Gå til innhold

Hvordan hadde dere tolket dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Har lenge fått høre jeg har hatt god innsikt i min egen psykdom og problemer. Men da jeg sa hvorfor jeg et par ganger sluttet med medisin så sa fastlegen at jeg i perioder mister sykdomsinnsikten min. Det sa han ikke tidligere. Fortalte det til psyk sykepleieren også og hu sa det var kjent at jeg til tider mister "fotfestet" også hu sa noe annet tidligere. Da jeg sendte SMS til psyk sykepleieren og spurte hvorfor jeg ikke hadde fått vite det tidligere svarte hu bare "dette er en prosess". Altså...Hæ??? Holdt de dette tilbake med hensikt? Noen som skjønner dette eller vært borti det før? Jeg føler de har løyet til meg. Har mistet mye innsikt fordi de ikke har sagt ting akkurat som det er tidligere. 

Endret av aa-k-j
Skrevet
2 minutter siden, aa-k-j skrev:

Har lenge fått høre jeg har hatt god innsikt i min egen psykdom og problemer. Men da jeg sa hvorfor jeg et par ganger sluttet med medisin så sa fastlegen at jeg i perioder mister sykdomsinnsikten min. Det sa han ikke tidligere. Fortalte det til psyk sykepleieren også og hu sa det var kjent at jeg til tider mister "fotfestet" også hu sa noe annet tidligere. Da jeg sendte SMS til psyk sykepleieren og spurte hvorfor jeg ikke hadde fått vite det tidligere svarte hu bare "dette er en prosess". Altså...Hæ??? Holdt de dette tilbake med hensikt? Noen som skjønner dette eller vært borti det før?

De burde vært ærlig med deg hele veien. Men visste du ikke dette om deg selv?

Skrevet
6 minutter siden, stjernestøv skrev:

De burde vært ærlig med deg hele veien. Men visste du ikke dette om deg selv?

En tidligere fastlege sa det, men pga at hu klarte å stille feil somatisk diagnose og feilbehandle meg så tenkte jeg hu kunne jo ta feil nå og. Men jeg undersøkte ting og tenkte jeg får prøve å være obs på det. Men da min nåværende lege og psykepleieren sa bare positive ting om min innsikt ble jeg lettet. Enten hadde tidligere lege tatt en feilvurdering eller så var innsikten min blitt god. Snakk om å få et slag i magen.

Skrevet
1 minutt siden, aa-k-j skrev:

En tidligere fastlege sa det, men pga at hu klarte å stille feil somatisk diagnose og feilbehandle meg så tenkte jeg hu kunne jo ta feil nå og. Men jeg undersøkte ting og tenkte jeg får prøve å være obs på det. Men da min nåværende lege og psykepleieren sa bare positive ting om min innsikt ble jeg lettet. Enten hadde tidligere lege tatt en feilvurdering eller så var innsikten min blitt god. Snakk om å få et slag i magen.

Sikkert ikke kjekt å ikke ha sykdomsinnsikt, da har du jo ikke kontroll. 

Skrevet
1 minutt siden, stjernestøv skrev:

Sikkert ikke kjekt å ikke ha sykdomsinnsikt, da har du jo ikke kontroll. 

Enda verre er det når de ikke forteller det i fra starten slik at en lettere kan endre det.

Skrevet

Enda verre er det når de ikke forteller det i fra starten slik at en lettere kan endre det.

Men nå kan du endre det :) 

Skrevet

Kan du ikke prøve å komme over dette i stedet for å kvene så mye på det? Prøv å gå videre.. Ikke heng deg så opp i dette. 

Anonymkode: e8746...6e8

Skrevet
Akkurat nå, stjernestøv skrev:

Men nå kan du endre det :) 

Nei nå har jeg ikke krefter til det. Er blitt henvist til DPS for legen min mener jeg trenger bedre hjelp. Har hatt ei uke nå med tankekjør, dårlig søvn og redusert matlyst pga skuffelsen over at ting ble holdt skjult for meg. Er støttesamtaler jeg går i og viser seg at det har vært fokusert på st jeg skal mestre noe jeg aldri har hatt problemer ned, mens det egentlige problemet bare har økt og gjort meg dårligere. Har skjedd en stor kommunikasjonssvikt sa legen min enda vi var enige om hva det skulle fokuseres på. Skjønner ingenting nå jeg og er blitt helt utslitt.

