Gå til innhold

Det indre barnet.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det vanlig i psykiatrien å jobbe med det indre barnet? Er du glad i ditt indre barn? Vi har vel alle et indre barn? Kanskje vi skulle samarbeide med det?

Skrevet
4 minutter siden, stjernestøv skrev:

Er det vanlig i psykiatrien å jobbe med det indre barnet? Er du glad i ditt indre barn? Vi har vel alle et indre barn? Kanskje vi skulle samarbeide med det?

Høres ut som svada.

Anonymkode: 9ee89...9e4

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Høres ut som svada.

Ok. Bare lurte. 

Augusta Luise
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Høres ut som svada.

Det er ikke svada for alle. For meg er det ekstremt viktig, fordi jeg ble misbrukt og voldtatt da jeg var ti. Jeg føler at jeg på enkelte områder fortsatt er ti år gammel, og jeg jobber med å se den lille jenta jeg var og gi henne den omsorgen hun burde ha fått etter det grusomme som skjedde.

Skrevet
2 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ok. Bare lurte. 

Jeg aner ikke engang hva det indret barnet er.

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg aner ikke engang hva det indret barnet er.

Kanskje det er det vi kjenner i hjertet? Vi skal jo høre på og handle etter hjertet. 

Skrevet
6 minutter siden, stjernestøv skrev:

Kanskje det er det vi kjenner i hjertet? Vi skal jo høre på og handle etter hjertet. 

Nei, vi skal høre på og handle etter fornuften.

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, vi skal høre på og handle etter fornuften.

Ja noen mener vel det og. 

Skrevet
9 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ja noen mener vel det og. 

Det er det eneste fornuftige.

Skrevet

Det er det eneste fornuftige.

Hehe Javel...

Skrevet
2 minutter siden, stjernestøv skrev:

Hehe Javel...

Det er ikke noe å le av. Skal du følge hjertet og ikke intellektet og fornuften kommer du ingen vei.

Skrevet

Det er ikke noe å le av. Skal du følge hjertet og ikke intellektet og fornuften kommer du ingen vei.

Vi får se på det. 

Skrevet
5 minutter siden, stjernestøv skrev:

Vi får se på det. 

Det er fakta.

Skrevet

Det er fakta.

Takk for at du deler din fakta med meg :) 

Skrevet
4 minutter siden, stjernestøv skrev:

Takk for at du deler din fakta med meg :) 

Følge hjertet har fungert fint for deg?

Skrevet

Følge hjertet har fungert fint for deg?

Til en viss grad, jeg har et åpent hjerte og det er jeg stolt av. Men må være snill med med meg selv også, ikke bare andre. 

Skrevet

Jeg husker en gang at jeg fikk beskjed om å se på den lille jenta som ikke hadde det bra (meg som barn), gå bort til henne og gi henne en stor klem. Jenta la på sprang...helt seriøst...jeg synes kontakt med barnet inni en er viktig..det er også viktig å følge hjertet og magefølelsen. Men jeg tenker at en kombinasjon av godt hjerte, omsorg for seg selv og andre, sunn fornuft og følge sin egen magefølelse er en GOD kombinasjon. :) 

Anonymkode: 3401a...794

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg husker en gang at jeg fikk beskjed om å se på den lille jenta som ikke hadde det bra (meg som barn), gå bort til henne og gi henne en stor klem. Jenta la på sprang...helt seriøst...jeg synes kontakt med barnet inni en er viktig..det er også viktig å følge hjertet og magefølelsen. Men jeg tenker at en kombinasjon av godt hjerte, omsorg for seg selv og andre, sunn fornuft og følge sin egen magefølelse er en GOD kombinasjon. :) 

Anonymkode: 3401a...794

Dette vil jeg kalle fornuftige ord, det trenger ikke være enten eller. Men meg om det :) 

Skrevet

DETTE snakket en psykolog jeg gikk til engang, at jeg skulle trøste det indre barnet i meg, eller ta kontakt med det eller hva det var fornoe. Jeg skjønte ikke bæret :( Syntes det hørtes litt småskrullete ut. Men hvordan gjør man dette sånn enkelt forklart? Har det noe for seg og isåfall hvordan?

Anonymkode: a2b94...438

Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

DETTE snakket en psykolog jeg gikk til engang, at jeg skulle trøste det indre barnet i meg, eller ta kontakt med det eller hva det var fornoe.

Høres ut som noe en SV-tante-psykolog kunne finne på å si. :ph34r:

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...