Gjest Fehmod Skrevet 15. januar 2002 Del Skrevet 15. januar 2002 Hei. Jeg har nå begynt å løpe en del for å komme i form til fotballsesongen starter. ca 4 km annenhver dag. Men jeg merker at jeg får en smerte i høyre legg. Den sitter foran, litt til venstre og midt på leggen. Jeg løper ca 4 km på en tredemølle. Jeg har også kjent dette litt tidligere, men ikke så godt som i går. Jeg er i utgangspunktet ikke i god form og er 175 høy og veier 87 kg. Den gir seg når jeg roer ned, men jeg kjenner det når jeg f.eks går ned trapper o.l. noen dager etterpå. Jeg kan også kjenne "små klumper" i beinet. Dette er ikke såkalte fettkuler, men er likevel ikke mye mer enn jeg kan forvente etter en del år med fotball tror jeg.. Nå har ikke jeg vært veldig aktiv de siste fem årene, og håper å være i form til fotballen starter igjen. Jeg merker smertene etter ca 10-14 minutter jogging.. Jeg lurer på hva dette kan være og hva som kan gjøres? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege Skrevet 18. januar 2002 Del Skrevet 18. januar 2002 Fehmod. Dette er nok sansynligvis en såkalt "shin-splint", en betennelse i muskulaturen på forsiden av leggen. Det kan skje hos toppidrettsutøvere ved ensidig og mye trening og hos dårlig trente når vi setter i gang for raskt. Masser med isbiter 10-15 minutter dgl. i en periode, sykl, bruk "stepperen" osv., dvs. varier treningen. Når du bruker tredemølle, velg en stigning på 3-4 %, det vil også avlaste denne muskelen noe. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.