AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2016 Skrevet 12. oktober 2016 Det gjelder sønnen som jeg har skrevet en del om de siste par årene. Fremgangen fortsetter og det selv uten medisiner denne gangen. Nå har det gått flere uker siden han sluttet brått på Cipralex, så nå kan jeg vel begynne å puste ut og tro at det skal gå bra denne gangen. Mye positivt som skjer med han , men hva er dette som han har hatt i lengre tid både som medisinert og umedisinert. Det er nesten umulig og ha en samtale enkelte ganger. Det tar to minutter før han svarer. Han faller ut, må hente han inn igjen og det er slitsomt. Andre dager er han lettere å prate med. Og han er fortsatt følsom og grubler på fortid og fremtid. Menneskene rundt seg. Bekymrer seg. Kan det komme av at han opplevde skilsmissen som er traume ? Etter hva jeg har skjønt er skilsmissen noe han og psykologen snakker om og det var en veldig turbulent tid. Jeg fylttet ut og inn 2 ganger i løpet at halvannet år. Humøret bedrer seg altså. Mer motivert med lesingen, men det at han forsvinner, hva er det ? Vil det gå over ? Anonymkode: 824b5...995 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2016 Skrevet 12. oktober 2016 Det kan komme av depresjon. Anonymkode: deba0...66a 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2016 Skrevet 12. oktober 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det kan komme av depresjon. Anonymkode: deba0...66a Ok, ja det tar vel tid dette. Den var jo ganske alvorlig da den startet, slik jeg oppfattet det. Håper han blir helt frisk igjen. Anonymkode: 824b5...995 0 Siter
Nicklusheletida Skrevet 12. oktober 2016 Skrevet 12. oktober 2016 58 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det kan komme av depresjon. Anonymkode: deba0...66a 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2016 Skrevet 12. oktober 2016 58 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det kan komme av depresjon. Anonymkode: deba0...66a Han sier nå at det ikke har noe med skilsmissen å gjøre, men at det absolutt verste som har skjedd han i livet var når året på folkehøyskolen var over og å komme tilbake til Oslo. Det var en.enorm nedtur fordi han hadde det så fantastisk ute i naturen. Ja ja, det er vanskelig å forstå at man kan bli så syk av det. Anonymkode: 824b5...995 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2016 Skrevet 12. oktober 2016 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Han sier nå at det ikke har noe med skilsmissen å gjøre, men at det absolutt verste som har skjedd han i livet var når året på folkehøyskolen var over og å komme tilbake til Oslo. Det var en.enorm nedtur fordi han hadde det så fantastisk ute i naturen. Ja ja, det er vanskelig å forstå at man kan bli så syk av det. Anonymkode: 824b5...995 Som NHD har skrevet før: på seg selv kjenner en ingen andre. selv om det er uforståelig for deg at man kan bli så syk av det, eller at du selv ikke ville blitt så syk av noe sånt så betyr ikke det at det andre ikke vil bli syk av det eller at andre også burde tåle det. Ingen er like og reagerer likt på ting. Noe som oppleves som en bagatell for deg kan oppleves som ille for andre uten at verken det ene eller andre er "riktig". Men du har blitt mye bedre på det Anonymkode: deba0...66a 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2016 Skrevet 12. oktober 2016 40 minutter siden, AnonymBruker skrev: Som NHD har skrevet før: på seg selv kjenner en ingen andre. selv om det er uforståelig for deg at man kan bli så syk av det, eller at du selv ikke ville blitt så syk av noe sånt så betyr ikke det at det andre ikke vil bli syk av det eller at andre også burde tåle det. Ingen er like og reagerer likt på ting. Noe som oppleves som en bagatell for deg kan oppleves som ille for andre uten at verken det ene eller andre er "riktig". Men du har blitt mye bedre på det Anonymkode: deba0...66a Forstår det Han prater fortsatt så mye om folkehøgskolen, alle opplevelsene og det gode miljøet, så jeg forstår at dette året må ha betydd noe helt spesielt for han. Det viktigste nå er at det går fremover selv om det har tatt tid. Anonymkode: 824b5...995 0 Siter
