Gå til innhold

Antidepressiva til bp

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det dømt til å bare virke midlertidig? Kunne virkelig trengt et løft i tillegg til litium og abilify, :dette for å klare jobb/ha mindre sykt søvnbehov 

tenker fontex eller wellbutrin

kan ikke dette funke bra? Eller vil den gode effekten kun vare midlertidig ?

har bp1 og vil gjerne ut i jobbtiltak

Skrevet

Og vil gjerne greie fullføre det uten at det uutholdelige søvnbehovet ødelegger all vilje

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Du kan gjerne bruke AD over tid. Generelt: Ved BP1 skal en ikke bruke AD som monoterapi.

Skrevet

Ja tenkte sammen med lithium og abilify

hva gjør en mer opplagt ?

Skrevet

Hei Annkarin, 

Er det ikke etter en hard periode nå greit å få sovet litt ut? Du har jo nettopp hatt en mani og er sikkert veldig sliten?

Ville tenkt at Wellbutrin gir mer energi enn Fontex, men som du vet er det kjempeviktig at du ikke slurver med de andre medisinene dine. Fontex sitter veldig lenge i kroppen, og om du tar Fontex men bestemmer deg for å bråseponere alt annet (noe du jo gjør iblant) så har du fortsatt Fontex i blodet i lang tid, uten at du er beskyttet av Abilify og lithium. Da er du vel så å si garantert en ny mani.

Skrevet

Jeg tenkte på mine søvnige stabile perioder

Skrevet
  1. Jeg kjeder meg ihjel uten jobbtiltak 
  2. da drar jeg til syden og drikker og blir dårlig
  3. jeg sover meg ihjel i stabile perioder og klarer ikke jobbe

jeg trenger noe alla Ritalin for bipolare

Skrevet

Jeg har prøvd mange kombinasjoner av stemningsstabiliserende og AD. For meg ble Wellbutrin, som skal gi mer energi, en medisin som gjorde meg veldig deprimert, suicidal, og tappa for energi. Det ble heller ikke noe bedre når de økte dosen fra 150-300 mg, og enda verre igjen ble det når de byttet til cymbalta. Jeg leste også noe om at denne kombinasjonen (stemningsstabiliserende og AD) for noen er farlig(mtp suicidalitet osv). Men det gjelder ikke alle!! :) 

Anonymkode: f0450...4aa

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har prøvd mange kombinasjoner av stemningsstabiliserende og AD. For meg ble Wellbutrin, som skal gi mer energi, en medisin som gjorde meg veldig deprimert, suicidal, og tappa for energi. Det ble heller ikke noe bedre når de økte dosen fra 150-300 mg, og enda verre igjen ble det når de byttet til cymbalta. Jeg leste også noe om at denne kombinasjonen (stemningsstabiliserende og AD) for noen er farlig(mtp suicidalitet osv). Men det gjelder ikke alle!! :) 

Anonymkode: f0450...4aa

Fiere med erfaringer??!!

Skrevet

HvA slags medisiner tar bipolare som klarer jobbe? Mamma tok lithium, melleril og rohypnol 

bør jeg oppsøke hennes gamle psykiater? 

Skrevet

Jeg jobber ikke fullt. To kvelder i uka i tillegg til samtale 2 ganger i uka og psykiatrisk dagsenter. Tar kun litium.

Jeg har inntrykk av at psykiatere ikke jobber med to i samme familie..eller tar jeg feil? Pga interressekonflikt mener jeg...

Skrevet
Akkurat nå, deepharmony skrev:

Jeg jobber ikke fullt. To kvelder i uka i tillegg til samtale 2 ganger i uka og psykiatrisk dagsenter. Tar kun litium.

Jeg har inntrykk av at psykiatere ikke jobber med to i samme familie..eller tar jeg feil? Pga interressekonflikt mener jeg...

Mamma er død men søkte på nett , hennes beh er bare psykolog 

Skrevet
2 minutter siden, deepharmony skrev:

:( Det går jo an å prøve..?

Jeg spurte en ansatt her jeg er innlagt og han sier hun er svært gammel nå :(

Skrevet

Kanskje jeg kan få medisin mot narkolepsi?

Skrevet
Akkurat nå, deepharmony skrev:

Hvorfor medisin mot narkolepsi?

Søvnbehovet mitt er det dobbelte av andres og da fungerer jeg ikke i jobb

Skrevet

ok. Det er kjedelig...har du bedt om å bli utredet for dette? narkolepsi?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...