Gå til innhold

Hvordan leve med en usikker fremtid?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er mye alvorlig sykdom hos mine nærmeste. Innimellom klarer jeg å fortrenge litt. Jeg planlegger og ser fremover. Så får jeg ny påminnelse om at fremtiden er veldig usikker. Angsten knytter seg. Jeg orker ikke dette. Det er grunnlag for angsten. Den kan være nyttig. Den gjør meg forberedt på å gjøre rette handlinger. Men den kan også gjøre meg handlingslammet.

Anonymkode: 99b26...919

Gjest Kanuttius
Skrevet

Hva er det angsten tar fra deg? Jeg får ikke helt tak i problemet her. Jeg skjønner at mange v dine nære har angst men påvirker det deg? Hvordan ?

Skrevet
4 minutter siden, BamseLiten skrev:

Jeg skjønner at mange v dine nære har angst men påvirker det deg? 

Tror nok det dreier seg om (alvorlig) somatisk sykdom.

Anonymkode: 4cc30...232

Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tror nok det dreier seg om (alvorlig) somatisk sykdom.

Anonymkode: 4cc30...232

Det stemmer. Det er alvorlige somatiske sykdommer.

Skrevet

Det er noen som har skrevet om akkurat det samme før og som fikk gode svar. Det er bare å søke det opp :) 

Anonymkode: bf05a...10c

Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er noen som har skrevet om akkurat det samme før og som fikk gode svar. Det er bare å søke det opp :) 

Anonymkode: bf05a...10c

Ok. Det nytter bare så lite med teori når angsten river.

Gjest Kanuttius
Skrevet

Å sånn sett. Det er tungt og man tar små skritt hver dag. Sørger for hvile hver dag og kanskje se om det finnes en pårørendegruppe å snakke med. Vi har hatt to giftige bistikk her, to hjerteinnleggelser og en hjerteoperasjon, en knust hånd som to år etter ikke har grodd..betennelser som krevde innleggelse og jeg holdt på å melde meg helt ut til slutt, lå i sykesenga helt kjørt og gråt og gråt. Celleprøven viste endringer for tredje gang og det var en kul på ene. Nyra som jeg måtte sjekke ut. Midt i dette døde min svoger på 17 mai. Korps og ambulanse kjempet om plassen gjennom byen. Helt j... må bare ta ett skritt av gangen 

Skrevet
På 10. oktober 2016 den 23.52, AnonymBruker skrev:

Det er mye alvorlig sykdom hos mine nærmeste. Innimellom klarer jeg å fortrenge litt. Jeg planlegger og ser fremover. Så får jeg ny påminnelse om at fremtiden er veldig usikker. Angsten knytter seg. Jeg orker ikke dette. Det er grunnlag for angsten. Den kan være nyttig. Den gjør meg forberedt på å gjøre rette handlinger. Men den kan også gjøre meg handlingslammet.

Du orker. Det er haugevis av mennesker som orker tilsvarende situasjoner hver eneste dag. Jeg skriver ikke det for å gi deg hverken dårlig samvittighet eller at det er noe trøst i det. Men vi orker. Vi er bygd for å tåle langt mer enn det til tider kjennes ut som om vi kan tåle.

Jeg har erfaring med alvorlig sykdom i familie. Utfallet i et tilfelle var døden. I det andre tilfellet ser det nå ut til at det kan gå bra. Jeg orket og jeg orker. Som deg har jeg til tider tenkt at dette klarer jeg ikke, dette går ikke. Men jeg har klart og det har gått. 

Anonymkode: 6a060...e68

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...