stjernestøv Skrevet 13. oktober 2016 Skrevet 13. oktober 2016 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Han sier nå at det ikke har noe med skilsmissen å gjøre, men at det absolutt verste som har skjedd han i livet var når året på folkehøyskolen var over og å komme tilbake til Oslo. Det var en.enorm nedtur fordi han hadde det så fantastisk ute i naturen. Ja ja, det er vanskelig å forstå at man kan bli så syk av det. Anonymkode: 824b5...995 Jeg syns det er lett å forstå. Mye bedre å være i naturen og med gode energier, enn i Oslo gryta som er kaotisk. 0 Siter
Annkarin Skrevet 13. oktober 2016 Skrevet 13. oktober 2016 3 timer siden, stjernestøv skrev: Jeg syns det er lett å forstå. Mye bedre å være i naturen og med gode energier, enn i Oslo gryta som er kaotisk. kanskje det er noe med det? jeg var stabil i ganske mange år, til jeg flyttet til oslo og alt gikk lukt åt helvete. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 13. oktober 2016 Skrevet 13. oktober 2016 13 minutter siden, Annkarin skrev: kanskje det er noe med det? jeg var stabil i ganske mange år, til jeg flyttet til oslo og alt gikk lukt åt helvete. Ja det er for mye kaos der for folk som sliter psykisk, de er ofte sensitive. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2016 Skrevet 13. oktober 2016 5 timer siden, stjernestøv skrev: Ja det er for mye kaos der for folk som sliter psykisk, de er ofte sensitive. Han har bodd der hele livet uten å slite. Men han har alltid vært en stille og rolig gutt og har holdt seg til den faste guttegjengen som han har kjent i flere år. Han er med dem på fest hvis det skal være fest hjemme hos en av de, men ytterst skjelden han gidder være med ut på byen. Nå har han akkurat kommet hjem fra ei hytte han har vært på mutters alene langt inn i svarte skauen som farmora eier. Der har han gått tur, løst matteoppgaver ( han driver å tar opp fag fordi han var mer hjemme enn på skolen det siste året ) funnet seg fiskevann og fisket alene . Han påstår han har storkost seg. Tror han er en type som bør bosette seg utenfor Oslo en gang i fremtiden ja. Det sa psykologen hans til meg også. Det var fordi han traff likesinnede på naturlinja at det var slik nedtur å komme hjem, sier hun. Anonymkode: 824b5...995 0 Siter
stjernestøv Skrevet 13. oktober 2016 Skrevet 13. oktober 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Han har bodd der hele livet uten å slite. Men han har alltid vært en stille og rolig gutt og har holdt seg til den faste guttegjengen som han har kjent i flere år. Han er med dem på fest hvis det skal være fest hjemme hos en av de, men ytterst skjelden han gidder være med ut på byen. Nå har han akkurat kommet hjem fra ei hytte han har vært på mutters alene langt inn i svarte skauen som farmora eier. Der har han gått tur, løst matteoppgaver ( han driver å tar opp fag fordi han var mer hjemme enn på skolen det siste året ) funnet seg fiskevann og fisket alene . Han påstår han har storkost seg. Tror han er en type som bør bosette seg utenfor Oslo en gang i fremtiden ja. Det sa psykologen hans til meg også. Det var fordi han traff likesinnede på naturlinja at det var slik nedtur å komme hjem, sier hun. Anonymkode: 824b5...995 Nei men noen får problemer...psykisk senere i livet, da blir byen kaotisk. Forstår godt at han storkoste seg på hytta, der er det ro og fred 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2016 Skrevet 13. oktober 2016 Hvis du googler "hypersensitivitet" så kanskje det kan hjelpe både deg og han til å forstå ? Noen av oss er fra naturen av skapt slik at sansene er "overfølsomme". Det er helt naturlig, og går fint an å leve med, hvis man bare aksepterer og innretter seg etter det. Anonymkode: b66f4...019 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2016 Skrevet 13. oktober 2016 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis du googler "hypersensitivitet" så kanskje det kan hjelpe både deg og han til å forstå ? Noen av oss er fra naturen av skapt slik at sansene er "overfølsomme". Det er helt naturlig, og går fint an å leve med, hvis man bare aksepterer og innretter seg etter det. Anonymkode: b66f4...019 Ja, det har jo blitt så populært å være det nå Tror jeg nøyer meg med stille, rolig og beskjeden jeg Mer glad i friluftslivet enn bylivet, rett og slett . Anonymkode: 824b5...995 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.