Gå til innhold

Ingen som forstår? Eller jeg som feiltolker signalene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har bipolar 2, og har hatt mange laaange alvorlige depresjoner. Vært mye tvangsinnlagt, og har vel vært så langt nede at jeg har vært på bevissthetsstadie med en med psykose. 

Nå er jeg veldig aktiv. Noe må skje hele tiden, ellers så bygger det seg opp med suicidale tanker og planer og tanker om selvskading. Også gjennomføring av selvskading. Når jeg opplever noe positivt, som at det er artig å gå på øving, skjer det noe. Jeg faller veldig dypt ned i kjelleren. Ender som regel opp med at jeg tar for mye medisiner. 

Utad blant folk kan jeg virke helt normal, og har fått tilbakemeldinger på at jeg nå er så stabil som jeg ikke har vært på veldig lenge. At jeg av og til kaster opp igjen maten, eller lar være å spise i det hele tatt er jo ingen som ser. Jeg kan plutselig begynne å hylgrine uten at jeg helt skjønner hvorfor. Ofte tenker jeg at: nå sa jeg noe utrolig dumt, jeg hater livet mitt, jeg hater meg selv! På legetimen i dag sa jeg for mye! Og så kommer den fysiske angsten med at jeg føler jeg ikke kan ha ryggen mot tomme rom, kan ikke ha folk bak meg, hodet mitt svinger frem og tilbake og jeg begynner å vandre og gå på en veldig rar måte. 

Jeg kan ofte være aggressiv og si og gjøre ting jeg angrer på. Handle på impuls. Uten å tenke meg om. Snakke usammenhengende hoppe fra tema til tema, ting faller ut av hodet mitt.

Jeg aner ikke hva dette er. Har ikke hatt det på denne måten før. Ikke så intenst. Hva er det som skjer?

Gjest Kanuttius
Skrevet

Føler du at det svinger mellom mani og depresjon fra dag til dag eller flere ganger til dagen? Kanskje du skulle blitt vurdert mtp å endre diagnosen fra bp2 til 1? 

Skrevet

Det varierer fra uker til dager til timer. Finner ikke noe mønster i dette...de sier jeg ikke blir manisk, men at jeg får angst og blir sint. De kaller det hypomani. Jeg vet ikke om de jenker det ned med vilje eller om det faktisk er sånn. Nå er jeg inne i min 13 aktive uke. Hvor jeg hovedsakelig er veldig aktiv og at det blusser enda mer opp i perioder over flere dager. Det svartna for meg her for noe siden, og jeg husker ingenting nesten fra flere dager. Og innimellom der hadde jeg gjort en del ting.

venninna mi som er bp1 sier at dette er mani. Hun ser meg ganske mye i forhold til legen som ser meg 30 min i uka hvor jeg tar meg møysommelig sammen. 

Jeg vil ikke sykeliggjøre meg selv, men kjenner at noe er det som er galt. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...