Gå til innhold

Hvordan hadde dere tolket dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bare lurer: hvilken forskjell hadde det gjort om de hadde sagt du manglet sykdomsinnsikt, annet enn at de selvsagt hadde vært åpne da.hvordan skulle du kunne endre denne innsikten? Hvis du mangler den, vil du jo ikke se at du er syk(ere) om de sier det-

Anonymkode: e5e5a...211

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg bare lurer: hvilken forskjell hadde det gjort om de hadde sagt du manglet sykdomsinnsikt, annet enn at de selvsagt hadde vært åpne da.hvordan skulle du kunne endre denne innsikten? Hvis du mangler den, vil du jo ikke se at du er syk(ere) om de sier det-

Anonymkode: e5e5a...211

Handler mye om åpenhet og tillit og jeg hadde hatt mulighet til å bedre den mye tidligere før jeg ble verre. Nå klarer jeg omtrent ikke be om hjelp når jeg er skikkelig dårlig. Har brukerstyrt seng er vanskelig å vite når jeg bør bruke den slik det er nå. 

Skrevet
7 minutter siden, aa-k-j skrev:

Nettopp. Føler ikke noe samarbeid her og tilliten er nå svekket. Men vil øke den igjen for hu e jo grei å prate med. Skrev forøvrig SMS til hu og sa at jeg ikke godtar at ting blir holdt skjult for meg og at de heretter er ærlige med meg. 

Det er fint du ønsker å ordne opp i dette. Husk at de bare er mennesker og de kan feile de også. Håper du kan få tilliten tilbake for jeg tenker at dette ikke var en stor glipp av de. Ta det opp på en god og saklig måte så tar de deg nok på alvor.

Skrevet
1 minutt siden, Fionys skrev:

Det er fint du ønsker å ordne opp i dette. Husk at de bare er mennesker og de kan feile de også. Håper du kan få tilliten tilbake for jeg tenker at dette ikke var en stor glipp av de. Ta det opp på en god og saklig måte så tar de deg nok på alvor.

Ja skriver brev/notat og ska ta med. Hu sa det var greit. Jeg forklarer hvorfor det lager så store problemer for meg for jeg vil unngå at det skjer igjen. 

Skrevet

Hu skrev også at hu tror jeg har gjort endel oppdagelser selv i samtalene, men jeg har kun følt at noe ikke stemte som jeg ikke helt kunne sette fingeren på. 

Nicklusheletida
Skrevet
2 timer siden, aa-k-j skrev:

Har lenge fått høre jeg har hatt god innsikt i min egen psykdom og problemer. Men da jeg sa hvorfor jeg et par ganger sluttet med medisin så sa fastlegen at jeg i perioder mister sykdomsinnsikten min. Det sa han ikke tidligere. Fortalte det til psyk sykepleieren også og hu sa det var kjent at jeg til tider mister "fotfestet" også hu sa noe annet tidligere. Da jeg sendte SMS til psyk sykepleieren og spurte hvorfor jeg ikke hadde fått vite det tidligere svarte hu bare "dette er en prosess". Altså...Hæ??? Holdt de dette tilbake med hensikt? Noen som skjønner dette eller vært borti det før? Jeg føler de har løyet til meg. Har mistet mye innsikt fordi de ikke har sagt ting akkurat som det er tidligere. 

De har nok ikke løyet til deg, men funnet ut mer etter hvert som de har blitt bedre kjent med deg. Det ver vel dette som er en prosess.

Slik tolker jeg det.

Skrevet
2 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

De har nok ikke løyet til deg, men funnet ut mer etter hvert som de har blitt bedre kjent med deg. Det ver vel dette som er en prosess.

Slik tolker jeg det.

Nei de har visst om det hele tiden. Det sa de selv. 

Skrevet

Men jeg har etter dette bedt om mer informasjon og tilbakemeldinger framover om psyken min. Uansett om det er bra eller dårlig. 

Skrevet

Jeg tolker det slik at sykepleieren og legen din fortalte deg at du _i perioder_ mister sykdomsinnsikten din, og at de mener at du vanligvis har god innsikt. 

Det er vel nettopp derfor du har sluttet med medisinene også? 

Jeg klarer ikke med min beste vilje å se at de har gjort noe annet galt enn å utelate å fortelle deg at du i perioder mister innsikten. 

Jeg synes heller ikke at dette er tillitsbrudd, men siden du skriver så mye om det både her og på fb så skjønner jeg at det føles slik og at det er vondt for deg. Det er typisk for diagnosen du har. 

Men det er bra du tar det opp med dem og på en saklig måte. Viktig at dere kommer til bunns i dette siden det preger deg så mye.

Anonymkode: e8746...6e8

Skrevet
44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tolker det slik at sykepleieren og legen din fortalte deg at du _i perioder_ mister sykdomsinnsikten din, og at de mener at du vanligvis har god innsikt. 

Det er vel nettopp derfor du har sluttet med medisinene også? 

Jeg klarer ikke med min beste vilje å se at de har gjort noe annet galt enn å utelate å fortelle deg at du i perioder mister innsikten. 

Jeg synes heller ikke at dette er tillitsbrudd, men siden du skriver så mye om det både her og på fb så skjønner jeg at det føles slik og at det er vondt for deg. Det er typisk for diagnosen du har. 

Men det er bra du tar det opp med dem og på en saklig måte. Viktig at dere kommer til bunns i dette siden det preger deg så mye.

Ja jeg vil ha orden i sakene. Skrev et lignende til legen, men var om litt andre ting og han syntes det var fint jeg gjorde det. Er ofte enklere å skrive en å snakke om ting. Det verste var jo at jeg fikk vite dette nå når jeg er så uvanlig langt nede. 

Skrevet
9 timer siden, aa-k-j skrev:

Ja jeg vil ha orden i sakene. Skrev et lignende til legen, men var om litt andre ting og han syntes det var fint jeg gjorde det. Er ofte enklere å skrive en å snakke om ting. Det verste var jo at jeg fikk vite dette nå når jeg er så uvanlig langt nede. 

Det kan jo være de sa det for å få deg til å forstå at du ikke må slutte med medisiner i gode perioder. Når du slutter i gode perioder betyr det jo at du mangler sykdomsinnsikt i disse periodene. 

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det kan jo være de sa det for å få deg til å forstå at du ikke må slutte med medisiner i gode perioder. Når du slutter i gode perioder betyr det jo at du mangler sykdomsinnsikt i disse periodene. 

Hjelper jo ikke si noe lenge etterpå når en ikke bruker medisiner lenger. Da burde jeg blitt fortalt det mye tidligere. Er visst rene gjetteleken å slite psykisk. 

Skrevet

Og det at jeg har lærevansker i tillegg gjør det ikke lett å forstå ting heller.

Skrevet
1 time siden, aa-k-j skrev:

Hjelper jo ikke si noe lenge etterpå når en ikke bruker medisiner lenger. Da burde jeg blitt fortalt det mye tidligere. Er visst rene gjetteleken å slite psykisk. 

Terapi kan være en undringsprosess, ja. Og det er en mening med det. Kan være de ville du skulle se det selv tidligere men at de nå har blitt tydelig. Svaret får du ved å spørre de hvorfor du ikke har fått vite det før. Men du lager mye styr for lite må jeg si, dette er jo etter min mening en "fillesak" og ikke noe å ta så på vei for. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...