Gå til innhold

alt er svart

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg er så sliten og lei. nå har jeg vært syk i over ti år. Fikk endelig en diagnose i fjor, eupf. Får hjelp fra dps og syns det hjelper - når jeg er der. Føler meg så alene om alt, mislykkes i alt. Har ikke jobb, faila på skolen, og nav vil ikke hjelpe meg. Jeg er jo "bare" 25år, skulle tro dem var interessert i å hjelpe meg. Dps prøver så godt dem kan men alt går bare rett til helvete. Fungerer ikke i jobb rett og slett. Hadde 40 dager fravær fra skolen det året jeg gikk. Og nav bare avslår alt jeg spør om. Hva kan jeg gjøre? Hater livet mitt akkurat nå.

Beklager, trenger egentlig bare å lufte hodet..

Anonymkode: 7b77a...6e3

Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

jeg er så sliten og lei. nå har jeg vært syk i over ti år. Fikk endelig en diagnose i fjor, eupf. Får hjelp fra dps og syns det hjelper - når jeg er der. Føler meg så alene om alt, mislykkes i alt. Har ikke jobb, faila på skolen, og nav vil ikke hjelpe meg. Jeg er jo "bare" 25år, skulle tro dem var interessert i å hjelpe meg. Dps prøver så godt dem kan men alt går bare rett til helvete. Fungerer ikke i jobb rett og slett. Hadde 40 dager fravær fra skolen det året jeg gikk. Og nav bare avslår alt jeg spør om. Hva kan jeg gjøre? Hater livet mitt akkurat nå.

Beklager, trenger egentlig bare å lufte hodet..

Hva lever du av da?

Anonymkode: 9ef8e...105

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva lever du av da?

Samboeren min. Som må jobbe seg i hjel for at vi skal få det til å gå rundt..

Gjest Kanuttius
Skrevet

Men du skl jo ha hjelp fra nav du og. Dps, fastlege og din samboer kan sammen med deg kreve ett møte med nav.

Skrevet

Ja og det har vi vært på. Men så fort jeg er ute av døra, så avslår de søknadene mine. Dps er frustrert som f, virker ikke som om nav gidder å lese søknaden engang. Jeg gir snart opp. Som om det ikke er tungt nok fra før, så skal jeg slite med de i tillegg. Jeg orker ikke mer

Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Samboeren min. Som må jobbe seg i hjel for at vi skal få det til å gå rundt..

Du må passe på å søke arbeidsavklaringspenger før du fyller 26 år. Om du venter, så kan det hende de avslår ung uflr, som du helt klart har rett til med den diagnosen og de problemene du skriver (ingen funksjonsevne). Ellers vil nav bruke mot deg at du ikke var i systemet før den dagen du eventuelt trenger uflretrygd, og da må du leve på minstesatsen. Det beste er selvsagt om du fpr hjelp til å fungere bedre, for en jobb betyr utrolig mye for selvrespekten og utviklingen til de fleste. Men da må du først inn i navsystemet og i dps. De kan hjelpe deg med dette. 

dps bør kunne veilede deg, de har ofte en sosionom du kan snakke med. En annen avdeling jeg kan anbefale er avdeling for personlighetspsykiatri på Oslo universitetssykehus. De spesialiserer seg på eupf og å hjelpe unge mennesker helhetlig.

Anonymkode: 5f266...d4f

Skrevet

Ung ufør skulle det stått. 

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja og det har vi vært på. Men så fort jeg er ute av døra, så avslår de søknadene mine.

Da må du få legen til å skrive bedre dokumentasjon.

Anonymkode: a3539...db3

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du må passe på å søke arbeidsavklaringspenger før du fyller 26 år. Om du venter, så kan det hende de avslår ung uflr, som du helt klart har rett til med den diagnosen og de problemene du skriver (ingen funksjonsevne). Ellers vil nav bruke mot deg at du ikke var i systemet før den dagen du eventuelt trenger uflretrygd, og da må du leve på minstesatsen. Det beste er selvsagt om du fpr hjelp til å fungere bedre, for en jobb betyr utrolig mye for selvrespekten og utviklingen til de fleste. Men da må du først inn i navsystemet og i dps. De kan hjelpe deg med dette. 

dps bør kunne veilede deg, de har ofte en sosionom du kan snakke med. En annen avdeling jeg kan anbefale er avdeling for personlighetspsykiatri på Oslo universitetssykehus. De spesialiserer seg på eupf og å hjelpe unge mennesker helhetlig.

