Gå til innhold

NHD/ og andre, tics!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg opplevde en gang i et jobbmøte, hvor jeg var litt anspent og usikker, en rykning i nakke/hodet. Det var som en ristning av hodet på en måte. Etter dette har jeg blitt livredd for at det skal skje igjen. Hver gang jeg nå er i en situasjon hvor det er øyekontakt over 2 sek., eller et tomannsmøte spesielt opplever jeg at nakken og hodet vil begynne å riste. Dette hemmer meg så enormt at det har ført til sosial angst. Jeg unngår å møte folk og jeg har blitt besatt av tanken av at hodet vil riste. Hvorfor akkurat hodet, som alle kan se? Hva er dette? Er det medisiner for å ta bort denne ristningen, vær så snill og kom med råd, jeg er hel desperat nå! 

Anonymkode: f301a...aeb

Skrevet

Ja, det kan jeg, men dette skjer ikke når jeg er alene. Så jeg er redd det er noe psykisk

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Har noen andre sett det?

Skrevet

Jeg er litt usikker, men jeg kjenner jo at hodet rister. Når jeg tenker meg om får jeg rykninger i leppene og øynene også i perioder

Skrevet
14 minutter siden, Nils Håvard Dahl, psykiater skrev:

Har noen andre sett det?

Jeg er litt usikker, men jeg kjenner det rister og mener jeg kan skimte at hodet mitt går litt til sidene. Jeg har også perioder hvor leppene rykker og leamus i øyelokket

Skrevet

Jeg opplevde det samme i en periode jeg var veldig stresset og presset meg selv for hardt. Det kom av angst for min del, også litt sosial angst. Jeg har ikke opplevd det på mange år nå, men jeg måtte redusere presset på meg selv. Fikk et stort sammenbeudd til slutt. Tror ikke det er tics.

Anonymkode: 31164...73b

Gjest Kanuttius
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg opplevde det samme i en periode jeg var veldig stresset og presset meg selv for hardt. Det kom av angst for min del, også litt sosial angst. Jeg har ikke opplevd det på mange år nå, men jeg måtte redusere presset på meg selv. Fikk et stort sammenbeudd til slutt. Tror ikke det er tics.

Anonymkode: 31164...73b

Takk, det svaret jeg og ville gi. Hos meg er det overleppa som er verst og det er synlig. Ofte er det min mann som gjør meg oppmerksom på at "nå rister det igjen". Dette har imidlertid avtatt etter at jeg ble sykemeldt og kan snakke åpent om psyken hjemme. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...