Gå til innhold

Kontakt med psykiater hvor behandling er avsluttet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har gått i kognitiv terapi hos henne tidligere, samt hatt et par timer senere etter ny henvisning til fastlege i forbindelse med depresjonsperiode. Siste kontakt er et år siden. Egentlig driver hun helst med kognitiv terapi, men siden jeg har gått hos henne før, søkte fastlege nå råd hos henne angående medisinering av meg. Jeg samtykket til det. Etter brev om hva de kom frem til, har jeg kommet til at jeg ønsker å snakke med henne direkte. Redd for å bli stemplet som kvervulerende eller ende opp med borderlinediagnose om jeg argumenterer imot, men tar sjansen.

Jeg har mobilnr hennes fra før, kunne brukes til å få endret tidspunkt for timer. Kan jeg spørre henne direkte i melding om å få EN samtale med henne, eller må jeg gå via fastlegen? Hun velger jo selv om hun svarer? Det er kun snakk om å få forklart hvorfor hun tenker som hun gjør om medisinering, samt at jeg vil forklare hvordan jeg tenker. Gjerne ta utskrift av innlegg jeg har skrevet her, for jeg klarer ikke huske alt når jeg sitter der i timen og skal fortelle.

Skrevet

Du kan selvfølgelig sende melding til henne og spørre. Det verste som kan skje er at du får beskjed om at du må gå via fastlegen, og da gjør du det.

Synes bare du skal sende melding til henne nå jeg.

Skrevet

Du får ikke en borderlinediagnose ved å ikke være enig i alt behandleren sier ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...