Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

I påvente av ny psykiater har jeg blitt bedt om å kontakte fastlege med tanke oppstart av medisin.

Har tidligere brukt Sarotex og Escitalopram mot alvorlig depresjon, men vil helst ikke starte opp på samme medisin pga. enkelte bivirkninger. Hadde god virkning av Sarotex 10mg. Ikke fullt så god virkning av Escitalopram 20mg. Brukte medisin i ca. 8 måneder før jeg fikk klar signal fra psykiater om å slutte for depresjon forsvant.

Har kompleks ptsd og har nå etter ca. 4 måneder uten medisin moderat depresjon.

Plages med depresjon, uro, tretthet, dårlig matlyst osv. Blir utrolig sliten av hvordan jeg har det nå.

Vil gjerne komme litt forberedt til timen siden jeg er usikker på hvor mye fastlegen min kan om dette.

Hvilken medisin ville vært ditt første valg ut i fra min korte beskrivelse? Hvilke alternativer finnes det?

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Ikke unaturlig å starte opp med Escitalopram igjen.

Skrevet
3 timer siden, Nils Håvard Dahl, psykiater skrev:

Ikke unaturlig å starte opp med Escitalopram igjen.

Ønsker ikke å starte opp med Escitalpram pga. bivirkningene hårtap, vektnedgang og at følelsene flatet ut så mye.

Det er mistanke om bipolar lidelse, men i påvente av time til ny vurdering hos ny psykiater har jeg ikke fått noe endelig svar. Vil dette ha noe å si på medisin valg?

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Jeg kan ikke annet enn svare ut fra de opplysninger jeg får. Når det kommer nye opplysninger i neste innlegg, kan svaret bli et annet. Svaret etter to innlegg blir følgende: Først må det avklares om du har en bipolar lidelse. Først da kan en anbefale medisinering.

Skrevet
1 time siden, Nils Håvard Dahl, psykiater skrev:

Jeg kan ikke annet enn svare ut fra de opplysninger jeg får. Når det kommer nye opplysninger i neste innlegg, kan svaret bli et annet. Svaret etter to innlegg blir følgende: Først må det avklares om du har en bipolar lidelse. Først da kan en anbefale medisinering.

Takk! Da får jeg bare vente tålmodig på ny psykiater.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...