Gå til innhold

Lat?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Synes dere jeg er lat? Det er ikke mye jeg gjør iløpet av en dag, ligger mye på sofaen. 

Skrevet
8 minutter siden, stjernestøv skrev:

Synes dere jeg er lat? Det er ikke mye jeg gjør iløpet av en dag, ligger mye på sofaen. 

Ja. Det skyldes en del medisiner også, men jeg synes du bør klare å gå en tur på en halvtime hver dag i det minste. Det er ikke noe rart du blir sliten av lite når du ikke gjør noe.

Skrevet
1 minutt siden, Lillemus skrev:

Ja. Det skyldes en del medisiner også, men jeg synes du bør klare å gå en tur på en halvtime hver dag i det minste. Det er ikke noe rart du blir sliten av lite når du ikke gjør noe.

Var på cafe i dag da med svigermor og sønn, vi gikk litt og. 

Skrevet
Akkurat nå, stjernestøv skrev:

Var på cafe i dag da med svigermor og sønn, vi gikk litt og. 

Det er bra! :) 

Skrevet
Akkurat nå, Lillemus skrev:

Det er bra! :) 

Men det er jo ikke noe jeg gjør hver dag. 

Skrevet

Må bare si at jeg føler meg veldig lat og dorsk, det er veldig vanskelig å få gjort noe. 

Skrevet
20 minutter siden, stjernestøv skrev:

Må bare si at jeg føler meg veldig lat og dorsk, det er veldig vanskelig å få gjort noe. 

Du må ta frem egostyrken og tvinge deg selv. Jo mindre du er i aktivitet desto mindre orker du.

Anonymkode: 63986...154

Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du må ta frem egostyrken og tvinge deg selv. Jo mindre du er i aktivitet desto mindre orker du.

Ja ser dere sier det. Men jeg er så lost...

Skrevet
2 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ja ser dere sier det. Men jeg er så lost...

Det er en grunn til at folk blir "avhengig" av trening.

Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er en grunn til at folk blir "avhengig" av trening.

Ja er vel det. 

Skrevet

Hvilken betydning har det hvorvidt andre mener du er lat eller ikke?

Skrevet
14 timer siden, stjernestøv skrev:

Som jeg har skrevet tidligere: Jeg tror den letteste måten er å gjøre enkelte aktiviteter til helt faste.  F.eks. som om du hadde en hund som du måtte gå ut med.  Du må "timeplanfeste" at du hver dag etter frokost går en eller annen strekning, uansett vær, at du går i svømmehallen hver onsdag ettermiddag og at du går på dagsenteret de dagene de har en fysisk aktivitet (i stedet for morgenturen).  Dette er eksempler som du kan tilpasse etter hva du liker og klarer.  Så kan du øke etter hvert som formen blir bedre.

Det er altfor lett å finne unnskyldninger hvis du skal starte dagene i sofaen med å kjenne etter og gruble over hva du kanskje kunne gjort hvis forholdene var perfekte.

Det finnes massevis av treningsvideoer på nett tilpasset forskjellige problemer (rygg, skulder / nakke osv.), hvis høstværet der du bor skulle bli ekstra ufyselig.

Skrevet
19 minutter siden, laban skrev:

Som jeg har skrevet tidligere: Jeg tror den letteste måten er å gjøre enkelte aktiviteter til helt faste.  F.eks. som om du hadde en hund som du måtte gå ut med.  Du må "timeplanfeste" at du hver dag etter frokost går en eller annen strekning, uansett vær, at du går i svømmehallen hver onsdag ettermiddag og at du går på dagsenteret de dagene de har en fysisk aktivitet (i stedet for morgenturen).  Dette er eksempler som du kan tilpasse etter hva du liker og klarer.  Så kan du øke etter hvert som formen blir bedre.

Det er altfor lett å finne unnskyldninger hvis du skal starte dagene i sofaen med å kjenne etter og gruble over hva du kanskje kunne gjort hvis forholdene var perfekte.

Det finnes massevis av treningsvideoer på nett tilpasset forskjellige problemer (rygg, skulder / nakke osv.), hvis høstværet der du bor skulle bli ekstra ufyselig.

Ok ja. Jeg har vel mistet motet. Var så innstilt en stund på forandring. Skal jo til lege neste uke ang vekt, uff. 

Skrevet
10 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ok ja. Jeg har vel mistet motet. Var så innstilt en stund på forandring. Skal jo til lege neste uke ang vekt, uff. 

Det virker som det går bedre med deg når du har noen som følger deg opp helt tett. Når man her inne "snakker" med deg så klarer du også å gjennomføre ting. Du skulle hatt veldg tett oppfølging en periode til du gradvis klarer å gjennomføre ting alene. 

Anonymkode: 39f52...1cc

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det virker som det går bedre med deg når du har noen som følger deg opp helt tett. Når man her inne "snakker" med deg så klarer du også å gjennomføre ting. Du skulle hatt veldg tett oppfølging en periode til du gradvis klarer å gjennomføre ting alene. 

Ja det er det jeg vil, men føler jeg ikke får hjelp nå. Ville jo ha hjelp fra dagsenteret også, kanskje en gang i uken så hadde jeg noe fast. Håper legen kan følge meg opp ang vekt. 

Skrevet

Kanskje en innleggelse med vekt på "opptrening" i hverdagslige aktiviteter hadde vært noe for deg? 

Skrevet
7 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ja det er det jeg vil, men føler jeg ikke får hjelp nå. Ville jo ha hjelp fra dagsenteret også, kanskje en gang i uken så hadde jeg noe fast. Håper legen kan følge meg opp ang vekt. 

Hva med en slags støttekontakt? 

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hva med en slags støttekontakt? 

Ja men hvor får jeg tak i det? Må vel snakke med sykepleieren da?

Skrevet
2 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ja men hvor får jeg tak i det? Må vel snakke med sykepleieren da?

Ja, spør han. Han vet sikkert om noe :) 

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja, spør han. Han vet sikkert om noe :) 

Får gjøre det :) Føles så lenge til han kommer, men men. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...