Gå til innhold

Priser og slikt vedr. Xenical og andre ting

Gjest nybakke

Anbefalte innlegg

Gjest nybakke

Hei!

Jeg er ei jente på 21 år, har vært god og rund siden jeg var 11-12 år, da sluttet jeg med aktiv svømming..

Har siden da strevd med å gå ned i vekt, selv om jeg har trent jevnlig tre ganger pr uke....

Jeg prøver å følge en blanding av Grete Roede og Libra, men det er så hardt jeg klarte å gå ned over 5 kg, men neste uten at jeg visste ordet av det hadde jeg plutselig gått opp nesten alt igjen!

Det hører også med at jeg de siste tre mnd har hatt veldig stress på jobben, kan dette ha noen innvirkning...

Jeg vet at jeg i grunn at jeg ikke har vært flink nok med tanke på kostholdet, har nå bestemt meg for å prøve å følge hvertfall kostholdet til punkt og prikke...

Men for å vite om jeg kan i det hele tatt vurdere Xenical dersom det blir problemer med kosthold og slikt at det ikke virker..

Hvordan er opplegget rundt Xenical og hvor mye koster det? hva betaler man evt. selv?

Og over hvor lang tid pleier dette å gå?

Jeg er 168 høy og veier nå 94,5 kg...er 21 år, jeg er generelt mye fastere i fisken(ikke for å fornærme noen) enn andre med samme vekt, så jeg ser rett og slett ikke ut som jeg veier like mye som vekten sier.

Vet ikke hvordan legen vil vurdere dette, vil samtidig tro at jeg har middels til kraftig benbygning, nærmest dette ..

Vil gå ned i vekt av helsemessige årsaker, kjenner smerter knærne, har hatt det noen år nå, ting går tregere og selvfølelsen er ikke bra, så både den fysiske og psykiske helsen er dårlig...

I tillegg ønsker jeg og min samboer oss barn, og da vil det absolutt beste være å ha gått ned i vekt før jeg blir gravid...målet er 65-70kg...

Hvor mye kan man vente å gå ned når man bruker Xenical, utfra min vekt?

Mange spørsmål på en gang, men jeg håper jeg kan få svar på dette...

Jeg kvier meg for å gå til legen for veiing, prate om dette og slikt også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis jeg husker rett fra et tidligere innlegg om dette ,så koster det ca 700 kr pr måned. Dette må man betale selv. Dessuten må man ha en BMI på minst/over 30 tror jeg.

Det finnes sikkert noen som vet mer om dette enn meg her.... Ta kontakt med legen din og forhør deg litt. han/Hun kan helt sikkert fortelle deg det du lurer på :-)

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest overvektig

Hei.

Jeg begynte med Xenical i februar ifjor.

Noe opplegg fikk jeg ikke fra min lege (jeg vet at det er det stor forskjell på, for jeg kjenner noen som bruker andre leger, og de må gjennom flere tester før de får tildelt tabelettene selv om BMI' en er over 30), jeg spiste vanlig mat, "alle" snakket om diareen som følger disse tabelettene, men jeg merket ikke noe til det. Så det tydet vel egentlig på at jeg ikke spiste så fettholdig mat. En og annen gangen måtte jeg springe på do, men det var veldig sjeldent.

Akkurat nå husker jeg ikke hvor mange tabeletter det er i en pakke, men en pakke koster iallefall 720,-, du bruker litt over en pakke i måneden.

Da mai kom hadde jeg brukt flere tusen kroner og gått ned 6 kilo, så jeg vet ikke om det er verdt det .....

Nå har jeg begynt på Grete Roede og spiser og tar meg en gåtur hver dag, mister kiloer hver uke :o) !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...