Gå til innhold

Tror dere på. Johaug?

Anbefalte innlegg

Skrevet
11 minutter siden, Dory skrev:

Ja, tror på Johaug. Gråt da jeg så pressekonferansen i dag.

Jeg gråter meget sjelden, men da jeg så Johaug så begynte jeg også å gråte. Stakkars jente.

Ja, jeg tror på Johaug

Skrevet

Jeg tror på Johaug, og synes det er ufattelig at en landslagslege ikke sjekket produktet nøyere før han ga det til henne, og til og med forsikret (om dette er sant) at produktet var lovlig.

Når det er sagt er det klart utøver har og må ta ansvaret og konsekvensene.

Skrevet
3 minutter siden, Xtra skrev:

Jeg tror på Johaug, og synes det er ufattelig at en landslagslege ikke sjekket produktet nøyere før han ga det til henne, og til og med forsikret (om dette er sant) at produktet var lovlig.

Det kan være årsaker til at han ikke sjekket som vi foreløpig ikke kjenner. Han begynte selv å si noe om det, men han ville ikke gå nærmere inn på det. Uansett tar han ansvar for feilen han har gjort, han tar på seg all skyld og han fratrer sin stilling. Jeg synes denne tråden viser hvor urettferdig og dømmende vi kan være. Vi kan i hvertfall vente med å dømme til vi kjenner HELE historien. 

Anonymkode: 01af8...7db

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det kan være årsaker til at han ikke sjekket som vi foreløpig ikke kjenner. Han begynte selv å si noe om det, men han ville ikke gå nærmere inn på det. Uansett tar han ansvar for feilen han har gjort, han tar på seg all skyld og han fratrer sin stilling. Jeg synes denne tråden viser hvor urettferdig og dømmende vi kan være. Vi kan i hvertfall vente med å dømme til vi kjenner HELE historien. 

Forsåvidt enig at man bør kjenne hele historien før man dømmer, men jeg synes foreløpig denne saken er temmelig klar. Lege med 30 års erfaring innen idretten som ikke tenker at et virkestoff som slutter på "-bol" kan være betenkelig? Høyst merkverdig.

Gjest franklyscarlet
Skrevet

Jeg tror på Johaug. Tenker at det som har skjedd har skjedd på grunn av naivitet og unøyaktighet. Huff, fikk så vondt av henne...
Synes dette blir blåst opp noe voldsomt (selvfølgelig). Stakkars. Håper det blir fort glemt. 

Skrevet
2 minutter siden, franklyscarlet skrev:

Jeg tror på Johaug. Tenker at det som har skjedd har skjedd på grunn av naivitet og unøyaktighet. Huff, fikk så vondt av henne...
Synes dette blir blåst opp noe voldsomt (selvfølgelig). Stakkars. Håper det blir fort glemt. 

Hadde dette vært en idrettsutøver fra Øst-Tyskland hadde alle ment hun var skyldig i doping.

Anonymkode: 3a7ca...d45

Skrevet
33 minutter siden, Xtra skrev:

Forsåvidt enig at man bør kjenne hele historien før man dømmer, men jeg synes foreløpig denne saken er temmelig klar. Lege med 30 års erfaring innen idretten som ikke tenker at et virkestoff som slutter på "-bol" kan være betenkelig? Høyst merkverdig.

Saken er fortsatt under etterforskning. 

Nicklusheletida
Skrevet (endret)
2 timer siden, Nils Håvard Dahl, psykiater skrev:

Ja, jeg tror på Johaug.

Jeg også. En utilgivelig feil av idrettslegen. Alle kan gjøre en feil, men en slik feil gjør man bare ikke. Må være forferdelig bittert at en idrettslege skal ødelegge karieren og omdømme etter å ha trent beinhardt år etter år for å bli best. Stakkars jente ! 

Endret av Nicklusheletida
Nicklusheletida
Skrevet
59 minutter siden, emilie321 skrev:

Jeg gråter meget sjelden, men da jeg så Johaug så begynte jeg også å gråte. Stakkars jente.

