Gå til innhold

Schizoaffektiv.

Anbefalte innlegg

Skrevet
Akkurat nå, Trine skrev:

Men det er kommunen det er snakk om, ting går ikke fort i kommunen. Vi snakket jo om det for litt siden, at du måtte spørre dem om de hadde sett på saken. Fortsatt går du bare og venter. Kanskje de ikke har kapasitet akkurat nå, kanskje de prøver å finne ut hvordan de best kan hjelpe deg. Det kan være mange grunner til at du ikke har hørt noe enda, mest sannsynlig fordi kommunen er tregheten selv ;) Men istedefor å gå og lure så spør dem!

Ja mulig det bare er treghet. Det er så vanskelig å spør dem, men får se.

Skrevet
1 time siden, stjernestøv skrev:

Ja ikke vet jeg, han sa jeg måtte ikke gå for mye inn i dette fordi.....så sa han ikke mer. Kanskje det skremmer han, jeg trenger tydelige svar. Men det var vel ikke bra da antar jeg på et eller annet vis. Nå er ting uvisst for meg og det skremmer meg litt, er litt i et modus hvor alt kan skje.

Jeg er helt sikker på at det var av hensyn til deg selv han ville at du ikke skulle fordype deg for mye i slike tanker, ikke fordi han ble skremt. 

Som jeg har skrevet til deg tidligere: Du må ta opp uklarheter med sykepleieren mens han er der, f.eks. spørre «hva mente du egentlig nå?», i stedet for å gruble på / tolke det du husker fra samtalen etter at han har gått.  Vi som ikke var til stede, kan ikke oppklare slike ting for deg i ettertid.

Skrevet
4 minutter siden, laban skrev:

Jeg er helt sikker på at det var av hensyn til deg selv han ville at du ikke skulle fordype deg for mye i slike tanker, ikke fordi han ble skremt. 

Som jeg har skrevet til deg tidligere: Du må ta opp uklarheter med sykepleieren mens han er der, f.eks. spørre «hva mente du egentlig nå?», i stedet for å gruble på / tolke det du husker fra samtalen etter at han har gått.  Vi som ikke var til stede, kan ikke oppklare slike ting for deg i ettertid.

Det har du rett i, burde spurt mens han var her. 

Nicklusheletida
Skrevet
4 timer siden, stjernestøv skrev:

Ok. Det er ikke så tydelig for meg, men merker på andre at de har en psykisk lidelse. Tenkte det var fordi jeg tok inn ting, men vet ikke. Kan bli ganske dårlig etter å ha vært på dagsenteret, men kanskje andre merker noe på meg? Vet ikke. 

Har ikke fått noe hjelp fra dagsenteret, ville jo noen skulle dra meg med på tur. De bryr seg vel ikke. Får be sønnen og kjæresten på middag en dag, vet bare ikke hva jeg skal lage da. 

Det beste er jo å spørre dem. Da vet du hva du skal lage :)

Skrevet
27 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Det beste er jo å spørre dem. Da vet du hva du skal lage :)

Ja kan jo det da.

Skrevet

Men sykepleieren har forandret seg. Før var han veldig "Ja du velger selv om du vil ta medisiner, det er jo frivillig". Nå er han mer "Du må ikke slutte på medisinene, det anbefaler ikke vi". Så nå er han plutselig blitt vi, blir vel sint på meg fordi jeg skriver om det her. Han liker ikke at jeg er på dol, sier jeg er avhengig. 

Skrevet

Men har trukket englekort i kveld, ser ut som alt er i sin skjønneste orden :) Må bare ha tro og tillit. 

Nicklusheletida
Skrevet
1 time siden, stjernestøv skrev:

Men sykepleieren har forandret seg. Før var han veldig "Ja du velger selv om du vil ta medisiner, det er jo frivillig". Nå er han mer "Du må ikke slutte på medisinene, det anbefaler ikke vi". Så nå er han plutselig blitt vi, blir vel sint på meg fordi jeg skriver om det her. Han liker ikke at jeg er på dol, sier jeg er avhengig. 

