Gå til innhold

Stemmer dette NHD? Medisiner.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var hos psykiater på dps for 2 dager siden. Pratet om hvordan det går med seroquel 100 mg depot som jeg tar. Jeg sier jeg er noe trøtt på 100 mg og det er litt tungt for meg. Jeg spør om det finnes andre typer Ap som hjelper litt for angst, depresjoner, stemningsstabliserende. Psykiateren sier det er seroquel og zyprexa som hjelper best på det. Abilify mener hun er svak på de tingene. 1 gangs Ap ble nesten ikke brukt lenger pga bivirkninger sa hun. Hun mente jeg kunne prøve å stå på 50 mg en mnd så skal jeg til kontroll hos hun igjen. Hun sa at det kunne hende jeg klarte meg med 50-100 mg, og jeg trengte lang opptrapping for at søvnigheten skulle roe seg noe. Jeg følte at jeg ikke hadde noe valg, så jeg godtok det. Så spør jeg deg NHD. Hva tenker du om det psykiateren sier?

Er det ikke håp om noe annen medisin enn Seroquel? Jeg bruker efexor og lamictal også, men jeg føler det ikke er nok med min psykiske hverdag. Har eupf, tilbakevendte depresjoner, panikkangst og fobier, tankekjør. 

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Din psykiater har god dekning for det hun sier.

Det er dessverre slik at de medisiner som best hjelper mot/demper angst og tankekjør, de demper også en del annen aktivitet i hjernen slik at en bivirkning lett blir tung og trøtt.

Nå bruker du små doser, og bivirkningene av små doser 1. generasjons AP er sjelden av særlig betydning. Kanskje kunne doser inntil 3 mg Fluanxol være et alternativ.

Skrevet

Takk NHD. Jeg nevnte for hun fluanxol, men hun var ikke så villig på å gi meg den. Men skal først prøve å ta 50 mg en stund så får vi se hvordan det går. Seroquel depot er en bra medisin hadde det ikke vært for den trøttheten. Men hvordan er fluanxol i forhold til andre Ap på de områdene? 

Skrevet

I hele går kveld. så har jeg vært dårlig av angst følelse i magen og i brystet mitt. jeg hadde problemer med å gå blant folk i går også. og jeg tar 50 mg seroquel depot. Er over 1 døgn siden jeg tok sist dose. Og jeg klarer ikke å ta tabl i kveld pga de grusomme bivirkningene. Jeg hadde dem ikke før da jeg gikk på 300 mg. Men sluttet og begynte igjen på dem. Men begynte først på tabl før depot. Og på tabl ble jeg like dårlig som nå. Så begynte jeg på depot, ble litt bedre men fortsatt henger de symptomene igjen i meg. Jeg orker ikke dette lenger. jeg må snakke med psykiateren neste uke om å prøve fluanxol. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...