Gå til innhold

Tror dere på. Johaug?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er ikke dette rart. Lege med 30-års erfaring innen idrett som ikke er oppmerksom på virkestoff. Så snodig.

Han hadde garantert hørt om hu øst Tyskland dama som skiftet kjønn etter omfattende doping med bla. Dette stoffet. Var en dokumentar om det på NRK for non år siden. 

Skrevet
1 minutt siden, Fortsatthåp skrev:

Er ikke dette rart. Lege med 30-års erfaring innen idrett som ikke er oppmerksom på virkestoff. Så snodig.

Han hadde garantert hørt om hu øst Tyskland dama som skiftet kjønn etter omfattende doping med bla. Dette stoffet. Var en dokumentar om det på NRK for non år siden. 

Her er det noe lurifaks.

Anonymkode: 3a7ca...d45

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Ja, jeg tror på Johaug.

Skrevet

Jeg har vondt av Johaug.

Anonymkode: 01af8...7db

Skrevet

Håper hun får bevist sin uskyld best mulig på noe vis. alle medier blir å fråtse i drama en stund nå.

Skrevet

Etter det jeg har lest er det ett lite virksomt "dopingmiddel".

Jeg har utover det ikke noen mening.

Skrevet

Tror Johaug ble lurt men jeg tror det kan være noe lurings med den legen, umulig å vite sikkert da så blir jo bare spekulasjoner

Anonymkode: aaaf8...3a4

Skrevet
34 minutter siden, Fortsatthåp skrev:

Denne gangen tror jeg faktisk på utøveren. Utøveren har helt riktig det juridiske ansvaret, men hun har da for pokker tatt ansvar når hun har spurt legen (eksperten på idrettsmedisin) om det er ulovlige stoffer i den salven hun får ham den sammen legen. 

Legen derimot er jeg utrolig lite imponert over, det er da virkelig ikke mulig å overse alle tegnene på at dette kunne føre til utslag på dopingtestene?!? Eller så han det, men valgte å ta sjansen? Ille uansett, og han gjorde det eneste riktige ved å trekke seg fra sin stilling umiddelbart. 

Jeg tror det er noe stort muffens i hele det store hjelpeapparatet rundt utøverne i norsk skisport, og jeg tror utøverne er uskyldige brikker i dette spillet.

Skrevet
29 minutter siden, Nils Håvard Dahl, psykiater skrev:

Ja, jeg tror på Johaug.

Som fagmann, hva synes du om legens fremgangsmåte her?

Skrevet
3 minutter siden, Bokormen123 skrev:

Som fagmann, hva synes du om legens fremgangsmåte her?

Jeg minnes et begrep fra "The Julekalender": Amatørnisse.

Skrevet

Problemet er att hadde dette vært en utenlandsk løper, så hadde norge /nordmenn dømt de nord og ned. Men hver gang det skjer med norske utøvere, så er det "uskyldig". Jeg sier ikke hun er skyldig, men sett utenfra?

Skrevet
6 minutter siden, Nils Håvard Dahl, psykiater skrev:

:D

Skrevet
3 minutter siden, Nils Håvard Dahl, psykiater skrev:

Jeg synes du skal være litt forsiktig med slike uttalelser offentlig. En kjenner fremdeles ikke hele historien. Alle kan gjøre feil! Det står respekt av at han legger seg langflat og innrømmer feilen han har gjort -OG attpåtil går av. Han tar på seg ALL skyld, og han er bare menneske han også, og som kan gjøre feil. 

Skrevet

Når du er lege på verdens beste landslag som har økonomiske ressurser som andre land bare kan drømme om, da skal all medisin sjekkes og dobbelsjekkes før den i det hele tatt kommer i nærheten av en utøver.

Skrevet

Ja, jeg tror på Johaug. Så vidt jeg har oppfattet, får man ikke noe prestasjonsfremmende effekt av en dash med slik salve, heller.

Og hun er ofte plaget med sår på leppa, det har jeg lagt merke til i mange år.

Skrevet
4 minutter siden, Nils Håvard Dahl, psykiater skrev:

Når du er lege på verdens beste landslag som har økonomiske ressurser som andre land bare kan drømme om, da skal all medisin sjekkes og dobbelsjekkes før den i det hele tatt kommer i nærheten av en utøver.

Han er fremdeles bare et menneske, ingen maskin. 

Du har sikkert gjort feil som lege du også. 

Skrevet

Alle leger gjør feil - også jeg. Det har jeg gjort flere ganger, og jeg kommer til å gjøre det igjen. Vi møter mange vanskelige saker der det ikke finnes en fasit, og der avgjørelser må tas på grunnlag av beste faglige skjønn.

Det finnes enkle saker og vanskelige saker. Dette er en enkel sak. Enten er medisinen tillatt, eller så er den ikke tillatt. Alle medisiner har generiske navn som er like over hele verden. Det kreves kun et nettsøk, så har en svaret. Jeg formoder at skiforbundet har prosedyrer på dette som løperne og det medisinske apparatet skal følge.

Skrevet

Ja, tror på Johaug. Gråt da jeg så pressekonferansen i dag.

Gjest Gargamel
Skrevet

Jeg tror henne fordi konsentrasjonen var så liten at den var forenelig med litt krem på leppene. Man går ikke fortere på ski av sånt.

Det er bare tragisk, men vi kan ikke ha egne regler for norske utøvere. Det er en liten vekker for alle som vil ha nådeløse regler og strengest mulig straff.

Skrevet
4 minutter siden, Dory skrev:

Ja, tror på Johaug. Gråt da jeg så pressekonferansen i dag.

Samme her. Men så naiv som jeg er så fikk jeg også vondt av legen. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...