aa-k-j Skrevet 2. oktober 2016 Skrevet 2. oktober 2016 Hei. Er egentlig veldig i tvil om diagnosen min. Først fikk jeg umoden pf, så ble det dels ustabil og dels umoden pf (begge satt av psykiater bjørn brekke i Haugesund) men så hadde jeg bare tegn på eupf etter grundig utredning på dps for så å få eupf satt som diagnose, men tror det var akuttposten som satte eupf. Men jeg ble ikke skikkelig utredet var kun kort samtale og vet jeg kun fyller maks 3 av kriteriene. Ble overført dps etter jeg var på akuttposten så da sendte jo akuttposten diagnosen med også. Er noe forvirret om hvilken diagnose jeg faktisk har. Er det grunnlag for ny utredning siden det er så vinglete ang diagnose? Hvis dps avviser meg så vurderer jeg å kontakte privat med driftsavtale for uavhengig utredning, men trenger jeg da henvisning fra fastlegen? 0 Siter
stjernestøv Skrevet 2. oktober 2016 Skrevet 2. oktober 2016 3 minutter siden, aa-k-j skrev: Hei. Er egentlig veldig i tvil om diagnosen min. Først fikk jeg umoden pf, så ble det dels ustabil og dels umoden pf (begge satt av psykiater bjørn brekke i Haugesund) men så hadde jeg bare tegn på eupf etter grundig utredning på dps for så å få eupf satt som diagnose, men tror det var akuttposten som satte eupf. Men jeg ble ikke skikkelig utredet var kun kort samtale og vet jeg kun fyller maks 3 av kriteriene. Ble overført dps etter jeg var på akuttposten så da sendte jo akuttposten diagnosen med også. Er noe forvirret om hvilken diagnose jeg faktisk har. Er det grunnlag for ny utredning siden det er så vinglete ang diagnose? Hvis dps avviser meg så vurderer jeg å kontakte privat med driftsavtale for uavhengig utredning, men trenger jeg da henvisning fra fastlegen? Når du er så usikker er dt sikkert lurt med en ny vurdering, jeg la meg inn en plass med tanke på ny utredning. 0 Siter
aa-k-j Skrevet 2. oktober 2016 Forfatter Skrevet 2. oktober 2016 10 minutter siden, stjernestøv skrev: Når du er så usikker er dt sikkert lurt med en ny vurdering, jeg la meg inn en plass med tanke på ny utredning. Men hvordan får jeg lagt meg inn til utredning hvis ingen vil henvise meg? Er det nok at jeg er usikker på diagnosen? 0 Siter
stjernestøv Skrevet 2. oktober 2016 Skrevet 2. oktober 2016 Akkurat nå, aa-k-j skrev: Men hvordan får jeg lagt meg inn til utredning hvis ingen vil henvise meg? Er det nok at jeg er usikker på diagnosen? Du forteller det til legen din så henviser han deg, vil ikke legen henvise deg da? Si at du tviler på diagnosen din og vil ha en ny vurdering, det er noe du har rett på. 1 Siter
aa-k-j Skrevet 2. oktober 2016 Forfatter Skrevet 2. oktober 2016 2 minutter siden, stjernestøv skrev: Du forteller det til legen din så henviser han deg, vil ikke legen henvise deg da? Si at du tviler på diagnosen din og vil ha en ny vurdering, det er noe du har rett på. Skal forsøke iallefall. 1 Siter
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2016 Skrevet 2. oktober 2016 Det er ikke uvanlig å ha trekk fra flere personlighetsforstyrrelser men mest fra en .Det at du får litt forskjellig i diagnosen fra forskjellige steder kan også ha litt med hvordan du er psykiske når undersøkelsen finner sted alså hvilke symptomer som er mest fremme der og da .Men du har fått en grundig utredning på DPS så da er det vel sannsynlig at det er den riktige diagnosen. Og spiller det egentlig noen rolle om du har trekk fra flere personlighetsforstyrrelser ?behandlingen blir lagt opp etter hva som er dine problemer og ikke diagnosen. Anonymkode: 96e00...376 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2016 Skrevet 2. oktober 2016 Har du mulighet til å oppsøke en privat? Anonymkode: 0d336...a4e 0 Siter
aa-k-j Skrevet 2. oktober 2016 Forfatter Skrevet 2. oktober 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Har du mulighet til å oppsøke en privat? Anonymkode: 0d336...a4e Vurderer det. 0 Siter
ISW Skrevet 3. oktober 2016 Skrevet 3. oktober 2016 Jeg har en teori om at diagnosen EUPF kanskje settes litt ofte på akuttposter. Man er jo gjerne ikke på sin "baseline" når man kommer inn der, ubalansert og gjerne suicidal. 1 Siter
aa-k-j Skrevet 3. oktober 2016 Forfatter Skrevet 3. oktober 2016 8 minutter siden, issomethingwrong skrev: Jeg har en teori om at diagnosen EUPF kanskje settes litt ofte på akuttposter. Man er jo gjerne ikke på sin "baseline" når man kommer inn der, ubalansert og gjerne suicidal. Ja er så enig med deg. 0 Siter
ISW Skrevet 3. oktober 2016 Skrevet 3. oktober 2016 1 minutt siden, aa-k-j skrev: Ja er så enig med deg. Ja, det blir jo litt på samme måte som å måle blodtrykket på legevakten. Det er sjeldent helt normalt da. 0 Siter
aa-k-j Skrevet 3. oktober 2016 Forfatter Skrevet 3. oktober 2016 45 minutter siden, issomethingwrong skrev: Ja, det blir jo litt på samme måte som å måle blodtrykket på legevakten. Det er sjeldent helt normalt da. Ja. De mente jeg var impulsiv, men spurte de om jeg hadde tenkt meg om først? Nei de bare konkluderte med det. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.