AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2016 Skrevet 6. oktober 2016 Jeg har PTSD og strever med dissosiasjon. PTSD-en kan behandles, men kan også dissosiasjon det? Når vi kommer borti "forbudte emnet" eller "farlige ting" blir det for skummelt og jeg glir litt bort mentalt. Da tar terapeuten meg på underarmen og jeg er fokusert igjen. Kan jeg til slutt klare å være fokusert hele tiden? Hva må til? Anonymkode: 5d070...8ef 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 7. oktober 2016 Skrevet 7. oktober 2016 Jeg ser på dissosiasjon som et symptom ved PTSD og ikke som en egen lidelse. Ved en vellykket behandling av PTSD har en også redusert/fjernet dissosiasjon. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2016 Skrevet 7. oktober 2016 5 timer siden, Nils Håvard Dahl, psykiater skrev: Jeg ser på dissosiasjon som et symptom ved PTSD og ikke som en egen lidelse. Ved en vellykket behandling av PTSD har en også redusert/fjernet dissosiasjon. Aha, det er derfor terapeuten sikkert sier at alle traumatiserte også dissosierer i mer eller mindre grad. Jeg kan dissosiere fra at jeg hører ting langt unna til at alle sanser slås av. Anonymkode: 5d070...8ef 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.