Gå til innhold

Tror dere på. Johaug?

Anbefalte innlegg

Skrevet
9 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Ja, janteloven lever ser jeg. Enig med Nicklusheletida med at det er lite sjarmerende. 

Synes det er flott at Johaug viser følelser.

Jeg er glad for at noen har hatt det enklere enn meg i livet. Unner ingen det jeg har opplevd.

Skrevet
26 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Nå skjønner jeg ikke noe. Skulle sitere anonym og Nicklusheletida,  men gjorde visst noe feil. Emilie

Nicklusheletida
Skrevet
3 timer siden, Xtra skrev:

Jeg snakker om å erkjenne at det er hun som til syvende og sist sitter med ansvaret. Forstår jo at hun stolte på landslagslegen, men ideelt sett burde hun dobbeltsjekket likevel, gjort et nettsøk, brukt wada-app'en eller annet, nettopp fordi hun kan bli offer for andres glipper.

Skrevet
14 minutter siden, Nils Håvard Dahl, psykiater skrev:

Her var det sannelig mye aggresjon..

Er det så rart? 

Anonymkode: 01af8...7db

Nicklusheletida
Skrevet
4 timer siden, Xtra skrev:

Jeg snakker om å erkjenne at det er hun som til syvende og sist sitter med ansvaret. Forstår jo at hun stolte på landslagslegen, men ideelt sett burde hun dobbeltsjekket likevel, gjort et nettsøk, brukt wada-app'en eller annet, nettopp fordi hun kan bli offer for andres glipper.

Ok, heretter kommer i hvert fall alle til å gjøre det .

Skrevet
28 minutter siden, Nils Håvard Dahl, psykiater skrev:

Her var det sannelig mye aggresjon..

Ja, doktor. I dag er jeg veldig sinna og bitter. Hva bør jeg gjøre med det, synes du? La det gå utover meg selv istedet for denne heldigstilte sippegurria som aldri har opplevd mer motgang enn å bli tatt i doping pga ei salve? 

Hva faen skal jeg gjøre? Jeg er sinna, bitter. Men bør vel heller finne fram kniven og kutte meg enn å sitte her å trampe på "alles yndling". Spy. Eller kanskje aller helst tatt livet mitt. 

Men seriøst, har du noen tips til hvordan jeg kan bli kvitt sinnet mitt? Er ikke sånn hver dag, bare så det er sagt...

Anonymkode: 5495d...d2f

Nicklusheletida
Skrevet
45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Janteloven? Jeg skal si deg en ting, og det er at det er maaange som har slitt og sliter like mye som Johaug, om enn på et annet plan, uten å få så mye som et klapp på skuldra.

Og jeg mener oppriktig at hun som voksent menneske burde ha tatt seg sammen på TV. Hun får jo den verste psykiatriske pasient i en terapitime til å blekne i forhold.

Om ikke alle uforeholdent er med på å dyrke dette mennesket som en dronning, så er det janteloven som trer i kraft. Jadda. Hun får nok skryt og ros og glory som det er, og da gidder ikke jeg å bli med på det. Hun er ikke et bedre menneske fordi hun går fort på ski og har vunnet mange gullmedaljer. Jeg gidder ikke å være med på å glorifisere verken henne eller andre heldigstilte. Det finnes nemlig nok av hverdagshelter rundt i de tusen hjem som sliter ræva av seg bare for å overleve. Disse er verd mer kreditt enn sånne som henne. 

Det er ingen som har sagt at hun er et bedre menneske, men tipper at hun har mer pågangsmot /  viljestyrke enn både meg og deg ,  at hun har jobbet seg frem til suksess på ærlig vis og dermed ikke fortjener å havne i den situasjonen hun har havnet i nå. 

Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, doktor. I dag er jeg veldig sinna og bitter. Hva bør jeg gjøre med det, synes du? La det gå utover meg selv istedet for denne heldigstilte sippegurria som aldri har opplevd mer motgang enn å bli tatt i doping pga ei salve? 

Hva faen skal jeg gjøre? Jeg er sinna, bitter. Men bør vel heller finne fram kniven og kutte meg enn å sitte her å trampe på "alles yndling". Spy. Eller kanskje aller helst tatt livet mitt. 

Men seriøst, har du noen tips til hvordan jeg kan bli kvitt sinnet mitt? Er ikke sånn hver dag, bare så det er sagt...

At dette er det verste som har skjedd henne betyr ikke at hun nødvendigvis har seilt gjennom livet uten motgang. En sårsalve kan ødelegge karrieren hennes, noe hun har jobbet knallhardt for i mange år. Det betyr ikke at hun ikke har opplevd andre vonde ting for det, det vet vi ikke noe om. 

Nicklusheletida
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Først klager du over at Johaug gråter, hvor lite voksent det er og deretter begynner du selv å snakke om å ta frem kniven. 

Ja ja.;)

Skrevet
16 timer siden, Nicklusheletida skrev:

Jeg også. En utilgivelig feil av idrettslegen. Alle kan gjøre en feil, men en slik feil gjør man bare ikke. Må være forferdelig bittert at en idrettslege skal ødelegge karieren og omdømme etter å ha trent beinhardt år etter år for å bli best. Stakkars jente ! 

