Gå til innhold

NHD bipolar lidelse

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan man stille diagnosen bipolar lidelse på bakgrunn av en hypoman episode og mange tilbakevendende depresjoner, eller må man være manisk fler ganger gjennom livet før diagnosen blir stilt? Bare nysgjerrig.  Det kan vel kanskje være så mangt. 

Anonymkode: 09673...1fd

Skrevet

Det holder med en (hypo)mani. 

Anonymkode: 8eb7e...51e

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Forrige svar er korrekt.  Det holder med en hypoman episode.

Skrevet

Takk for svar :-) 

Skrevet
3 timer siden, Nils Håvard Dahl, psykiater skrev:

Forrige svar er korrekt.  Det holder med en hypoman episode.

Hvis man i en utredning kan vise til syv depresjoner de siste fem årene og kanskje en hypoman episode for ni-ti år siden, tror jeg mange fagfolk ville vært tilbakeholdne med bp-diagnosen.

Skrevet

Jeg er under utredning , men har ikke hatt noen klare maniske episoder, men en hypoman episode utløst av medisiner. Mulig jeg hadde en til også utløst av samme medisiner , men det husker jeg ikke. Problemet er jo at for meg er det jo ikke noe plagsomt.  Det er jo nesten deilig. Det er nå det er ufattelig slitsomt. Å streve nedi denne gjørma av utmattelse og tristhet som jeg ikke greier komme meg ut av. hadde jeg enda greid holde meg på et plan av normalitet.  

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...