Skrevet

Nei nå har jeg ikke krefter til det. Er blitt henvist til DPS for legen min mener jeg trenger bedre hjelp. Har hatt ei uke nå med tankekjør, dårlig søvn og redusert matlyst pga skuffelsen over at ting ble holdt skjult for meg. Er støttesamtaler jeg går i og viser seg at det har vært fokusert på st jeg skal mestre noe jeg aldri har hatt problemer ned, mens det egentlige problemet bare har økt og gjort meg dårligere. Har skjedd en stor kommunikasjonssvikt sa legen min enda vi var enige om hva det skulle fokuseres på. Skjønner ingenting nå jeg og er blitt helt utslitt.

Ok. Så trist :( 

Håper du får rett hjelp nå da...

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan du ikke prøve å komme over dette i stedet for å kvene så mye på det? Prøv å gå videre.. Ikke heng deg så opp i dette. 

Dette er en av flere feilvurderinger de har gjort. Og har ikke fått snakket med psyk sykepleieren etterpå. Ska til hu om en ca en uke. 

Skrevet
2 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ok. Så trist :( 

Håper du får rett hjelp nå da...

Ja jeg krysser de legemsdeler som kan krysses nå. 

Skrevet
Akkurat nå, aa-k-j skrev:

Ja jeg krysser de legemsdeler som kan krysses nå. 

Lykke til! Du fortjener skikkelig hjelp :) 

Skrevet

De har forøvrig gjort samme feil andre har gjort som igjen gikk ut over meg. Brukte lang tid på å bli god igjen etterpå. Har eupf og muligens PTSD og er uten medisiner for det. 

Skrevet
1 minutt siden, stjernestøv skrev:

Lykke til! Du fortjener skikkelig hjelp :) 

Tusen takk :) fint å få høre noe positivt nå :)

Skrevet

Forstår ikke at du orker å lage et så stort problem ut av dette. Dessverre er det slik at noen ikke har sykdomsinnsikt i perioder.

Har du spurt hva som er årsaken til at de ikke har informert deg om dette? Tror ikke de har gjort det fordi de ønsker å lyve til deg.

Håper du får den hjelpen du ønsker.

Skrevet
3 minutter siden, Fionys skrev:

Forstår ikke at du orker å lage et så stort problem ut av dette. Dessverre er det slik at noen ikke har sykdomsinnsikt i perioder.

Har du spurt hva som er årsaken til at de ikke har informert deg om dette? Tror ikke de har gjort det fordi de ønsker å lyve til deg.

Håper du får den hjelpen du ønsker.

Siden det ble kalt en prosess så mente nok hu og legen at jeg skulle finne ut av det selv. Holder på å skrive et brev/notat hvor jeg forklarer problemene det laget for meg. Går på tillit og åpenhet og sa fra starten at uten informasjon så var jeg sjanseløs i å bli bedre. Og er nettopp det som har skjedd. 

Skrevet

Jeg forstår heller ikke hvorfor du lager en så stor sak ut av det. Du har skrevet om det flere ganger på dol og fb nå. 

Skrevet

Legen min rodde for harde livet da jeg tok det opp med han i går. Kan trygt si han hadde litt forklaringsproblemer. 

Skrevet
3 minutter siden, aa-k-j skrev:

Siden det ble kalt en prosess så mente nok hu og legen at jeg skulle finne ut av det selv. Holder på å skrive et brev/notat hvor jeg forklarer problemene det laget for meg. Går på tillit og åpenhet og sa fra starten at uten informasjon så var jeg sjanseløs i å bli bedre. Og er nettopp det som har skjedd. 

Høres ut som en grei måte å få ordnet opp i det. Bruker selv å skrive stikkord/notat enten til meg selv slik at jeg husker det jeg vil si eller som jeg gir til terapeut slik at hun får lest det.

Det kommer vel an på hva de legger i ordet prosess. Jeg går også igjennom en prosess, men for meg er det et samarbeid mellom terapeut og meg der vi spiller på lag. Det er viktig med tillit og åpenhet begge veier for at ting skal fungere.

Skrevet (endret)
5 minutter siden, Fionys skrev:

Høres ut som en grei måte å få ordnet opp i det. Bruker selv å skrive stikkord/notat enten til meg selv slik at jeg husker det jeg vil si eller som jeg gir til terapeut slik at hun får lest det.

Det kommer vel an på hva de legger i ordet prosess. Jeg går også igjennom en prosess, men for meg er det et samarbeid mellom terapeut og meg der vi spiller på lag. Det er viktig med tillit og åpenhet begge veier for at ting skal fungere.

Nettopp. Føler ikke noe samarbeid her og tilliten er nå svekket. Men vil øke den igjen for hu e jo grei å prate med. Skrev forøvrig SMS til hu og sa at jeg ikke godtar at ting blir holdt skjult for meg og at de heretter er ærlige med meg. 

Endret av aa-k-j

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...