Gå til innhold

Stjal en Ritalinpille av min sønn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og følte meg helt super psykisk, måtte ta en til en annen dag, følte meg super da også. Skal ikke gjenta seg. Var dette skikkelig ille av meg?

Anonymkode: 13987...9d5

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Og følte meg helt super psykisk, måtte ta en til en annen dag, følte meg super da også. Skal ikke gjenta seg. Var dette skikkelig ille av meg?

Nei, det var det ikke. Høres ut som du mistenker ADHD, så be om en utredning! :)

Anonymkode: 9a420...bdb

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det var det ikke. Høres ut som du mistenker ADHD, så be om en utredning! :)

Ja , kanskje jeg skulle gjort det😊

Skrevet

Alle føler seg supre av sentralstimulerende, særlig hvis man ikke har ADHD. 

Det er skummelt.. Håper du slutter med det.

Skrevet
2 minutter siden, issomethingwrong skrev:

Det var bare så herlig å føle meg opplagt. Jeg ville plutselig ringe til venninner og besteforeldre og rydde i huset. Jeg ble så glad og fikk så mye initiativ. Skal ikke gjøre det mer uansett.

Skrevet
34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det var bare så herlig å føle meg opplagt. Jeg ville plutselig ringe til venninner og besteforeldre og rydde i huset. Jeg ble så glad og fikk så mye initiativ. Skal ikke gjøre det mer uansett.

Wellbutrin er et lovlig, tryggere og mulig alternativ.

Skrevet

Så Ritalin er farlig eller skadelig om man ikke har ADHD?

Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så Ritalin er farlig eller skadelig om man ikke har ADHD?

Sikkert ikke, men da er det jo misbruk av sentralstimulerende midler.

Er sikkert ikke farlig å ta en pille morfin om man ikke har smerter, og man blir jo i godt humør av det, men man skal ikke gjøre det. 

Skrevet
4 minutter siden, issomethingwrong skrev:

Sikkert ikke, men da er det jo misbruk av sentralstimulerende midler.

Er sikkert ikke farlig å ta en pille morfin om man ikke har smerter, og man blir jo i godt humør av det, men man skal ikke gjøre det. 

Om du er en veldig streng person sånn generelt? Du har uansett hva du er mange fornuftige svar

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Om du er en veldig streng person sånn generelt? Du har uansett hva du er mange fornuftige svar

Nei, jeg er som regel snill og grei jeg :) 

Men jeg er litt skeptisk til å bruke A-preparater utenom hvordan de skal brukes. De er ikke leketøy.

Skrevet

Jeg syns absolutt at dette var galt av deg! Reseptbelagte medisiner skal kun taes av de med resept. For å få utskrevet ritalin på resept kreves utredning, tester, blodtrykk osv osv. Ikke alle tåler denne medisinen engang. 

Skrevet
2 timer siden, issomethingwrong skrev:

Myte. Jeg har prøvd et par ulike medikamenter. Ingen har hatt noen effekt what so ever. Null og nada. 

Anonymkode: 97722...2ac

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Bare det at du tørte. Jeg har tenkt på concerta lenge men har vært redd for å prøve. Ei som prøvde sa hun ble kaotisk i hodet, vil ikke bli det heller. 

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

To ting gjør dette ille - du stjal medisinen til sønnen din - og du brukte sterke, reseptbelagte medisiner uten at en lege har skrevet det ut til deg. Reaksjonen på dette kan ingen vite, og du er foreldreansvar???

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Myte. Jeg har prøvd et par ulike medikamenter. Ingen har hatt noen effekt what so ever. Null og nada. 

Anonymkode: 97722...2ac

Klart det finnes unntak. Men det er en grunn til at sentralstimulerende medisiner er lett å selge på universitetet, spesielt rundt eksamenstider. De fleste blir mer opplagt og klarer å yte mer over en lengre periode. De fleste kan også konsentrere seg lengre og bedre med ritalin innabords.

Skrevet
1 time siden, Bokormen123 skrev:

To ting gjør dette ille - du stjal medisinen til sønnen din - og du brukte sterke, reseptbelagte medisiner uten at en lege har skrevet det ut til deg. Reaksjonen på dette kan ingen vite, og du er foreldreansvar???

Jeg "stjal" den ikke akkurat. Men han hadde en boks med 30mg til overs etter han fikk en høyere dosering.  Vet det var helt feil av me å gjøre dette. Så jeg får bare tåle litt kjeft

Skrevet

Hva var det egentlig som fikk deg til å ta disse medisinene?

Skrevet

Jeg ville se hvordan je reagerte på dem, og hvordan han kanskje følte det på kroppen

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ville se hvordan je reagerte på dem, og hvordan han kanskje følte det på kroppen

Ok, så det var ren nysgjerrighet, ikke fordi du mistenker at du også har ADHD? Man kan ikke vite hvordan andre reagerer på medisiner ved å prøve dem selv. Bivirkningene og virkningen er ikke den samme på alle, spesielt ikke når den ene har diagnosen og den andre ikke har den. Om du vil vite hvordan sønnen din føler medisinene på kroppen så er det mye bedre å spørre han.

Skrevet

Dette er ikke bra synes jeg. Du kan bli hekta på effekten av det. Og da kommer avhengigheten med en gang. 

Anonymkode: f600b...5d3

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...