AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2016 Skrevet 6. oktober 2016 Hvordan klarer dere leger å vite hvilke medisiner dere skal gi pasienten? Det er jo et hav av medisiner å velge mellom Anonymkode: 75f87...6c1 0 Siter
ISW Skrevet 6. oktober 2016 Skrevet 6. oktober 2016 Jeg tror det finnes to tilnærminger til denne relativt alvorlige saken. Alternativ 1: Legen sitter og blar i den manuelle felleskatalogen i papirform, og ser på "indikasjoner", og gjennom det velger en medisin han tror passer. Alternativ 2: Legen setter seg inn i studier med de ulike medisinene mot ulike lidelser, og krydrer gjerne ved å sette seg inn i farmakologiske egenskaper ved de ulike medisinene og finner medisinen som passer best. Jeg tror nok alternativ 2 gir de beste resultatene, men at alternativ 1 gjerne er det mest brukte. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 6. oktober 2016 Skrevet 6. oktober 2016 Seks år studier og 18 måneders turnustjeneste fører til at en lærer seg en hel del. I tillegg bruker en ytterligere fem år på å bli spesialist, så en har tid til å lære seg en hel del både ved å lese, ved å lære av mer erfarne kolleger og ved at en får erfaring ved at pasientene gir tilbakemelding på effekt og bivirkninger. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2016 Skrevet 6. oktober 2016 Jeg gikk på 1200 mg Seroquel + 300 mg Truxal og i 3 år og deretter 25 mg Zyprexa i 1 1/2 år. I dag går jeg på antidepressiva og stemningsstabiliseende og har et mye bedre liv. Har disse psykiaterne lest bøkene riktig? Anonymkode: 5968d...fef 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.