aa-k-j Skrevet 8. oktober 2016 Skrevet 8. oktober 2016 Har nå gått i støttesamtale hos psyk sykepleier i lengre tid. Det siste halve året ja kanskje lengre enn det og stoppet det liksom opp. Viser seg jo at fokuset har vært på et feil sted pga kommunikasjonssvikt. Fokuset skulle endres noe som ikke ble gjort av alle parter. Men mitt spørsmål er kan støttesamtaler brukes til å bedre sin egen trygghet ang følgene av årevis med mobbing? Er ganske usikker av meg på enkelte ting og den blir verre av det som for andre kan være bagateller. Har også lærevansker og lurer på om den er med på å øke den usikkerheten? Har jo eupf og muligens PTSD i tillegg, men må ta en ting om gangen. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 8. oktober 2016 Skrevet 8. oktober 2016 6 minutter siden, aa-k-j skrev: Har nå gått i støttesamtale hos psyk sykepleier i lengre tid. Det siste halve året ja kanskje lengre enn det og stoppet det liksom opp. Viser seg jo at fokuset har vært på et feil sted pga kommunikasjonssvikt. Fokuset skulle endres noe som ikke ble gjort av alle parter. Men mitt spørsmål er kan støttesamtaler brukes til å bedre sin egen trygghet ang følgene av årevis med mobbing? Er ganske usikker av meg på enkelte ting og den blir verre av det som for andre kan være bagateller. Har også lærevansker og lurer på om den er med på å øke den usikkerheten? Har jo eupf og muligens PTSD i tillegg, men må ta en ting om gangen. Ja hva er støttesamtaler? Det lurer jeg på! Styrke egoet? 0 Siter
aa-k-j Skrevet 8. oktober 2016 Forfatter Skrevet 8. oktober 2016 3 minutter siden, stjernestøv skrev: Ja hva er støttesamtaler? Det lurer jeg på! Styrke egoet? Godt spørsmål. Har gått i støttesamtaler lenge, men aldri fått vite hva de egentlig går ut på. 1 Siter
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2016 Skrevet 8. oktober 2016 Støttesamtaler er mer "stryke med hårene"- samtale, man bllr ikke utfordret på samme måte som man gjør i terapi, og dermed er det vel heller ikke så stor sjanse for at ens personlighet modnes. En går der for å laste av seg problemer og ha noen å snakke med, mens i terapien jobber man for å endre seg. Anonymkode: 4fdb4...384 0 Siter
aa-k-j Skrevet 8. oktober 2016 Forfatter Skrevet 8. oktober 2016 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Støttesamtaler er mer "stryke med hårene"- samtale, man bllr ikke utfordret på samme måte som man gjør i terapi, og dermed er det vel heller ikke så stor sjanse for at ens personlighet modnes. En går der for å laste av seg problemer og ha noen å snakke med, mens i terapien jobber man for å endre seg. Anonymkode: 4fdb4...384 Da stemmer det nok med det jeg har trodd. Takk for forklaringen. Oppklarende og roet noe av usikkerheten min 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 8. oktober 2016 Skrevet 8. oktober 2016 Gode beskrivelser her. Støttesamtaler går mest på å hjelpe personen til å takle livet slik en er, men uten spesiell vekt på å prøve å endre vedkommendes personlighet i mer konstruktiv/mestrende retning. 0 Siter
aa-k-j Skrevet 8. oktober 2016 Forfatter Skrevet 8. oktober 2016 6 minutter siden, Nils Håvard Dahl, psykiater skrev: Gode beskrivelser her. Støttesamtaler går mest på å hjelpe personen til å takle livet slik en er, men uten spesiell vekt på å prøve å endre vedkommendes personlighet i mer konstruktiv/mestrende retning. Problemet for meg er at jeg må omtrent gjette meg til ting. Min psyk sykepleier sa at jeg hadde nok oppdaget ting underveis i samtalene, men det har jeg ikke. Lærevanskene mine spiller nok litt her. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2016 Skrevet 8. oktober 2016 4 timer siden, aa-k-j skrev: Da stemmer det nok med det jeg har trodd. Takk for forklaringen. Oppklarende og roet noe av usikkerheten min Godt Anonymkode: 4fdb4...384 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.