Gå til innhold

NHD-endre strategi/behandling?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Har i nesten 2 år gått til støttesamtaler for å takle hverdagen, men til tross for det blir psyken min bare verre. Har vært i støttesamtaler tidligere som hjalp meg mye og de samtalene varte under et år. Forskjellen på disse er kun informasjonen jeg har fått underveis i samtalene. Ved tidligere samtaler fikk jeg kontinuerlig informasjon om helsetilstanden min og hvordan ting gikk, men nå har det blitt holdt tilbake informasjon istedenfor i samarbeid mellom legen og den psykiatriske sykepleieren som en del av en prosess. Så da lurer jeg på hva slags prosess kan innebære sånt? Bør strategien/behandlingen endres? Eller har den manglende informasjonen mye å si?Er ikke samme fastlege eller psykepleier som ved tidligere samtaler.

Endret av aa-k-j
Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Jeg kan ikke se en eneste grunn til å holde informasjon tilbake for pasienten. Pasienten bør alltid tas med på drøfting av situasjonen, symptomene og tiltakene en setter inn.

Skrevet
6 minutter siden, Nils Håvard Dahl, psykiater skrev:

Jeg kan ikke se en eneste grunn til å holde informasjon tilbake for pasienten. Pasienten bør alltid tas med på drøfting av situasjonen, symptomene og tiltakene en setter inn.

Takk. Skal drøfte det grundig med de. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...