Gå til innhold

Relasjonskompetanse

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan terapi gjøre en i stand til å ha nære relasjoner? Problemene knytter seg vel til angst, matproblematikk og litt uheldige personlighetstrekk. Er det mest i relasjoner en kan øve på dette, eller er dette noe man kan jobbe med i terapi og gjennom å tenke gjennom det vi snakker om og gjøre hjemmeoppgaver. Jeg tenker nok at dette egentlig er noe jeg ønsker. Jeg vet at det er langt unna, og mye jobb før jeg kan komme dit, og akkurat nå har jeg nok ikke noe særlig å bidra med i forhold til en annen person, men jeg håper å kunne jobbe mot å komme dit på sikt.

Skrevet

Dette kan du jobbe med i terapien. Har selv gjort det og lykkes med det.

Anonymkode: 25d4f...64b

Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette kan du jobbe med i terapien. Har selv gjort det og lykkes med det.

Anonymkode: 25d4f...64b

Det er litt skummelt å innrømme at det er noe jeg vil, men det er nok en realitet. Takk, det er godt å høre at noen har lykkes med å jobbe med dette i terapi :)

Skrevet
1 time siden, umakenverdt skrev:

Kan terapi gjøre en i stand til å ha nære relasjoner? Problemene knytter seg vel til angst, matproblematikk og litt uheldige personlighetstrekk. Er det mest i relasjoner en kan øve på dette, eller er dette noe man kan jobbe med i terapi og gjennom å tenke gjennom det vi snakker om og gjøre hjemmeoppgaver. Jeg tenker nok at dette egentlig er noe jeg ønsker. Jeg vet at det er langt unna, og mye jobb før jeg kan komme dit, og akkurat nå har jeg nok ikke noe særlig å bidra med i forhold til en annen person, men jeg håper å kunne jobbe mot å komme dit på sikt.

Det kan man! Psykologen min sier ofte at jeg kan få lov til å øve meg på h*n! 

Anonymkode: 49eb9...6d5

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det kan man! Psykologen min sier ofte at jeg kan få lov til å øve meg på h*n! 

Anonymkode: 49eb9...6d5

Ok, opplever du at det hjelper deg til i større grad å være i stand til å utvikle/stå i nære relasjoner?

Skrevet
På 13.10.2016 den 2.35, BamseLiten skrev:

Hvem øver dere sammen med da? 

Jeg må innrømme at jeg ikke helt forstår dette spørsmålet...? Det er vanskelig å vite hva slags øving og med hvem som hjelper på dette problemet synes jeg...Men jeg har inntrykk av at flere opplever at dette er noe som kan jobbes med i terapien med behandler.

Gjest Kanuttius
Skrevet
3 timer siden, umakenverdt skrev:

Jeg må innrømme at jeg ikke helt forstår dette spørsmålet...? Det er vanskelig å vite hva slags øving og med hvem som hjelper på dette problemet synes jeg...Men jeg har inntrykk av at flere opplever at dette er noe som kan jobbes med i terapien med behandler.

Takk da Fikk jeg det svaret jeg lurte på ❤️

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...