Gjest franklyscarlet Skrevet 10. oktober 2016 Skrevet 10. oktober 2016 Hei. Jeg er i praksis og jobber i et tverrfaglig team. Psykologen i dette teamet mener at hvis en har hatt PTSD i mer enn fire uker, har man ikke lenger PTSD, men en form for personlighetsforstyrrelse. H*n mener dette er nytt, og at en tidligere kunne ha PTSD i mange år, men altså ikke nå lenger. Jeg husker ikke hvilken personlighetsforstyrrelse hun mener PTSD går over til å bli, men hun nevnte en spesifikk PF. Stemmer dette? 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 10. oktober 2016 Skrevet 10. oktober 2016 Psykologen i teamet ditt er nok ganske alene om den "forståelsen". 1 Siter
Gjest franklyscarlet Skrevet 10. oktober 2016 Skrevet 10. oktober 2016 36 minutter siden, Nils Håvard Dahl, psykiater skrev: Psykologen i teamet ditt er nok ganske alene om den "forståelsen". Ok. Jeg ble litt provosert av hennes påstand og skråsikkerthet, men turte ikke si henne i mot, siden hun er "eksperten". Synd hun "lærte" dette bort til et helt team av helsearbeidere når det ikke stemmer... 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2016 Skrevet 10. oktober 2016 21 minutter siden, franklyscarlet skrev: Ok. Jeg ble litt provosert av hennes påstand og skråsikkerthet, men turte ikke si henne i mot, siden hun er "eksperten". Synd hun "lærte" dette bort til et helt team av helsearbeidere når det ikke stemmer... Skremmende. Anonymkode: 631ab...b0d 0 Siter
XbellaX Skrevet 10. oktober 2016 Skrevet 10. oktober 2016 3 timer siden, franklyscarlet skrev: Hei. Jeg er i praksis og jobber i et tverrfaglig team. Psykologen i dette teamet mener at hvis en har hatt PTSD i mer enn fire uker, har man ikke lenger PTSD, men en form for personlighetsforstyrrelse. H*n mener dette er nytt, og at en tidligere kunne ha PTSD i mange år, men altså ikke nå lenger. Jeg husker ikke hvilken personlighetsforstyrrelse hun mener PTSD går over til å bli, men hun nevnte en spesifikk PF. Stemmer dette? Selv om du er i praksis synes jeg godt du kan spørre og utfordre hennes tanker, som relevante kilder osv 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2016 Skrevet 11. oktober 2016 6 timer siden, XbellaX skrev: Selv om du er i praksis synes jeg godt du kan spørre og utfordre hennes tanker, som relevante kilder osv Absolutt lov å være kritisk. Anonymkode: b36ac...a9d 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.