Hvorfor har du valgt å fortelle det ? Da kan han jo sitte å lese om seg selv om han vil. Den siste setningen har han rett i :)

Skrevet
6 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Hvorfor har du valgt å fortelle det ? Da kan han jo sitte å lese om seg selv om han vil. Den siste setningen har han rett i :)

Ja han får bare bli irritert på meg da. 

Skrevet
19 timer siden, stjernestøv skrev:

Hva tenker du selv om at du er så avhengig av dol? 

Anonymkode: e4537...e5c

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva tenker du selv om at du er så avhengig av dol? 

Tenker at jeg har ikke så mye ant å gjøre....

Skrevet
1 minutt siden, stjernestøv skrev:

Tenker at jeg har ikke så mye ant å gjøre....

Det er ikke noe rart at du blir så tung i kropp og sjel når du bruker hele dagen på å gruble, tenke, skrive om pg diskutere psykdom.. Det tapper deg for krefter.. Kan du ikke fortsette i det gode sporet du var i her om dagen? Gjøre noe aktivt altså ?

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det er ikke noe rart at du blir så tung i kropp og sjel når du bruker hele dagen på å gruble, tenke, skrive om pg diskutere psykdom.. Det tapper deg for krefter.. Kan du ikke fortsette i det gode sporet du var i her om dagen? Gjøre noe aktivt altså ?

I dag har jeg og sønnen min vært med svigermor på cafe, så jeg har da gjort noe :) At jeg skal gjøre noe dagen lang er for mye forlangt. 

Skrevet
33 minutter siden, stjernestøv skrev:

I dag har jeg og sønnen min vært med svigermor på cafe, så jeg har da gjort noe :) At jeg skal gjøre noe dagen lang er for mye forlangt. 

Så bra! 

Jeg har ikke forlangt noen ting av deg. Prøver bare å hjelpe deg. 

Skrevet

Stjernestøv, jeg så at du svarte i en annen tråd her inne der du fortalte et annet menneske at h*n var syk og hadde vrangforestillinger. Er ikke det litt selvmotsigende at du forventer at andre skal godta det du sier mens du selv blånekter å tro at dine vrangforestillinger er skapt av sykdommen din?

Anonymkode: b9e5c...17c

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Stjernestøv, jeg så at du svarte i en annen tråd her inne der du fortalte et annet menneske at h*n var syk og hadde vrangforestillinger. Er ikke det litt selvmotsigende at du forventer at andre skal godta det du sier mens du selv blånekter å tro at dine vrangforestillinger er skapt av sykdommen din?

Anonymkode: b9e5c...17c

Er bare litt forvirret. Men når man tror vannet er forgiftet er det noe helt annet, Lilli Bendriss har åndelige opplevelser uten at hun er syk. Hvordan vite hva som er sykdom og ikke? Det er det. 

Skrevet
9 minutter siden, stjernestøv skrev:

Er bare litt forvirret. Men når man tror vannet er forgiftet er det noe helt annet, Lilli Bendriss har åndelige opplevelser uten at hun er syk. Hvordan vite hva som er sykdom og ikke? Det er det. 

Hvis du tror du blir bortført av aliens og operert på er dette sammenlignbart med forgiftet vann: helt klart sykdom!

Anonymkode: b95f4...c7a

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du tror du blir bortført av aliens og operert på er dette sammenlignbart med forgiftet vann: helt klart sykdom!

Å? De har latt meg få fred nå fordi jeg tar p.sprøyta. Tror jeg. 

Skrevet
2 minutter siden, stjernestøv skrev:

Å? De har latt meg få fred nå fordi jeg tar p.sprøyta. Tror jeg. 

Ja, det er bare sykt. Ferdig snakka.

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det er bare sykt. Ferdig snakka.

Ok. Jeg har jo en psykisk lidelse da, så da er det mye som er sykt med meg. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...