Gå til innhold

Hjelp meg å tenke rasjonelt her.

Anbefalte innlegg

Skrevet

"Nesten" skyter ikke presten av hesten.

Skulle jeg gått rundt og vært redd alle som nesten/kan gjøre noe, hadde jeg blitt gal.

Anonymkode: cfb37...bfc

• Svar 54
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• AnonymBruker

40

• Kayia

8

• Nicklusheletida

3

• ISW

2

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg forstår deg, har selv erfaring. Skjønner at du er redd han. Men det er som andre sier; du må søke profesjonell hjelp til å takle angsten din. For ja, det er angst. Sjansnw for at han kommer til å gjøre deg noe er minimal. Han er ikke følelsesmessig engasjert i deg lenger, og dermed er han heller ikke farlig for deg jente. Men hvis du fortsetter å jkke la han være i fred kan han til slutt bli farlig for deg, så du bør stoppe umiddelbart.  

Anonymkode: d9308...6bb

Ja jeg hører hva du sier. Jeg er enig med alle her inne at jeg bør ikke være redd han nå. Eneste problemet er at jeg har sett hva han er stand til og det skremmer meg. Spesielt nå når han gikk over streken og skadet/slo en kvinne. Og at jeg og han hadde kontakt og han tok kontakt selv senest for en måned siden for å "advare" meg. Så hvis eksen hans kontakter meg så vet jeg ikke hva jeg skal gjøre.  

Anonymkode: f184c...794

Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja jeg hører hva du sier. Jeg er enig med alle her inne at jeg bør ikke være redd han nå. Eneste problemet er at jeg har sett hva han er stand til og det skremmer meg. Spesielt nå når han gikk over streken og skadet/slo en kvinne. Og at jeg og han hadde kontakt og han tok kontakt selv senest for en måned siden for å "advare" meg. Så hvis eksen hans kontakter meg så vet jeg ikke hva jeg skal gjøre.  

Hvis eksen tar kontakt kontakter du politiet. 

Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hans fremtidige kjærester har kanskje noe å frykte i og med som han er, men ikke du. Svar dem begge ved evnt henvendelse at du ikke ønsker å involveres i dette og gå videre i livet ditt.

Jeg kan forstå at du tenker tanken på at han potensielt er farlig. Men slik jeg leser det du skriver då har han utøvd vold i de forhold han har vært i. Derfor er det viktig at du ikke involverer deg i han på noe vis, hverken som venn eller kjæreste. Avvis han på en hyggelig måte.

Anonymkode: 9f89e...e2b

Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis eksen tar kontakt kontakter du politiet. 

Uansett hva han skriver?

Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hans fremtidige kjærester har kanskje noe å frykte i og med som han er, men ikke du. Svar dem begge ved evnt henvendelse at du ikke ønsker å involveres i dette og gå videre i livet ditt.

Jeg kan forstå at du tenker tanken på at han potensielt er farlig. Men slik jeg leser det du skriver då har han utøvd vold i de forhold han har vært i. Derfor er det viktig at du ikke involverer deg i han på noe vis, hverken som venn eller kjæreste. Avvis han på en hyggelig måte.

Anonymkode: 9f89e...e2b

Det er jo logisk at jeg bør være utenfor fare for fremtidig vold av han. Har ikke tenkt å ta kontakt med han på noen måter og har blokkert han. Så han får ikke kontakt med meg. Så da får vi håpe at han gir seg når han ser jeg ikke vil svare. Og at han ikke begynner å kontakte andre som for eksempel familien min for å komme i kontakt med meg. 

Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Uansett hva han skriver?

Bruk hodet!

Anonymkode: 8359e...42c

Skrevet

Jeg forstår ikke hvorfor enkelte mener JEG bør la mannen være i fred. Jeg har ikke plaget han på noen måter jeg. Tar ikke kontakt med han heller. Det er nemlig han som gjør det. Jeg lot mannen være i fred lenge jeg, ett år etterpå skriver han melding selv. Så det er egentlig han som bør la meg være i fred da. Og ikke innvolvere meg i noe drama med hans nåværende kjærester. så hvis han ikke tenkte på meg i det hele tatt, hvorfor skal han da skrive meldinger til meg? Det at han skrev for en måned siden betyr jo at han fortsatt tenker på meg. Og det forstår jeg ikke hvorfor han gjør.

takk for svar alle sammen. 

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg forstår ikke hvorfor enkelte mener JEG bør la mannen være i fred. Jeg har ikke plaget han på noen måter jeg. Tar ikke kontakt med han heller. Det er nemlig han som gjør det. Jeg lot mannen være i fred lenge jeg, ett år etterpå skriver han melding selv. Så det er egentlig han som bør la meg være i fred da. Og ikke innvolvere meg i noe drama med hans nåværende kjærester. så hvis han ikke tenkte på meg i det hele tatt, hvorfor skal han da skrive meldinger til meg? Det at han skrev for en måned siden betyr jo at han fortsatt tenker på meg. Og det forstår jeg ikke hvorfor han gjør.

