Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har problemer med å stole på folk etter mye svik og mobbing. Klarte etter hvert å få tillit til både fastlegen og psyk sykepleieren og de har alltid gitt utrykk for at jeg har hatt god sykdomsinnsikt. Men så når jeg innser hvorfor jeg stadig slutter med medisiner får jeg høre det motsatte. Føler de har løyet for meg. Holdt det skjult og dette var noen jeg hadde tillit til. Er fortvilet over dette. Føler jeg enten må bytte fastlege og slutte hos sykepleieren eller så må jeg starte på nytt. Er egentlig trist dette, men ramlet rett i kjelleren pga dette. Hva skal jeg gjøre? Hvordan ha tillit til de nå? Istedenfor å hjelpe meg med å få sykdomsinnsikt så tok de den muligheten fra meg. Er nå tilbake til utgangspunktet. Er fristet til å gi blaffen i alt nå. Gi opp. 

Skrevet

Andre kan også svare hvis de vil. Hva hadde dere gjort i et slikt tilfelle? 

Skrevet

Jeg forstår ikke helt hva du mener med med: men så når jeg innser hvorfor jeg stadig slutter på medisiner får jeg høre det motsatt?

Om jeg forstår deg rett har de endret oppfatning om deg fordi du har endret adferd. Hvor er løgnen i det?

Anonymkode: 5f70f...8f7

Skrevet
3 minutter siden, aa-k-j skrev:

Andre kan også svare hvis de vil. Hva hadde dere gjort i et slikt tilfelle? 

Prøver å ha tillit til hjelpeapparatet, men det er alltid medisiner involvert. Det har ikke jeg alltid likt, men det er nå sånn det er. Tenker at det er bare folk med ulike meninger, jeg er litt forvirret for tiden. Sliter med å finne ut hva som er rett, det gjør meg urolig. Vil jo stole på universet også. 

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg forstår ikke helt hva du mener med med: men så når jeg innser hvorfor jeg stadig slutter på medisiner får jeg høre det motsatt?

Om jeg forstår deg rett har de endret oppfatning om deg fordi du har endret adferd. Hvor er løgnen i det?

Nei de sa at sykdomsbildet mitt innebar at jeg ofte ikke har sykdomsinnsikt, men sa noe annet tidligere. De har visst ment hele tiden jeg i perioder ikke har hatt sykdomsinnsikt, når de har sagt det motsatte til meg. 

Skrevet
5 minutter siden, stjernestøv skrev:

Prøver å ha tillit til hjelpeapparatet, men det er alltid medisiner involvert. Det har ikke jeg alltid likt, men det er nå sånn det er. Tenker at det er bare folk med ulike meninger, jeg er litt forvirret for tiden. Sliter med å finne ut hva som er rett, det gjør meg urolig. Vil jo stole på universet også. 

Ovenfor meg har de gjort det verste de kunne gjøre. Er avhengig av at jeg blir holdt informert for lettere å kunne ha utbytte av behandling. 

Skrevet
29 minutter siden, aa-k-j skrev:

Nei de sa at sykdomsbildet mitt innebar at jeg ofte ikke har sykdomsinnsikt, men sa noe annet tidligere. De har visst ment hele tiden jeg i perioder ikke har hatt sykdomsinnsikt, når de har sagt det motsatte til meg. 

OK da hadde jeg tatt en prat med dem om følelsene dette har skapt.

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

OK da hadde jeg tatt en prat med dem om følelsene dette har skapt.

Har tenkt å gjøre det. Men lurte på om det var flere som har opplevd det samme.

Skrevet
5 minutter siden, aa-k-j skrev:

Har tenkt å gjøre det. Men lurte på om det var flere som har opplevd det samme.

Det har jeg selv opplevd i ulike deler av helsevesenet. Hva har jeg gjort med det? Noen ganger konfrontert om det har vært graverende. Andre ganger bare gått videre og tenkt at jeg trolig ikke var tjent med å bruke av min energi i et system jeg aldri ville komme noen vei. Og derfor valgt å fokusere på meg selv og min egen mulighet for tilfriskning og lagt energien der i stedet. Livet er fullt av svik. Vi møter det overalt i relasjoner. Også "relasjoner" vi har med helsepersonell.

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det har jeg selv opplevd i ulike deler av helsevesenet. Hva har jeg gjort med det? Noen ganger konfrontert om det har vært graverende. Andre ganger bare gått videre og tenkt at jeg trolig ikke var tjent med å bruke av min energi i et system jeg aldri ville komme noen vei. Og derfor valgt å fokusere på meg selv og min egen mulighet for tilfriskning og lagt energien der i stedet. Livet er fullt av svik. Vi møter det overalt i relasjoner. Også "relasjoner" vi har med helsepersonell.

De kommer til å få beskjed om å rette opp i dette på et eller annet vis. Gjenopprette tilliten og jeg vet de snakker sammen om meg og det vil jeg ha slutt på. Liker ikke de snakker sammen om meg fra før og enda mindre nå. 

Skrevet
3 timer siden, aa-k-j skrev:

Ovenfor meg har de gjort det verste de kunne gjøre. Er avhengig av at jeg blir holdt informert for lettere å kunne ha utbytte av behandling. 

Ja de bør jo være ærlige hele veien da. 

Skrevet
3 timer siden, aa-k-j skrev:

De kommer til å få beskjed om å rette opp i dette på et eller annet vis. Gjenopprette tilliten og jeg vet de snakker sammen om meg og det vil jeg ha slutt på. Liker ikke de snakker sammen om meg fra før og enda mindre nå. 

I blant kan det være nyttig å gi andre mennesker, også helsepersonell, litt tumleplass. Plass til å gjøre feil, til å si noe feil, handle feil, osv, (alt innenfor grenser naturligvis) - for ingen av oss mennesker er feilfrie. 

Jeg synes du reagerer mye på noe som egentlig kan ordnes opp i med en god samtale med de det gjelder. Jeg synes det er fint du ønsker å være delaktig, men samtalen mellom disse to alene og uten deg betyr ikke at du ikke blir inkludert, tvert i mot viser det vel at de faktisk bryr seg om deg og ønsker å få til et godt samarbeid seg i mellom og med deg.

Skrevet
24 minutter siden, XbellaX skrev:

I blant kan det være nyttig å gi andre mennesker, også helsepersonell, litt tumleplass. Plass til å gjøre feil, til å si noe feil, handle feil, osv, (alt innenfor grenser naturligvis) - for ingen av oss mennesker er feilfrie. 

Jeg synes du reagerer mye på noe som egentlig kan ordnes opp i med en god samtale med de det gjelder. Jeg synes det er fint du ønsker å være delaktig, men samtalen mellom disse to alene og uten deg betyr ikke at du ikke blir inkludert, tvert i mot viser det vel at de faktisk bryr seg om deg og ønsker å få til et godt samarbeid seg i mellom og med deg.

Ja, men jeg klarer ikke snakke fritt med psyk sykepleieren lenger. Bl.a for mye mas om ting både fra hu og fastlegen min som laget mye stress for meg og jeg vil at ting jeg forteller sykepleieren skal kun være mellom meg og hu. Ellers ser jeg liten vits i å fortsette der. Hadde hu snakket om noen generelt så hadde det vært greit. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...