er fryktelig trist at du opplever det slik, men det hjelper så lite å gjenta det samme nærmest daglig. Er det noe annet som kan være ok for deg når du har det slik? 

Endret av XbellaX
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror folk mener jeg ikke har krav på trygd, eller er psyk.

"Tror" er ordet.

Skrevet
3 minutes ago, XbellaX said:

Og det er fryktelig trist at du opplever det slik, men det hjelper så lite å gjenta det samme nærmest daglig. Er det noe annet som kan være ok for deg når du har det slik? 

Sikkert masse en kan finne på ja.

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sikkert masse en kan finne på ja.

Jeg tenkte i stedet for å la hodet kverne på om man fortjener eller ikke fortjener trygd, om det var noe som kunne hjelpe deg med å få tankene penset over på noe annet. Det som er fint er at det er ikke opp til deg, eller fastlegen din, men NAV. Slik at din mening er egentlig ikke relevant i det hele tatt, har du fått innvilget stønad så er det riktig. 

Skrevet
33 minutes ago, XbellaX said:

Jeg tenkte i stedet for å la hodet kverne på om man fortjener eller ikke fortjener trygd, om det var noe som kunne hjelpe deg med å få tankene penset over på noe annet. Det som er fint er at det er ikke opp til deg, eller fastlegen din, men NAV. Slik at din mening er egentlig ikke relevant i det hele tatt, har du fått innvilget stønad så er det riktig. 

Det er ikke noe verre enn å gjøre ting man klarer å holde fokuset på, det være seg alt fra støvsuging til å lese artikler. Men jeg mister fokuset etterhvert, jeg antar jeg har behov for å fortelle noe personlig om meg selv til andre.

Skrevet

Det er veldig vanskelig å få uføretrygd eller noen stønad her i landet hvis man ikke har rett på det. Jeg tror egentlig det er umulig...

Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke noe verre enn å gjøre ting man klarer å holde fokuset på, det være seg alt fra støvsuging til å lese artikler. Men jeg mister fokuset etterhvert, jeg antar jeg har behov for å fortelle noe personlig om meg selv til andre.

Det hjelper å ha et klart mål.

Skrevet
20 minutter siden, deepharmony skrev:

Det er veldig vanskelig å få uføretrygd eller noen stønad her i landet hvis man ikke har rett på det. Jeg tror egentlig det er umulig...

Hm, jeg fikk nærmest kastet trygda etter meg.

Skrevet

Joda, det fikk jeg også, men det er vel fordi at jeg hadde all mulig slags dokumentasjoner fra leger og psykiatere og psykiatriske sykepleiere...og en veldig grei saksbehandler på nav :)

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Det hjelper å ha et klart mål.

Hva skulle det vært, og hvordan får man det?

1 hour ago, deepharmony said:

Det er jeg ikke sikker på. Tror folk mener jeg har fått det uten å ha rett på det.

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hva skulle det vært, og hvordan får man det?

Du nå lage dine egne mål.

Skrevet
10 minutes ago, AnonymBruker said:

Du nå lage dine egne mål.

Må vel det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...