Ja, jeg tror på Johaug

Jeg også. Satt på jobben og gråt. Pinlig :)

Nicklusheletida
Skrevet
50 minutter siden, Xtra skrev:

Hun tok ansvar. Hun spurte legen om det sto på dopinglista. Det var legen som ikke gjorde jobben sin.

Skrevet

Noen burdte ta et kontrollforsøk med feks. 2xdose hun brukte også vente like lang tid som hun gjorde før hun ga prøven.

Skrevet (endret)

Ja, jeg tror på Johaug. Hvorfor i alle dager skulle hun skrive opp salven på listen (hun leverte) over medikamenter hun hadde brukt de siste syv dagene)? Dessuten var det vel snakk om så små mengder funnet i urinen at det utelukkende er fra denne salven stoffet stammer fra. Når det er sagt synes jeg det er litt rart at hverken legen eller Johaug har sett symbolet (rød ring med kryss over hvor det står doping i ringen) som er på både pakken og tuben. Men jeg tror hun snakker sant.

Endret av Hed22
Skrevet
14 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Jeg også. En utilgivelig feil av idrettslegen. Alle kan gjøre en feil, men en slik feil gjør man bare ikke. Må være forferdelig bittert at en idrettslege skal ødelegge karieren og omdømme etter å ha trent beinhardt år etter år for å bli best. Stakkars jente ! 

Han har også fått sin karrierere ødelagt. 

Jeg ser frem til at alle fakta foreligger i denne saken. Frem til da så dømmer i hvertfall ikke jeg denne legen slik NHD og dere andre gjør. 

Nicklusheletida
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han har også fått sin karrierere ødelagt. 

Jeg ser frem til at alle fakta foreligger i denne saken. Frem til da så dømmer i hvertfall ikke jeg denne legen slik NHD og dere andre gjør. 

Nå satt han da vitterlig og sa i dag at fakta var akkurat slik som Johaug fortalte. 

Jeg synes det var kvalmt da han satt og sa at han vanligvis var pettimeter. Å utsette utøverne for slikt når det er så enkelt finne ut av. Enig med Nhd her. Amatørnisse !

Skrevet
15 minutter siden, Hed22 skrev:

Ja, jeg tror på Johaug. Hvorfor i alle dager skulle hun skrive opp salven på listen (hun leverte) over medikamenter hun hadde brukt de siste syv dagene)? Dessuten var det vel snakk om så små mengder funnet i urinen at det utelukkende er fra denne salven stoffet stammer fra. Når det er sagt synes jeg det er litt rart at hverken legen eller Johaug har sett symbolet (rød ring med kryss over hvor det står doping i ringen) som er på både pakken og tuben. Men jeg tror hun snakker sant.

Nå er det visst sånn (i følge vg som viser til produsenten) at tupen ikke er merket. Dersom legen kun har gitt tuben og ikke selve pakningen, vil jeg si at Johaug ikke har noe som helst skyld. At legen ikke har sett dette symbolet eller i det hele tatt har forsikret seg om at legmidlet ikke står på dopinglisten synes jeg er veldig rart.

Skrevet
1 minutt siden, cilie skrev:

Jeg synes fryktelig synd på begge to😳

Dette er ikke noe god situasjon for legen og han legger seg jo langflat,  men det er jo Johaug som det går mest utover. Ja det er synd på legen, men verst for Johaug 

Skrevet

Hun gråt nok mest over dommen, ikke fordi det liksom var urettferdig. Tenk at hun ikke får ta flere gull på hele 3 mndr! Nesten litt genial løsning; bruke krem med samme stoff samtidig. Legen får nok kompensasjonen sin under bordet.

Anonymkode: 67023...c9f

Nicklusheletida
Skrevet
7 minutter siden, emilie321 skrev:

Dette er ikke noe god situasjon for legen og han legger seg jo langflat,  men det er jo Johaug som det går mest utover. Ja det er synd på legen, men verst for Johaug 

Det skulle bare mangle at han la seg langflat. 

Skrevet

Jeg håper frosken kommer tilbake og deltar i denne diskusjonen. Hun er alltid så rettferdig og ikke-dømmende og klarer å se ting fra flere sider. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...