Gå til innhold

Lat?

Anbefalte innlegg

Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du starter mange tråder lignende denne. Hva vil du oppnå med det når du ikke gjør noe av det som blir anbefalt og foreslått?

Anonymkode: 81f5e...aeb

Jeg gjorde jo det som ble anbefalt nå?

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes at når terapeuter og annen helsepersonell er på ferie, skal de ikke kontaktes om det ikke står om livet å gjøre. De har krav på ferie.

Anonymkode: 81f5e...aeb

Han hadde vel ikke ferie da! Sikkert neste uke det. 

Skrevet
1 time siden, stjernestøv skrev:

Ja han kunne sikkert ha hjulpet hvis han hadde villet. 

Det er slett ikke sikkert at det er mulig for ham å blande seg inn det kommunale tilbudet hvis han hører til en annen del av systemet.  Ikke ta dette til inntekt for at han er vrang eller lei av deg.

41 minutter siden, stjernestøv skrev:

Han hadde vel ikke ferie da! Sikkert neste uke det. 

Det er skoleferie enten forrige, denne eller neste uke, avhengig av hvor i landet man bor.  Sannsynligheten er vel ganske stor for at det er den uka han skal ha ferie.

Skrevet
1 minutt siden, laban skrev:

Det er slett ikke sikkert at det er mulig for ham å blande seg inn det kommunale tilbudet hvis han hører til en annen del av systemet.  Ikke ta dette til inntekt for at han er vrang eller lei av deg.

Det er skoleferie enten forrige, denne eller neste uke, avhengig av hvor i landet man bor.  Sannsynligheten er vel ganske stor for at det er den uka han skal ha ferie.

Var det jeg følte, at han var lei av meg. Bare skyver meg over til dagsenteret. 

Ja der borte er det høstferie neste uke. 

Skrevet
4 minutter siden, stjernestøv skrev:

Var det jeg følte, at han var lei av meg. Bare skyver meg over til dagsenteret. 

Han kan jo ikke blande seg opp i et tilbud som ikke administreres av dem han er ansatt hos. Det har ingenting med deg å gjøre.

Skrevet
Akkurat nå, laban skrev:

Han kan jo ikke blande seg opp i et tilbud som ikke administreres av dem han er ansatt hos. Det har ingenting med deg å gjøre.

Lurer nå på det. 

Skrevet
13 minutter siden, stjernestøv skrev:

Lurer nå på det. 

Du synes utenforstående burde blande seg opp i din kommunes tildeling og prioritering av tilbud til sine innbyggere, i stedet for å forklare hvordan systemet fungerer?

Skrevet
2 minutter siden, laban skrev:

Du synes utenforstående burde blande seg opp i din kommunes tildeling og prioritering av tilbud til sine innbyggere, i stedet for å forklare hvordan systemet fungerer?

Han er jo liksom min behandler da og burde ha hjulpet til. Men får ordne det selv når jeg får en kontakt på dagsenteret. 

Skrevet

Du kan jo høre med kommunen selv, kanskje har de frivillige som er interessert i å være støttekontakt? Ikke altfor sannsynlig, men er lov å spørre. Har du noen i din omgangskrets eller om mannen din vet om noen som kanskje kan hjelpe deg. Det er lettere å få til om du har et navn eller tre "på blokka" å foreslå.

Skrevet
1 time siden, Psykojenta skrev:

Du kan jo høre med kommunen selv, kanskje har de frivillige som er interessert i å være støttekontakt? Ikke altfor sannsynlig, men er lov å spørre. Har du noen i din omgangskrets eller om mannen din vet om noen som kanskje kan hjelpe deg. Det er lettere å få til om du har et navn eller tre "på blokka" å foreslå.

Nei jeg har ingen jeg kjenner som kunne gjort dette, aner ikke hvem det skulle vært heller. Kanskje det bare er å glemme det.

Skrevet
15 minutter siden, stjernestøv skrev:

Kanskje det bare er å glemme det.

Ikke gi opp før du har forsøkt. Du har ingenting å tape på å spørre der spørsmålet hører hjemme.

Skrevet
10 minutter siden, laban skrev:

Ikke gi opp før du har forsøkt. Du har ingenting å tape på å spørre der spørsmålet hører hjemme.

OK. Får høre når jeg får en kontakt på dagsenteret. Jeg klarer jo ikke få skikk på livet mitt alene, og jeg skal bli bestemor. 

Skrevet

Du kunne tatt en telefon til tildelingskontoret i kommunen og spurt.?

Kan jo hende mannen din jobber med noen damer som vil ta den jobben likevel, selv om du kanskje ikke kjenner den eventuelle personen? Noen gjør sånt for gode kollegaer 😊

Synes i alle fall at du ikke skal gi opp før du har prøvd 👍

Skrevet
1 minutt siden, Psykojenta skrev:

Du kunne tatt en telefon til tildelingskontoret i kommunen og spurt.?

Kan jo hende mannen din jobber med noen damer som vil ta den jobben likevel, selv om du kanskje ikke kjenner den eventuelle personen? Noen gjør sånt for gode kollegaer 😊

Synes i alle fall at du ikke skal gi opp før du har prøvd 👍

Får tenke på det. Er sikkert litt flaut å komme med en støttekontakt og, vet ikke helt. 

Skrevet (endret)

Jeg har støttekontakt- hu er kjempekoselig ( og 20 år eldre enn meg) jeg kjente henne ikke fra før, men noen i hjelpeapparatet kom med hennes navn at hu var interessert. Så tok jeg kontakt med tildelingskontoret og fikk godkjent søknaden etter et intervju med dem i kommunen.

Det var veldig rart i starten, men det gikk relativt kort tid før jeg følte det ikke var rart lenger.

Prøv å spørre mannen din om han kjenner noen privat eller på jobb...

Anbefales 😉

Endret av Psykojenta
Skrevet

Ingen trenger å vite at det er støttekontakt du er med. Har selv hatt støttekontakt, kan anbefales 

Skrevet
39 minutter siden, Psykojenta skrev:

Jeg har støttekontakt- hu er kjempekoselig ( og 20 år eldre enn meg) jeg kjente henne ikke fra før, men noen i hjelpeapparatet kom med hennes navn at hu var interessert. Så tok jeg kontakt med tildelingskontoret og fikk godkjent søknaden etter et intervju med dem i kommunen.

Det var veldig rart i starten, men det gikk relativt kort tid før jeg følte det ikke var rart lenger.

Prøv å spørre mannen din om han kjenner noen privat eller på jobb...

Anbefales 😉

Nei han kommer aldri til å spør noen på jobben om det, ikke kjenner han noen psivat heller. Han er en enstøing! 

Får se hva som skjer...

Skrevet
34 minutter siden, emilie321 skrev:

Ingen trenger å vite at det er støttekontakt du er med. Har selv hatt støttekontakt, kan anbefales 

Alle skjønner vel det, men men.

Skrevet
2 timer siden, stjernestøv skrev:

Alle skjønner vel det, men men.

Hvordan skal de skjønne det. Om du går tur med en annen person så er det ingen som vet om dere er venner, du er hennes støttekontakt eller hun er din støttekontakt. Det andre ser er to damer som går tur sammen.

Skrevet
9 timer siden, Trine skrev:

Hvordan skal de skjønne det. Om du går tur med en annen person så er det ingen som vet om dere er venner, du er hennes støttekontakt eller hun er din støttekontakt. Det andre ser er to damer som går tur sammen.

Ja sant det. Bare tenkte på de nærmeste, kanskje de ser ned på meg hvis jeg har støttekontakt. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...