aa-k-j Skrevet 5. oktober 2016 Skrevet 5. oktober 2016 (endret) Har i nesten 2 år gått til støttesamtaler for å takle hverdagen, men til tross for det blir psyken min bare verre. Har vært i støttesamtaler tidligere som hjalp meg mye og de samtalene varte under et år. Forskjellen på disse er kun informasjonen jeg har fått underveis i samtalene. Ved tidligere samtaler fikk jeg kontinuerlig informasjon om helsetilstanden min og hvordan ting gikk, men nå har det blitt holdt tilbake informasjon istedenfor i samarbeid mellom legen og den psykiatriske sykepleieren som en del av en prosess. Så da lurer jeg på hva slags prosess kan innebære sånt? Bør strategien/behandlingen endres? Eller har den manglende informasjonen mye å si?Er ikke samme fastlege eller psykepleier som ved tidligere samtaler. Endret 5. oktober 2016 av aa-k-j 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 5. oktober 2016 Skrevet 5. oktober 2016 Jeg kan ikke se en eneste grunn til å holde informasjon tilbake for pasienten. Pasienten bør alltid tas med på drøfting av situasjonen, symptomene og tiltakene en setter inn. 1 Siter
aa-k-j Skrevet 5. oktober 2016 Forfatter Skrevet 5. oktober 2016 6 minutter siden, Nils Håvard Dahl, psykiater skrev: Jeg kan ikke se en eneste grunn til å holde informasjon tilbake for pasienten. Pasienten bør alltid tas med på drøfting av situasjonen, symptomene og tiltakene en setter inn. Takk. Skal drøfte det grundig med de. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.