Gå til innhold

Kan det få konsekvenser å glemme døgndosen med lithium og levaxin 2 ganger på en uke

Anbefalte innlegg

Skrevet

Oppdaget i dag at det var for mange dager igjen i dosetten. Vet ikke når jeg har glemt å ta medisiner denne uken.  Døgndosen på lithium er 42 x 4 og døgndosen på levaxin er 75. Sjelden jeg glemmer medisinene og aldri over flere dager.

Har hatt et par ubehagelige opplevelser denne uken med at jeg nesten svimte av når jeg var ute å gikk.

Anonymkode: edebe...46d

Skrevet

Ubehaget kan nok ha en sammenheng med glemt medisin når medisnin er glemt to ganger på en uke. 

Anonymkode: 91b1f...d5d

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Hvis det bare er denne ene uken, har det få eller ingen negative konsekvenser. Hvis det gjentar seg flere uker, blir dosen av begge medisiner for lav.

Skrevet
5 timer siden, Nils Håvard Dahl, psykiater skrev:

Hvis det bare er denne ene uken, har det få eller ingen negative konsekvenser. Hvis det gjentar seg flere uker, blir dosen av begge medisiner for lav.

Da må det være annen årsak til det som skjedde.  Jeg har aldri opplevd noe slik før.

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Da må det være annen årsak til det som skjedde.  Jeg har aldri opplevd noe slik før.

Kanskje blodtrykksfall

Skrevet
26 minutter siden, Fionys skrev:

Kanskje blodtrykksfall

Jeg vet ikke. Det var ikke som når jeg bøyer meg i varmen og svimler når jeg reiser meg opp.

Jeg fikk veldig hjertebank etterpå. Men om det kom på grunn av at jeg ble redd når jeg ikke forstod hva som skjedde vet jeg ikke. 

Skrevet
43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet ikke. Det var ikke som når jeg bøyer meg i varmen og svimler når jeg reiser meg opp.

Jeg fikk veldig hjertebank etterpå. Men om det kom på grunn av at jeg ble redd når jeg ikke forstod hva som skjedde vet jeg ikke. 

Jeg har hatt blodtrykksfall noen ganger og det har ikke kommet av at jeg har bøyd meg eller noe sånt. Jeg blir svimmel, synet blir grøtete, blir blek og begynner å kaldsvette, noen ganger har jeg blitt kvalm. Må sette eller legge meg for ikke å falle/svime av, også går det over etter en stund og alt er tilbake til det vanlige.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...