Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan får man mer drive? Slik at man ikke bare går på tomgang, eller lirker seg fremover på 1. gir.

Anonymkode: 9eeda...fdb

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan får man mer drive? Slik at man ikke bare går på tomgang, eller lirker seg fremover på 1. gir.

Skulle likt å vite det. 

Anonymkode: 8f81d...549

Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror man må finne ut hva som gjør at man går på tomgang og jobbe ut i fra det.

Skrevet
1 minute ago, AnonymBruker said:

Skulle likt å vite det. 

Det verste er drive'n i hjernen.

Skrevet
3 minutes ago, Fionys said:

Tror man må finne ut hva som gjør at man går på tomgang og jobbe ut i fra det.

Tror det kommer av null håp. Nesten. Drømmer og ambisjoner for fremtiden. Eller bare ønsker.

Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Av å være snill med seg selv og andre kanskje?

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Tror det kommer av null håp. Nesten. Drømmer og ambisjoner for fremtiden. Eller bare ønsker.

Da må du finne ut årsaken til hvorfor du har null håp, drømmer og ambisjoner for fremtiden.

Skrevet
4 minutter siden, Fionys skrev:

Da må du finne ut årsaken til hvorfor du har null håp, drømmer og ambisjoner for fremtiden.

Fordi man ikke har noen meningsfull fremtid som trygda?

Skrevet
5 minutes ago, Fionys said:

Det er bare sånn det er. Det er ingen muligheter.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Drive får en ved å ha en hverdag med en passe blanding av aktivitet, hvile, søvn og sunn mat. Så bør en engasjere seg i noe, og de fleste har nytte av en passe mengde kontakt med andre mennesker.

Skrevet

Da får jeg bare prøve enda hardere.

Har slurvet med kosten de siste månedene og har isolert meg litt mer enn jeg pleier.  Ingenting er lystbetont og alt er tungt. Men men....

Fra imorgen skal jeg prøve enda hardere. Skal komme meg opp igjen.

Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du får drive av å holde på med noe du liker flere ganger i uken. For noen er dette jobben, for andre kan det dreie seg om en hobby. 

Skrevet
6 hours ago, Janus30 said:

Du får drive av å holde på med noe du liker flere ganger i uken. For noen er dette jobben, for andre kan det dreie seg om en hobby. 

Jeg driver med noen slike "oppbyggelige" ting hver dag, men det går ikke fremover.

Skrevet
16 timer siden, Nils Håvard Dahl, psykiater skrev:

og de fleste har nytte av en passe mengde kontakt med andre mennesker.

Hva gjør man når man ikke fungerer sammen med andre pga AS?

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hva gjør man når man ikke fungerer sammen med andre pga AS?

Da lar man være. Det var derfor jeg skrev "de fleste". En trenger ikke være sosial om det ikke gjør en godt.

Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg driver med noen slike "oppbyggelige" ting hver dag, men det går ikke fremover.

Det er vanlig ved f. eks depresjon. Det kan også hende at det "oppbyggelige" ikke er så riktig likevel. 

Skrevet
5 hours ago, Janus30 said:

Det er vanlig ved f. eks depresjon. Det kan også hende at det "oppbyggelige" ikke er så riktig likevel. 

Tror ikke jeg er deprimert. Jeg tror jeg har humørsvigninger, som f.eks. sett ved borderline. Ikke at jeg har borderline, jeg peker på den diagnosen fordi det er personlighetstrekk alle i større eller mindre grad har, og da tenker jeg at jeg kan ha noen av trekkene. Humør og "form" svinger veldig syns jeg. Men det som er forutsigbart er at jeg får mer og mer energi jo lengre det er siden jeg stod opp.

Jeg tror jeg var deprimert før jeg begynte på Lamictal. Jeg merker helt klart forskjell (selv om det såklart kan være andre årsaker).

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...