Enig. Man kan bare spekulere i hvordan det er mulig av en idrettslege som har andvar for norges fremste idresttsutøvere å ikke sjekke om medikamentet han gir inneholder doping. Et googlesøk ville avklart det, samt å lese på pakningen. 

Man skulle nesten tro noen ville ldelegge karrierren til Johaug, hvis ikke, så er det så utrolig uprofesjonelt gjort at det er vanskelig å fatte at det er mulig. 

Men man vet jo ikke hva som har skjedd. En annen spekulasjon er at salven skulle maskere annet dopingbruk. Virkestoffet kan visst gjøre det. 

Får håpe etterforskningen vil vise hva som har skjedd. Uansett vil dette hefte ved Johaug for alltid, så jeg føler virkelig med henne om hun er uskyldig. Samtidig sa hun to uker før at hun selv trippelsjekket alle medisiner, og at utlveren også har ansvaret. Det er jo også sant.

Anonymkode: cfd2d...3d3

Nicklusheletida
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Enig. Man kan bare spekulere i hvordan det er mulig av en idrettslege som har andvar for norges fremste idresttsutøvere å ikke sjekke om medikamentet han gir inneholder doping. Et googlesøk ville avklart det, samt å lese på pakningen. 

Man skulle nesten tro noen ville ldelegge karrierren til Johaug, hvis ikke, så er det så utrolig uprofesjonelt gjort at det er vanskelig å fatte at det er mulig. 

Men man vet jo ikke hva som har skjedd. En annen spekulasjon er at salven skulle maskere annet dopingbruk. Virkestoffet kan visst gjøre det. 

Får håpe etterforskningen vil vise hva som har skjedd. Uansett vil dette hefte ved Johaug for alltid, så jeg føler virkelig med henne om hun er uskyldig. Samtidig sa hun to uker før at hun selv trippelsjekket alle medisiner, og at utlveren også har ansvaret. Det er jo også sant.

Anonymkode: cfd2d...3d3

Jeg er ganske sikker på at det ikke ble gjort med hensikt og at ingen ville ødelegge karrieren, men det for sløvt når så mye står på spill.

Legen gjør i hvert fall hva han kan for å rydde opp etter seg . Dessverre så vil noen for alltid stemple Johaug nå og det kan ikke være så hyggelig for henne å ta med seg videre i karrieren.

Skrevet
1 minutt siden, Nicklusheletida skrev:

Jeg er ganske sikker på at det ikke ble gjort med hensikt og at ingen ville ødelegge karrieren, men det for sløvt når så mye står på spill.

Legen gjør i hvert fall hva han kan for å rydde opp etter seg . Dessverre så vil noen for alltid stemple Johaug nå og det kan ikke være så hyggelig for henne å ta med seg videre i karrieren.

Hadde du vært like forståelsesfull hvis det hadde vært en russerinne som hadde vært tatt i doping?

Anonymkode: 3a7ca...d45

Skrevet
50 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Håper du får svar fra NHD. Det høres ikke ut som du har det bra. Kanskje du skal starte med en prat hos fastlegen? - gitt at du ikke allerede får hjelp. 

motorPrøysen
Skrevet

Med forutsetning om at Johaug og legen har fortalt sannheten og at dopingen ikke var intendert: Alle mennesker kan gjøre den feilen legen gjorde, gitt omstendighetene. Slike feil må analyseres som systemfeil (manglende rutiner, kultur i organisasjonen). Bare slik kan en organisasjon ta lærdom av feil og hindre at de skjer igjen. Å utpeke ett individ som syndebukk hjelper ikke å forhindre at feil skjer igjen.

Vi er også veldig raske i Norge til å forklare egne brudd på dopingreglene som misforståelser og feilgrep. Men hvordan kan vi være så sikre på at vi er så mye bedre enn andre land? Her tenker jeg særlig på den meget betenkelige bruken av astmamedisin. Det hele lukter av dobbeltstandard og norsk selvgodhet.

Nicklusheletida
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hadde du vært like forståelsesfull hvis det hadde vært en russerinne som hadde vært tatt i doping?

Det kommer an på saken. Ikke hvilket land de kommer fra.

motorPrøysen
Skrevet

Utøvere er ikke forpliktet til å ta medikamenter som står på dopinglisten selv om idrettslegen ber dem om det, det kan du være helt sikker på. Tvert imot er dopingreglene slik at utøvere har et selvstendig ansvar for å forsikre seg om at de ikke tar dopinglistede medikamenter, til tross for hva en lege måtte si. Det er nettopp dette siste som er Johaugs problem.

Skrevet
17 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Det kommer an på saken. Ikke hvilket land de kommer fra.

Det kommer an på hvordan saken blir presentert i media, tenker jeg vi sier.

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

At dette er det verste som har skjedd henne betyr ikke at hun nødvendigvis har seilt gjennom livet uten motgang. En sårsalve kan ødelegge karrieren hennes, noe hun har jobbet knallhardt for i mange år. Det betyr ikke at hun ikke har opplevd andre vonde ting for det, det vet vi ikke noe om. 

Skrevet
1 time siden, Nicklusheletida skrev:

Først klager du over at Johaug gråter, hvor lite voksent det er og deretter begynner du selv å snakke om å ta frem kniven. 

Ja ja.;)

Ja ja, så har jeg heller aldri vært perfekt eller hatt et behov for å være det. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...