AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2016 Skrevet 11. oktober 2016 Kan man stille diagnosen bipolar lidelse på bakgrunn av en hypoman episode og mange tilbakevendende depresjoner, eller må man være manisk fler ganger gjennom livet før diagnosen blir stilt? Bare nysgjerrig. Det kan vel kanskje være så mangt. Anonymkode: 09673...1fd 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2016 Skrevet 11. oktober 2016 Det holder med en (hypo)mani. Anonymkode: 8eb7e...51e 1 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 11. oktober 2016 Skrevet 11. oktober 2016 Forrige svar er korrekt. Det holder med en hypoman episode. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2016 Skrevet 11. oktober 2016 Takk for svar :-) Anonymkode: 09673...1fd 0 Siter
Janus30 Skrevet 11. oktober 2016 Skrevet 11. oktober 2016 3 timer siden, Nils Håvard Dahl, psykiater skrev: Forrige svar er korrekt. Det holder med en hypoman episode. Hvis man i en utredning kan vise til syv depresjoner de siste fem årene og kanskje en hypoman episode for ni-ti år siden, tror jeg mange fagfolk ville vært tilbakeholdne med bp-diagnosen. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2016 Skrevet 11. oktober 2016 Jeg er under utredning , men har ikke hatt noen klare maniske episoder, men en hypoman episode utløst av medisiner. Mulig jeg hadde en til også utløst av samme medisiner , men det husker jeg ikke. Problemet er jo at for meg er det jo ikke noe plagsomt. Det er jo nesten deilig. Det er nå det er ufattelig slitsomt. Å streve nedi denne gjørma av utmattelse og tristhet som jeg ikke greier komme meg ut av. hadde jeg enda greid holde meg på et plan av normalitet. Anonymkode: 09673...1fd 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.