Gå til innhold

Merkelig opplevelse. Hva skjedde?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Har bipolar 1, og har det ok på medisiner. I går hadde jeg en veldig fin dag, og var langt mer sosial enn jeg pleier. På kvelden, da jeg var på badet, ble plutselig hele rommet forvrengt. Alle vinkler annerledes, nesten som om hele rommet var en optisk illusjon. I tillegg var øynene mine helt svarte, og jeg å ond ut. Ble redd og forvirra. I dag virker alt normalt. Hva skjedde? Var det en slags stressreaksjon? Hadde ikke drukket noe eller tatt noe, bare så det er sagt. 

Anonymkode: 1f34d...5aa

Skrevet
54 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei. Har bipolar 1, og har det ok på medisiner. I går hadde jeg en veldig fin dag, og var langt mer sosial enn jeg pleier. På kvelden, da jeg var på badet, ble plutselig hele rommet forvrengt. Alle vinkler annerledes, nesten som om hele rommet var en optisk illusjon. I tillegg var øynene mine helt svarte, og jeg å ond ut. Ble redd og forvirra. I dag virker alt normalt. Hva skjedde? Var det en slags stressreaksjon? Hadde ikke drukket noe eller tatt noe, bare så det er sagt. 

Minner meg om sånn jeg ble på efexor depot, det var skikkelig ekkelt. Kuttet dem ut. Har aldri sett øynene mine sånn før. 

Skrevet
3 minutter siden, stjernestøv skrev:

Minner meg om sånn jeg ble på efexor depot, det var skikkelig ekkelt. Kuttet dem ut. Har aldri sett øynene mine sånn før. 

Jeg tar kun litium, ingen andre medisiner. 

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tar kun litium, ingen andre medisiner. 

Ok. Skremmende å få slike opplevelser iallefall! Håper NHD har svar på hva det var, men vil tro det var hallusinasjoner. Det har jeg hatt mye av. 

Skrevet

Jeg har bipolar 1 og har opplevd det samme for mange år siden.

Skrevet
22 timer siden, Annkarin skrev:

Jeg har bipolar 1 og har opplevd det samme for mange år siden.

På 2.10.2016 den 13.49, stjernestøv skrev:

Ok. Skremmende å få slike opplevelser iallefall! Håper NHD har svar på hva det var, men vil tro det var hallusinasjoner. Det har jeg hatt mye av. 

Hmm. Er det vanlig at bipolare hallusinerer? Jeg har ikke pleid å gjøre det. Har følt meg litt merkelig de siste dagene, så håper jeg ikke holder på å tørne helt.

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hmm. Er det vanlig at bipolare hallusinerer? Jeg har ikke pleid å gjøre det. Har følt meg litt merkelig de siste dagene, så håper jeg ikke holder på å tørne helt.

Det er vel vanlig for de med bipolar 1 mener jeg. Ekkelt å føle seg merkelig, kjenner til det og da kan alt skje. 

Skrevet
9 timer siden, stjernestøv skrev:

Det er vel vanlig for de med bipolar 1 mener jeg. Ekkelt å føle seg merkelig, kjenner til det og da kan alt skje. 

Ja, ikke sant. Så man kan ha hallusinasjoner i blant uten å være psykotisk?

Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tror det. 

Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du nærmer deg psykosen hvis du ikke forstår at det dreier seg om hallusinasjoner. Med psykosen følger som regel en overbevisning om at det ikke er hallusinasjoner, men virkeligheten. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...