Gå til innhold

Kjennskap til umoden personlighetsforstyrrelse?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann. Jeg fikk i går diagnosen umoden personlighetsforstyrrelse, men jeg lurer litt på hva den innebærer. Er det noen der ute som har kjennskap til denne diagnosen? Jeg fikk ikke spurt behandleren om dette, da jeg rett og slett ble litt satt ut. Var ikke helt forberedt på å få slengt en diagnose i ansiktet på min siste time hos henne. Jeg har nylig blitt fra overført i fra VOP i hjembyen min til DPS, da jeg i August flyttet til en ny by. Er i hjembyen på høstferie nå, så da fikk vi avsluttet behandlingen som vi ikke fikk gjort før jeg dro, da både jeg og henne hadde hatt sommerferie. Fikk lest opp et sammendrag av henvisningen hun sendte i August, og fikk denne diagnosen i samme slengen. Synes det er litt tungt å fordøye at jeg har en personlighetsforstyrrelse..

Anonymkode: 2f71f...759

Skrevet

Fikk den jeg og en gang og var sterkt uenig. Har visst ikke den nå lenger. Fant liksom aldri ut hvorfor den ble satt. 

Skrevet

Det er da ikke verdens undergang. Det betyr bare at du har noe å jobbe med fremover og få en personlig vekst, sånn at du håndterer problemene dine bedre. Det er en spennende og givende prosess for mange. 

Anonymkode: d85d6...d66

Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er da ikke verdens undergang. Det betyr bare at du har noe å jobbe med fremover og få en personlig vekst, sånn at du håndterer problemene dine bedre. Det er en spennende og givende prosess for mange. 

Er dette noe slags ironi?

Anonymkode: cc7f3...301

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Det er skrevet litt om dette tidligere: http://forum.doktoronline.no/topic/360389-umoden-personlighetsforstyrrelse/

Den kjennetegnes i hovedsak ved at personen reagerer og handler på en ikke-voksen måte særlig i situasjoner som er vanskelige. En handler mer ut fra hva en har lyst til enn hva som er fornuftig, en bryr seg lite om konsekvensene av sine handlinger, spesielt på lengre sikt, en reagerer umodent med sinne eller trass i situasjoner hvor det er uenighet/diskusjoner, og en har en barnslig tendens til svart/hvitt-tenking.

Skrevet
20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er dette noe slags ironi?

Anonymkode: cc7f3...301

Nei. Ville mye heller hatt det en mange andre lidelser, fordi en har faktisk stor mulighet til å påvirke utfallet. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...