AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2016 Skrevet 6. oktober 2016 Hva er poenget med å åpne seg om hvordan man har det når man føler man ikke blir trodd eller når jeg føler at det ikke blir tatt seriøst? Har alltid vært en sånn som holder ting for meg selv. og for første gang sa jeg til en venn at jeg følte meg nedfor og lei her om dagen. Fikk ingen respons. Hva er greia ? Tenkte kanskje hvertfall jeg skulle få noe som helst tilbakemelding på at jeg sa det. Føler også ofte hjemme at det er lettere og holde kjeft enn å si noe. Er så sliten så sliten. Har mest lyst å ligge hele dagen men holder meg oppe på et vis. Lurer på hvor lenge kroppen holder seg oppe. Anonymkode: a7ed4...647 0 Siter
XbellaX Skrevet 6. oktober 2016 Skrevet 6. oktober 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva er poenget med å åpne seg om hvordan man har det når man føler man ikke blir trodd eller når jeg føler at det ikke blir tatt seriøst? Har alltid vært en sånn som holder ting for meg selv. og for første gang sa jeg til en venn at jeg følte meg nedfor og lei her om dagen. Fikk ingen respons. Hva er greia ? Tenkte kanskje hvertfall jeg skulle få noe som helst tilbakemelding på at jeg sa det. Føler også ofte hjemme at det er lettere og holde kjeft enn å si noe. Er så sliten så sliten. Har mest lyst å ligge hele dagen men holder meg oppe på et vis. Lurer på hvor lenge kroppen holder seg oppe. Anonymkode: a7ed4...647 Spurte/sa du til vedkommende at du ikke følte han/hun tok deg seriøst? I blant kan det lønne seg å ta en samtale for å finne ut hva den andre har hørt kontra hva du faktisk har sagt. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2016 Skrevet 6. oktober 2016 Nei. Jeg gjorde jo ikke det. Syns det er lettere å holde det for meg selv jeg da kanskje. Når jeg sier jeg er nedfor og lei og folk ikke skjønner at det betyr noe så tenker jeg ok. Men da burde du kanskje ikke bry andre med problemene dine.. Anonymkode: a7ed4...647 0 Siter
Psykojenta Skrevet 6. oktober 2016 Skrevet 6. oktober 2016 Det kan hende vennen din ikke visste hva den kunne si for å støtte deg. Det betyr ikke at du skal gi opp å åpne deg. Kanskje du bare overrasket h*n veldig? 0 Siter
XbellaX Skrevet 6. oktober 2016 Skrevet 6. oktober 2016 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei. Jeg gjorde jo ikke det. Syns det er lettere å holde det for meg selv jeg da kanskje. Når jeg sier jeg er nedfor og lei og folk ikke skjønner at det betyr noe så tenker jeg ok. Men da burde du kanskje ikke bry andre med problemene dine.. Anonymkode: a7ed4...647 Det er veldig mye lettere å holde alt for seg selv, men hvor nyttig det er i lengden er en annen sak. Jeg tror det er viktig å kunne klare åpne opp for andre mennesker, ikke i hopetall men til noen få. Det å dele smerte kan i mange tilfeller være med på å redusere den, men det krever som du sier at man faktisk opplever å bli hørt og at ens smerte blir respektert. Om jeg var deg ville jeg tatt en dialog med denne personen og forklart litt hva som er vanskelig og hvorfor, si at du opplevde du ikke ble hørt/sett og så spørre hvordan den andre opplevde situasjonen. Det kan sikkert fortone seg som en ugrei "oppgave" men jeg synes det er for tidlig å gi opp alt håp om å ha noen å snakke med etter kun èn samtale. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2016 Skrevet 6. oktober 2016 Det er sant som dere sier. Jeg burde kanskje prøve hardere. Det bare sitter så langt inne i utgangspunktet, så er vel bare redd for å bli avvist:-) Får vel prøve igjen. Anonymkode: a7ed4...647 0 Siter
Trine Skrevet 6. oktober 2016 Skrevet 6. oktober 2016 Jeg syns det er vanskelig å åpne seg for andre, snakker veldig lite om problemene mine med andre. Men jeg har en "heldig utvalgt" på dol og det hjelper å få lettet litt på trykket Men jeg tror det er mange mennesker som ikke vet hva de skal si dersom noen åpner seg for dem, så man må kanskje velge disse personene med omhu. Jeg har noen personer jeg kan prate med om de minste problemene mine, men de store og destruktive tingene er forbeholdt denne personen på dol og psykiateren. Jeg vet ihvertfall at det ikke er bra å holde alt for seg selv. Det gjorde jeg i mange år og det kom ikke noe godt ut av det. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2016 Skrevet 8. oktober 2016 Jeg kuttet akkurat ut dps. Skjønte ikke greia. utrolig dårlig info syns jeg. Kanskje be om ny henvisning evt . vet ikke. :-) Er jo ikke alt som er godt for de nærmeste å vite nei. det er sant. Anonymkode: a7ed4...647 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.