Du har selv skrevet (tidligere) at du har tatt kontakt med han.

Skrevet

Føler meg skikkelig unormal når det gjelder denne saken.  Men hører jo at dere vil ikke vært redd hvis det var dere som var i denne situasjonen, det er litt godt å vite. Forstår ikke hvorfor jeg "føler" at han vil meg noe vondt. Det er som om jeg går med en dårlig magefølelse hele tiden. Jeg må bare leve livet mitt og håpe på at han holder seg unna meg iallfall. Og håper på at han er ikke engasjert i meg på noen måter til at han kan finne på å skade meg i fremtiden. 

Skrevet

Jeg forstår hvorfor jeg er redd han, men jeg forstår ikke hvorfor jeg tror han fortsatt er farlig selv om jeg er ute av livet hans for lengst. Som om jeg har gjort han noe. Som om han bare venter på et perfekt tidspunkt for å slå til. 

Jeg spør meg selv "hvorfor skulle han"? Han har sikkert flere han vil ta før meg om han eventuelt skulle ta noen. 

Eller vil han ta meg bare fordi? Bare fordi jeg er svak og lett offer for han kanskje? Jeg har jo på en måte blitt hans offer. Med tanke på voldtektene rett før bruddet, men slo meg gjorde han aldri. 

Nicklusheletida
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Han er sikkert bare nysgjerrig. Lurer på hvordan det går med deg. Jeg hadde også en jeg fikk melding fra på facebook fra tid til annen. Så lenge jeg svarer at jeg har det kjempebra med nye kjæresten ble det lite interessant å snakke med meg og det gikk lenger og lenger tid mellom hver melding og nå tror jeg det har tatt helt slutt.

Min metode var å svare kort, men høflig, samt gi inntrykk av ( noe som er sant ) at jeg hadde det kjempebra. 

Du har ikke noe å frykte, men du må sørge for at du ikke holder han varm når du svarer. 

Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er en dårlig ide å skrive som anonym bruker om dette tema. Denne typen problemstillinger har florert på DOL de siste månedene, og det er nok mange (inkludert meg selv) som blander sammen trådene.

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg forstår hvorfor jeg er redd han, men jeg forstår ikke hvorfor jeg tror han fortsatt er farlig selv om jeg er ute av livet hans for lengst. Som om jeg har gjort han noe. Som om han bare venter på et perfekt tidspunkt for å slå til. 

Jeg spør meg selv "hvorfor skulle han"? Han har sikkert flere han vil ta før meg om han eventuelt skulle ta noen. 

Eller vil han ta meg bare fordi? Bare fordi jeg er svak og lett offer for han kanskje? Jeg har jo på en måte blitt hans offer. Med tanke på voldtektene rett før bruddet, men slo meg gjorde han aldri. 

Det er antakeligvis fordi du ikke har full kontroll. 

Skrevet

Det virker kanskje litt rart for utenforstående, men jeg har vært redd denne mannen hele vårt samliv selv om volden var bare psykisk til å begynne med. Så merket jeg tendenser på fylla som senere utviklet seg til voldtekter. Jeg sluttet ikke være redd han etter at jeg flyttet fra han heller. Var redd han ville ta hevn for at jeg stakk osv. Kanskje er jeg redd han vil ta hevn fremdeles, selv om han har hatt andre damer i mellomtiden. Jeg må slutte å engasjere meg hva som skjer i livet hans. Men på den måten har oversikt hva han driver med og "der ligger svaret på om han er farlig for meg". Jeg velger å tro det iallfall. Men alt jeg gjør virker ulogisk. Jeg kontrollerer hans Facebook aktivitet fordi jeg er redd, i håp om å finne et svar på at han ikke er farlig. Og jeg har hatt kontakt med han fordi jeg hadde da kontroll på hva han foretok seg. Ut i fra samtale jeg og han hadde, virket det ikke som han er sint for noe. På meg iallfall. Men livet hans var ustabilt på mange måter, hvor det var rus med i bilde og hele pakken. Jeg ville avslutte kontakten, avsluttet samtalen ofte med å si "lykke til" osv. I håp om at han skulle forstå at jeg er ferdig med han. Det går en liten stund så skriver han igjen. Og da er jeg svak, samtidig som jeg ser på det som en fin mulighet å få kontroll igjen. Jeg er kanskje helt på bærtur og ikke helt frisk i toppen, men jeg vil være normal og leve et normalt liv. Uten å tenke "hva hvis han" .... 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...