Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

I dag tidlig kom hjemmesykepleien med litiumen til meg som vanlig. Jeg tar kun en gang for dag. 83x2+42 som vi nettopp har økt med. I morgen skal jeg ta blodprøver. Vanligvis får jeg da medisinen utlevert om kvelden, 12 timer før jeg tar prøvene. I kveld får jeg da morgendosen for i morgen i kveld. Hva har det å si for resultatet på speilet? 

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Kan du gjøre det litt tydeligere/klarere?

Skrevet
11 minutter siden, Nils Håvard Dahl, psykiater skrev:

Kan du gjøre det litt tydeligere/klarere?

Jeg fikk hele dosen min i dag tidlig. 83x2+42 mg litium. Så skal jeg ta blodprøver i morgen tidlig, så de kommer med morgendosen min for i morgen, i kveld ca kl 21. For at det skal bli 12 timer fra jeg tar medisin til jeg tar blodprøver. Så det vil si at jeg i kveld får ytterligere 83x2+42 mg litium i dag. Har det noe å si for resultatet på speilet som blir tatt? 

altså får jeg da 208mg x 2 i dag...

Skrevet

Jeg tar med andre ord ikke litium to ganger for dag til vanlig. Tar hele dosen om morgen. Nå tok jeg full dose i dag tidlig og skal ta full dose igjen i kveld...hjelp!

Skrevet

Det var ikke en gunstig løsning med tanke på å få et mest mulig korrekt serumnivå.

Det viktigste er likevel at det på rekvisisjonen som følger blodprøven står nøyaktig hva du har tatt og når. Da kan en regne seg frem til hva som er korrekt dose.

Skrevet
19 minutter siden, Nils Håvard Dahl, psykiater skrev:

Det var ikke en gunstig løsning med tanke på å få et mest mulig korrekt serumnivå.

Det viktigste er likevel at det på rekvisisjonen som følger blodprøven står nøyaktig hva du har tatt og når. Da kan en regne seg frem til hva som er korrekt dose.

Går det bra med tanke på forgiftning da?

Skrevet

Det går helt bra.

Skrevet

Ok, tusen takk for svar :) nå skal jeg inn å ta blodprøver :) 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...