Takk for svaret ditt. Ja , nå har jeg søkt aap tre ganger, først på egen hånd og så en gang ved hjelp av lege oh psykolog og nå en siste gang ved hjelp fra sosionomen på Dps. Likevel så får jeg avslag.. klarer ikke se fremover lenger, ingen vil ha en selvskadende arbeidstaker. Dét er helt klart tydelig. At det skulle være så vanskelig forstår jeg ikke. Jeg hater nav. Nav er ikke for de som virkeligvirkelig trenger de. Kjenner flere som har "sosial angst" og får aap, også ler de fordi de egentlig ikke bare gidder å jobbe, mens vi som trenger hjelp må kjempe med nebb og klør for rettighetene våre

Skrevet

Skremmende hvordan NAV er. Det burde da virkelig holde at lege og psykolog sier du ikke kan jobbe. Hva begrunner de avslaget med? Har du forsøkt å klage på vedtaket eller har du latt det være og søkt på nytt senere?

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svaret ditt. Ja , nå har jeg søkt aap tre ganger, først på egen hånd og så en gang ved hjelp av lege oh psykolog og nå en siste gang ved hjelp fra sosionomen på Dps. Likevel så får jeg avslag.. klarer ikke se fremover lenger, ingen vil ha en selvskadende arbeidstaker. Dét er helt klart tydelig. At det skulle være så vanskelig forstår jeg ikke. Jeg hater nav. Nav er ikke for de som virkeligvirkelig trenger de. Kjenner flere som har "sosial angst" og får aap, også ler de fordi de egentlig ikke bare gidder å jobbe, mens vi som trenger hjelp må kjempe med nebb og klør for rettighetene våre

Høres merkelig ut. Hva er begrunnelsen?

Anonymkode: a3539...db3

Skrevet (endret)

Dps el fastlegen må be om et møte med NAV. Det skal jo ikke være sånn du har det nå. 

Endret av cilie
Skrevet

I avslaget står det at nav vurderer min situasjon til at jeg kan jobbe hvis jeg får hjelp til å finne en jobb. Ble tilbudt jobbsøkerkurs men det hjelper jo ikke når jeg ikke kan møte opp til de engang.. legen min er ubrukelig så ho driter vi i. Satser på psykologen og psykiatern min... vi har akkurat fått enda et avslag også på klagen så nå orker jeg ikke mer... at det skal være så vanskelig!! De mener også at vi kan selge hus og bil pga jeg ikke har jobb hvis det er penger jeg trenger. De forstår virkelig ikke hvordan verden fungerer. Som om det er billigere for oss å leie enn å eie.

Skrevet

Onkelen min sa en gang at NAV står for: Norways Agonizing Vermin. (Norges pinefulle skadedyr). Det er nok noe sannhet i det...

Anonymkode: 1e2ea...6e2

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Onkelen min sa en gang at NAV står for: Norways Agonizing Vermin. (Norges pinefulle skadedyr). Det er nok noe sannhet i det...

Ja den var fin! Nav er ikke for de som trenger de i allefall.

Skrevet

Jeg kjenner bare på meg at nav ikke er rette instansen til å vurdere om noen kan jobbe eller ikke. De har sine egne leger, som tar vurderinger ut i fra det en bruker sine leger sier, men jeg føler at det er noe som ikke helt fungerer likevel...har selv god erfaring med nav siste 3-4 årene, men har også hatt en fullt oppegående saksbehandler lokalt. Tror nok det har mye å si også. 

Skrevet

Syns i allefall det ikke er rettferdig at en lege på nav kan vurdere at jeg er i stand til å jobbe, når personen aldri har møtt meg engang.

Skrevet

Nei, det er ikke rettferdig. Det er rett og slett en elendig ordning av nav...

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Syns i allefall det ikke er rettferdig at en lege på nav kan vurdere at jeg er i stand til å jobbe, når personen aldri har møtt meg engang.

Du får kreve et møte hos nav med psykologen.

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Du får kreve et møte hos nav med psykologen.

Blir de med på sånt? Kan jeg be han om det? Regner med at de slutter å bry seg når timen er over..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...